Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan prisnivået er på hybler i Bodø? Fått tilbud om et rom i kollektiv til 5300kr...må en ut med rundt 5000 for hybel hvisnman vil bo nært skolen? Må en være heldig for å skaffe seg billigere?

 

Jeg fant en til 5400, men har sett billigere. Men da jeg fikk skaffet i går, sa han at det kom haugevis med mail i går kveld. jeg tok bare det første og beste, så slipper jeg å bekymre meg mer over det.

Endret av Flisa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg fant en til 5400, men har sett billigere. Men da jeg fikk skaffet i går, sa han at det kom haugevis med mail i går kveld. jeg tok bare det første og beste, så slipper jeg å bekymre meg mer over det.

 

Får jeg spørre hvor du fant denne? På finn eller? Veldig usikker på hvor mye jeg må ut med..

Lenke til kommentar

Gratulerer til alle som kom inn på PHS! Det her kommer til å bli 3 av deres beste år i livet.... :)

 

Og til dere som har kommet inn i Stavern, så gleder jeg meg stort til å få møtt dere! Fadderuken vi har satt opp kommer til å bli helt kanon! Der vi i B3 og dere i B1 har muligheter til å bli godt kjent med hverandre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fant en til 5400, men har sett billigere. Men da jeg fikk skaffet i går, sa han at det kom haugevis med mail i går kveld. jeg tok bare det første og beste, så slipper jeg å bekymre meg mer over det.

 

Får jeg spørre hvor du fant denne? På finn eller? Veldig usikker på hvor mye jeg må ut med..

 

Ja, fant på finn sine sider. Er egentlig det selv, men orker ikke å tenke mer på det..

Lenke til kommentar

Hvilken bok er den mest sentrale som trengs? Jeg tenkte å tjuvstarte litt på lesing ettersom jeg har en del dødtid fremover.

 

Husk at det er en del endringer i fagplanene fra i år. Mulig mange bøker blir de samme, men du kan fort gå på en smell hvis du baserer deg på gammel fagplan i for stor grad.

Lenke til kommentar

 

Jeg har virkelig stått på og brenner for dette. Jobba knallhardt og brukt masse penger på fri, fly osv for å gjenomføre opptak.

Har bitt tenna sammen på trening etter trening og lest meg grønn til toppkarakterer i mange fag. Likevell må jeg stå med lua i hånda og se meg slått på målstreken.

Føles forferdelig tungt akkurat nå..

 

Velger å tro at spiriten er der til neste år også. 22. på venteliste er uansett ikke noe å satse på. Jeg får bli gammal og klokere og kunne slippe jubelen løs om 365 lange dager.

 

Dette var trist å lese. Har du noen som mening om hvorfor du ikke kom med? For meg er det utrolig rart at ikke nemda klarer å se topp motiverte søkere. Mon tro hva de legger til grunn når de slipper en førstegangssøker gjennom til fordel for en som har søkt før, jobba seg opp habile karakterer og trent som bare det et helt år. Den innsatsen du har lagt viser jo litt om dine verdier, holdninger og evne til å legge ned en innsats når det butter imot. Dette er jo viktig i det daglige studielivet og ikke minst i jobben som politi. Rett og slett at man tar i et tak. Om man får dette med en førstegangssøker vet man jo strengt tatt ikke (selv om de fleste nok er motiverte). Jeg ville i alle fall hatt deg på studiegruppa mi.

 

Stå på, så er det garrantert at du begynner på PHS neste høst :)

 

Såvidt jeg kan se handler det om karakterer og ikke om vurdering av egnethet. Når konkurransepoeng skal regnes ut tas deg ikke hensyn til andre ting, som f.eks. motivasjon.

Lenke til kommentar

Har følgende bøker til salgs hvis noen er interessert:

 

- Politilære kompendium B1 2013/1014

- Politilære, 2.utgave, 3.opplag 2012 v/Nilstad

- Psykologi pensumhefte 2013/2014

- Psykologi i operativ tjeneste, 1.utgave 2013 v/Risan og Skoglund

- Etik for politifolk, 1.utgave, 3.opplag 2013 v/Diderichsen

- Håndbok i konflikthåndtering - forebygging av trakassering, trusler og vold, 2011 v/Bråten

- Vitenskapsteori for politiet - tenkemåter i kunnskapstyrt politiarbeid, 2013 v/Olsvik

- Introduksjon til samfunnsvitenskapelig metode, 4.utgave 2011, v/Johannessen, Tufte og Christoffersen

- Tegn og Symptomer på misbruk av narkotika og andre rusmidler, 3.utgave 2009

- Sosiologi kompendium SOS110 "politi og samfunn" 2013/2014

- Sosiologi kompendium SOS130 "operative oppgaver" 2013/2014

- Førstehjelp, norsk førstehjelpsråd, 8.opplag, 2013

- Vegtrafikkrett, 13.utgave 2011 v/Olsen

- Grunnleggende juridisk metode - en introduksjon til rett og rettstenkning, 3.utgave 2012 v/Boe

 

Jeg vil nok en gang påpeke at det er lurest å kjøpe nytt. Mange som kjøper fra tidligere studenter føler seg "lurt" i ettertid fordi de får feil utgave av mange bøker.

 

Dette er som nevnt ekstra relevant med ny fagplan fra 2014.

Lenke til kommentar

 

Har følgende bøker til salgs hvis noen er interessert:

 

- Politilære kompendium B1 2013/1014

- Politilære, 2.utgave, 3.opplag 2012 v/Nilstad

- Psykologi pensumhefte 2013/2014

- Psykologi i operativ tjeneste, 1.utgave 2013 v/Risan og Skoglund

- Etik for politifolk, 1.utgave, 3.opplag 2013 v/Diderichsen

- Håndbok i konflikthåndtering - forebygging av trakassering, trusler og vold, 2011 v/Bråten

- Vitenskapsteori for politiet - tenkemåter i kunnskapstyrt politiarbeid, 2013 v/Olsvik

- Introduksjon til samfunnsvitenskapelig metode, 4.utgave 2011, v/Johannessen, Tufte og Christoffersen

- Tegn og Symptomer på misbruk av narkotika og andre rusmidler, 3.utgave 2009

- Sosiologi kompendium SOS110 "politi og samfunn" 2013/2014

- Sosiologi kompendium SOS130 "operative oppgaver" 2013/2014

- Førstehjelp, norsk førstehjelpsråd, 8.opplag, 2013

- Vegtrafikkrett, 13.utgave 2011 v/Olsen

- Grunnleggende juridisk metode - en introduksjon til rett og rettstenkning, 3.utgave 2012 v/Boe

 

Jeg vil nok en gang påpeke at det er lurest å kjøpe nytt. Mange som kjøper fra tidligere studenter føler seg "lurt" i ettertid fordi de får feil utgave av mange bøker.

 

Dette er som nevnt ekstra relevant med ny fagplan fra 2014.

 

Signerer denne. Jeg kjøpte selv mye som IKKE var pensum, og var ivrig før skolen kommer i gang. Det er overkommelig pensum på PHS, VENT med å kjøp bøker til dere starter/får fagplanen. Fagplanen som jeg finner ute nå er fra fjoråret.

Lenke til kommentar

Skal du studere i Kongsvinger, søk bolig på studenthuset (Sio). Står det at det er fullt, er dette feil, så søk likevel. Billig, sentralt og sosialt!

 

Og mtp pensum. Senk skuldrene og vent til skolen er igang. Da får du oversikt over korrekt pensum, og kan med det kjøpe bøker enten nye eller brukte fra tidligere studenter.

 

Hilsen ferdigutdannet Phs ;)

LYKKE TIL!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen fler som har kommet inn i oslo?:-)

jeg har:)
vi som har kommet inn i Oslo burde jo møtes for en kaffe ol for å bli litt kjent før skolestart :-)
Jeg kom også inn i Oslo! ? det hørtes ut som en god ide!

 

 

 

Noen fler som har kommet inn i oslo?:-)

jeg har:)
vi som har kommet inn i Oslo burde jo møtes for en kaffe ol for å bli litt kjent før skolestart :-)
Jeg kom også inn i Oslo! ? det hørtes ut som en god ide!
herlig, da må vi få til det i august før skolestart: D
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har virkelig stått på og brenner for dette. Jobba knallhardt og brukt masse penger på fri, fly osv for å gjenomføre opptak.

Har bitt tenna sammen på trening etter trening og lest meg grønn til toppkarakterer i mange fag. Likevell må jeg stå med lua i hånda og se meg slått på målstreken.

Føles forferdelig tungt akkurat nå..

 

Velger å tro at spiriten er der til neste år også. 22. på venteliste er uansett ikke noe å satse på. Jeg får bli gammal og klokere og kunne slippe jubelen løs om 365 lange dager.

 

Dette var trist å lese. Har du noen som mening om hvorfor du ikke kom med? For meg er det utrolig rart at ikke nemda klarer å se topp motiverte søkere. Mon tro hva de legger til grunn når de slipper en førstegangssøker gjennom til fordel for en som har søkt før, jobba seg opp habile karakterer og trent som bare det et helt år. Den innsatsen du har lagt viser jo litt om dine verdier, holdninger og evne til å legge ned en innsats når det butter imot. Dette er jo viktig i det daglige studielivet og ikke minst i jobben som politi. Rett og slett at man tar i et tak. Om man får dette med en førstegangssøker vet man jo strengt tatt ikke (selv om de fleste nok er motiverte). Jeg ville i alle fall hatt deg på studiegruppa mi.

 

Stå på, så er det garrantert at du begynner på PHS neste høst :)

 

Såvidt jeg kan se handler det om karakterer og ikke om vurdering av egnethet. Når konkurransepoeng skal regnes ut tas deg ikke hensyn til andre ting, som f.eks. motivasjon.

 

 

Ja, ser du har rett. Det er forsåvidt en fair ting å ryke ut på, dog ikke mindre bittert.

Lenke til kommentar

Prøver igjen ?

Jeg ønsker å leie en hybel/leillighet i Bodø! Noen som ønsker å leie sammen så det kanskje blir litt billigere? Eller sende meg en link hvor det er kort avstand og billig å leie ved skolen? Problemet er at jeg reiser den 19 og ikke er tilbake før den 11 august. Vil gjerne bli ferdig med denne prosessen før jeg drar.. Noen kjærkommende tips fra mine fremtidige medstudenter??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...