Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har virkelig stått på og brenner for dette. Jobba knallhardt og brukt masse penger på fri, fly osv for å gjenomføre opptak.

Har bitt tenna sammen på trening etter trening og lest meg grønn til toppkarakterer i mange fag. Likevell må jeg stå med lua i hånda og se meg slått på målstreken.

Føles forferdelig tungt akkurat nå..

 

Velger å tro at spiriten er der til neste år også. 22. på venteliste er uansett ikke noe å satse på. Jeg får bli gammal og klokere og kunne slippe jubelen løs om 365 lange dager.

Mantoius- Jeg har fulgt deg gjennom fjorårets tråd og i år. Du har kommet med mye bra, og jeg syns det er veldig trist at folk som engasjerer og er målbevisste ikke kommer igjennom. Ikke gi opp, Stå på videre!
Innlegget ditt ga meg et smil i all elendigheten :) gi opp gjør jeg aldri. Vi er flere som ikke kom inn - faktisk ganske mange når jeg ser på tallene.

 

3 forsøk. Herlighet. Hva er rekorden?

..og sånn historisk sett; har det skjedd at 22 eller føere har rykket fram i kø?

 

Gratulerer til alle som kom inn forresten! :)

 

Ikke gi opp! Jeg kom inn på tredje forsøk. Har jobbet for det, så det er ingen bortkastet tid på sikt :) Jeg blir faktisk mer stolt av de som har søkt flere ganger og klarer det - merkelig nok! Alle gode ting er tre. :)

Vil du noe - gå for det! :)

Endret av Deltoiden
Lenke til kommentar

Utrolig gøy å høre alle dere som kom inn! Blir selv førstegangssøker til neste år og gleder meg villt!

 

Men er det lov å spørre hvor mange poeng dere som kom inn hadde? og hvor dere kom inn da! :D

 

 

Snart så det er på tide med 2015 tråd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig gøy å høre alle dere som kom inn! Blir selv førstegangssøker til neste år og gleder meg villt!

 

Men er det lov å spørre hvor mange poeng dere som kom inn hadde? og hvor dere kom inn da! :D

 

 

Snart så det er på tide med 2015 tråd

Jeg hadde 50,6 poeng og kom inn i Oslo. Snittet i år var 48.3 mener jeg å huske

Lenke til kommentar

Gleder meg! 4,8 her, kom akkurat ikke inn i Oslo, så da ble det Kongsvinger :D Hvis noen skal pendle fra Oslo eller Kongsvinger sentrum, så betaler jeg gjerne for å sitte på. Hvis vi skal være ekstra spreke kan vi finne en møtepunkt i Kongsvinger og gå eller sykle i lag :)

Endret av Deltoiden
Lenke til kommentar

Gleder meg! 4,8 her, kom akkurat ikke inn i Oslo, så da ble det Kongsvinger :D Hvis noen skal pendle fra Oslo eller Kongsvinger sentrum, så betaler jeg gjerne for å sitte på. Hvis vi skal være ekstra spreke kan vi finne en møtepunkt i Kongsvinger og gå eller sykle i lag :)

Blir nok sykkel på meg. Er jo bare 4 km til skulen frå sentrum :-)

Lenke til kommentar

Utrolig gøy å høre alle dere som kom inn! Blir selv førstegangssøker til neste år og gleder meg villt!

 

Men er det lov å spørre hvor mange poeng dere som kom inn hadde? og hvor dere kom inn da! :D

 

 

Snart så det er på tide med 2015 tråd?

Jeg kom inn i Oslo med 52,4 !

Endret av linnvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gleder meg! 4,8 her, kom akkurat ikke inn i Oslo, så da ble det Kongsvinger :D Hvis noen skal pendle fra Oslo eller Kongsvinger sentrum, så betaler jeg gjerne for å sitte på. Hvis vi skal være ekstra spreke kan vi finne en møtepunkt i Kongsvinger og gå eller sykle i lag :)

Blir nok sykkel på meg. Er jo bare 4 km til skulen frå sentrum :-)

 

Det er jo bare 18-20 min på sykkel :D Jeg tenkte å frakte sykkelen fra Oslo til Kngsv, og satser på at ingen stjeler den fra stasjonen... Da kan vi evt sykle sammen noen ganger :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen fler som har kommet inn i oslo?:-)

jeg har:)
vi som har kommet inn i Oslo burde jo møtes for en kaffe ol for å bli litt kjent før skolestart :-)

Jeg kom også inn i Oslo! ? det hørtes ut som en god ide!

 

 

 

Noen fler som har kommet inn i oslo?:-)

jeg har:)
vi som har kommet inn i Oslo burde jo møtes for en kaffe ol for å bli litt kjent før skolestart :-)

Jeg kom også inn i Oslo! ? det hørtes ut som en god ide!

Lenke til kommentar

Utrolig gøy å høre alle dere som kom inn! Blir selv førstegangssøker til neste år og gleder meg villt!

 

Men er det lov å spørre hvor mange poeng dere som kom inn hadde? og hvor dere kom inn da! :D

 

 

Snart så det er på tide med 2015 tråd?

Kom inn i Stavern med 49,7 poeng, kunne ikke blitt mer happy! :D

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig stått på og brenner for dette. Jobba knallhardt og brukt masse penger på fri, fly osv for å gjenomføre opptak.

Har bitt tenna sammen på trening etter trening og lest meg grønn til toppkarakterer i mange fag. Likevell må jeg stå med lua i hånda og se meg slått på målstreken.

Føles forferdelig tungt akkurat nå..

 

Velger å tro at spiriten er der til neste år også. 22. på venteliste er uansett ikke noe å satse på. Jeg får bli gammal og klokere og kunne slippe jubelen løs om 365 lange dager.

 

Dette var trist å lese. Har du noen som mening om hvorfor du ikke kom med? For meg er det utrolig rart at ikke nemda klarer å se topp motiverte søkere. Mon tro hva de legger til grunn når de slipper en førstegangssøker gjennom til fordel for en som har søkt før, jobba seg opp habile karakterer og trent som bare det et helt år. Den innsatsen du har lagt viser jo litt om dine verdier, holdninger og evne til å legge ned en innsats når det butter imot. Dette er jo viktig i det daglige studielivet og ikke minst i jobben som politi. Rett og slett at man tar i et tak. Om man får dette med en førstegangssøker vet man jo strengt tatt ikke (selv om de fleste nok er motiverte). Jeg ville i alle fall hatt deg på studiegruppa mi.

 

Stå på, så er det garrantert at du begynner på PHS neste høst :)

Lenke til kommentar

Har følgende bøker til salgs hvis noen er interessert:

 

- Politilære kompendium B1 2013/1014

- Politilære, 2.utgave, 3.opplag 2012 v/Nilstad

- Psykologi pensumhefte 2013/2014

- Psykologi i operativ tjeneste, 1.utgave 2013 v/Risan og Skoglund

- Etik for politifolk, 1.utgave, 3.opplag 2013 v/Diderichsen

- Håndbok i konflikthåndtering - forebygging av trakassering, trusler og vold, 2011 v/Bråten

- Vitenskapsteori for politiet - tenkemåter i kunnskapstyrt politiarbeid, 2013 v/Olsvik

- Introduksjon til samfunnsvitenskapelig metode, 4.utgave 2011, v/Johannessen, Tufte og Christoffersen

- Tegn og Symptomer på misbruk av narkotika og andre rusmidler, 3.utgave 2009

- Sosiologi kompendium SOS110 "politi og samfunn" 2013/2014

- Sosiologi kompendium SOS130 "operative oppgaver" 2013/2014

- Førstehjelp, norsk førstehjelpsråd, 8.opplag, 2013

- Vegtrafikkrett, 13.utgave 2011 v/Olsen

- Grunnleggende juridisk metode - en introduksjon til rett og rettstenkning, 3.utgave 2012 v/Boe

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har virkelig stått på og brenner for dette. Jobba knallhardt og brukt masse penger på fri, fly osv for å gjenomføre opptak.

Har bitt tenna sammen på trening etter trening og lest meg grønn til toppkarakterer i mange fag. Likevell må jeg stå med lua i hånda og se meg slått på målstreken.

Føles forferdelig tungt akkurat nå..

 

Velger å tro at spiriten er der til neste år også. 22. på venteliste er uansett ikke noe å satse på. Jeg får bli gammal og klokere og kunne slippe jubelen løs om 365 lange dager.

Mantoius- Jeg har fulgt deg gjennom fjorårets tråd og i år. Du har kommet med mye bra, og jeg syns det er veldig trist at folk som engasjerer og er målbevisste ikke kommer igjennom. Ikke gi opp, Stå på videre!
Innlegget ditt ga meg et smil i all elendigheten :) gi opp gjør jeg aldri. Vi er flere som ikke kom inn - faktisk ganske mange når jeg ser på tallene.

 

3 forsøk. Herlighet. Hva er rekorden?

..og sånn historisk sett; har det skjedd at 22 eller føere har rykket fram i kø?

 

Gratulerer til alle som kom inn forresten! :)

 

Hehe, min personlige rekord blir iallefall minst 4. Første året uegnet og de 2 neste på venteliste. VEEEELDIG surt at snittet steg såpass mye i Bodø for min del. Men uansett, jeg får 2 alderspoeng til og kan forbedre enkelte fag i høst/vår.

 

Men det er bare å nyte året som "fri" og stå på frem mot neste års opptak. Hva annet kan man gjøre? Jeg skal inn på skolen, om jeg så må søke 5 ganger til. :)

 

Her er iallefall en oversikt over tidligere kar snitt.

 

 

ÅR 2010 2011 2012 2013 2014

Oslo 48.3 47.7 47.2 47.5 48.4

Bodø 41.9 42.2 40.3 41.5 44.2

Stavern 42.6 44.8 42.1 45.4 46.4

Kongsvinger 43.0 43.6 41.9 43.5 45.0

Endret av R.Kelly
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har virkelig stått på og brenner for dette. Jobba knallhardt og brukt masse penger på fri, fly osv for å gjenomføre opptak.

Har bitt tenna sammen på trening etter trening og lest meg grønn til toppkarakterer i mange fag. Likevell må jeg stå med lua i hånda og se meg slått på målstreken.

Føles forferdelig tungt akkurat nå..

 

Velger å tro at spiriten er der til neste år også. 22. på venteliste er uansett ikke noe å satse på. Jeg får bli gammal og klokere og kunne slippe jubelen løs om 365 lange dager.

Dette var trist å lese. Har du noen som mening om hvorfor du ikke kom med? For meg er det utrolig rart at ikke nemda klarer å se topp motiverte søkere. Mon tro hva de legger til grunn når de slipper en førstegangssøker gjennom til fordel for en som har søkt før, jobba seg opp habile karakterer og trent som bare det et helt år. Den innsatsen du har lagt viser jo litt om dine verdier, holdninger og evne til å legge ned en innsats når det butter imot. Dette er jo viktig i det daglige studielivet og ikke minst i jobben som politi. Rett og slett at man tar i et tak. Om man får dette med en førstegangssøker vet man jo strengt tatt ikke (selv om de fleste nok er motiverte). Jeg ville i alle fall hatt deg på studiegruppa mi.

 

Stå på, så er det garrantert at du begynner på PHS neste høst :)

I år er det kun uflaks. Dersom man sover på videregående uten å ha noen særlig formening om hva man vil videre, så ender man opp med mange middels og dårlige karakterer. Det er jo ikke noe man et stolt over, men jeg har da virkelig jobbet knallhardt for å komme meg opp på de poengene som kreves og innsett hvor seriøst man må ta VGS-fagene om man vil noe som det her.

Det hadde holdt i fjor, men i år ble antall kvalifiserte for mange og jeg måtte stille meg i kø. Helt fair - utrolig bittert.

 

Før jeg begynte på reisen hadde jeg aldri vært på et treningssenter en gang. Nå er jeg der daglig og har vært det siden jeg sendte inn søknad for første gang i begynnelsen av 2013.

Jeg gir meg faen ikke :D her skal det trenes, leses og forbedres. Det er ingenting annet jeg vil og da må det satses..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...