Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

 

 

Denne ventelisten er jo lagt opp veldig rart! Skulle tro alle rykket like mange plasser oppover. Kanskje det har noe med at de ikke får opptatert alle samtidig ?

Nei, alle rykker ikke like mye opp. Hvis nr. 45 trekker seg vil alle bak han/henne rykke opp, men alle foran i køen står stille. Står man langt bak i køen er det kanskje fler som trekker seg og hopper på et annet studie. Derfor vil de som står langt bak rykke ganske mye frem, men de som står langt frem ikke kommer noe nærmere.

Gikk opp ett lys nå, hehe :)

 

Foreløbig ingen over plass 22 som har trekt seg i Bodø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av dere som har kommet inn i Stavern som vil legge ut hvor mange poeng dere har? Har nå kommet inn på annen skole for det neste året, men greit å vite om jeg trenger å fikse noen flere poeng hvis jeg søker igjen til neste år. :) Har 48 poeng nå.

jeg har 48,8 :)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig en løsning jeg også, og har fått plass i Kongsvinger + venteliste i Oslo. Har 48 poeng, så tviler på at det blir Oslo da sikkert få takker nei (vet ikke hvilken plass jeg har på ventelisten).

 

Ordnet meg et rom i et bokollektiv for PHS studenter, tror det er 18 stk som skal bo der. Tok meg 10 min fra jeg sjekket finn.no til jeg hadde et sted å bo (var ikke all verden med valgmuligheter i KV).

 

Håper fortsatt på Oslo, men er fornøyd bare å ha kommet inn. Synd Kongsvinger ikke har en fadderuke som de andre stedene har. Gratulerer til alle som har kommet inn :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Noen fler som har kommet inn i oslo?:-)

jeg har:)
vi som har kommet inn i Oslo burde jo møtes for en kaffe ol for å bli litt kjent før skolestart :-)
Jeg kom også inn i Oslo! det hørtes ut som en god ide!

 

 

Noen fler som har kommet inn i oslo?:-)

jeg har:)
vi som har kommet inn i Oslo burde jo møtes for en kaffe ol for å bli litt kjent før skolestart :-)
Jeg kom også inn i Oslo! det hørtes ut som en god ide!
herlig, da må vi få til det i august før skolestart: D

Hva med en lørdag? 9.aug f.eks.? :D
. Det er min siste jobbhelg i turnusen min før skolestart, men slutter 16:30 så kan etter det eller en annen dag : D
Lenke til kommentar

For dei som skal til Kongsvinger! eg fekk bolig i studenthuset (1-roms leilighet møblert) for samme pris som private skal ha for hybel som deler toalett osv. Det sto at det ikkje var ledige når eg søkte men det ordna seg likevell :-) verdt å sjekke opp i!

Lenke til kommentar

Gleder meg! 4,8 her, kom akkurat ikke inn i Oslo, så da ble det Kongsvinger :D Hvis noen skal pendle fra Oslo eller Kongsvinger sentrum, så betaler jeg gjerne for å sitte på. Hvis vi skal være ekstra spreke kan vi finne en møtepunkt i Kongsvinger og gå eller sykle i lag :)

Hei! Generelt om pendling Oslo-Kongsvinger: Jeg har en kamerat som pendlet fra Oslo til Kongsvinger forrige studieår. Det går - men han har flere ganger måttet bruke opp i mot 4 timer i bil (rush og div). Ekstra kjekt de dagene skolen starter 8 og slutter 4. Til dere som tenker å pendle: Vurder flytting. B1 er hardt og tidkrevende - og veldig gøy. Du ønsker likevel ikke pendling i tillegg. Med mindre du elsker å pendle så klart.

 

For å sette det i perspektiv: T/R Oslo - Kongsvinger tilsvarer faktisk en tur fra Stavern til Kristiansand.

Endret av infaff
Lenke til kommentar

Politistudent i STAVERN?: ledig nyoppusset sokkelleilighet ledig 2 km fra Politihøgskolen. Tur- og joggeløyper, lysløype, badestrenInder og svaberg i umiddelbar nærhet. Stue, soverom, kjøkken, gang og egen parkeringsplass. Vaskemaskin, kjøl, frys, komfyr, oppvaskmaskin. Lyst og trivelig.

Kr 6.400 inkl strøm, renovasjon, kabel-TV og bredbånd.

Vi har hatt politistudenter der de siste fire årene. De har trivdes godt her:-)

Husk at det ikke er nok boliger i Stavern til alle studentene som kommer hit hvert år, så noen må også bo i Larvik. Kan derfor være lurt å sikre seg tidlig, om man vil bo i nærheten av PHS!

Ta gjerne kontakt med oss på 40914171. Vi leier ut til første politistudent som vil ha kontrakten:-). Mvh Steinar

 

Slik jeg tolker annonsen din står det at det er 6400,- pr/mnd for EN STUDENT? som er landevegsrøveri i utgangspunktet - i tillegg til at du driver skremselspropaganda om at det liksom ikke er plass å bo til alle? Råtten taktikk! Fredtun Folkehøyskole leier ut flere rom til 3500,- pr mnd, i tillegg til at mange leier ut hus med både 4 og 5 rom til rundt 4000 pr pers, så det er ingen grunn til panikk-kjøp folkens!!! Hadde heller leid i Larvik for 4500 enn 2000 kroner dyrere i Stavern, hjelpes meg vel! Mye penger på ett år det!

 

Prakteksempel på det jeg har vært inne på tidligere i tråden!

 

EDIT: Fant annonsen, det står at det er kun ett soverom. 6400,- pr/mnd er alt for mye for å bo i Stavern - det vil dere også merke. Studielånet er på rundt 7000. Skolebøker koster nærmere 10.000 nye.

Endret av infaff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3200pr student er en veldig fin pris. Jeg ville absolutt vurdert å bo der dersom jeg skulle gå B1 nå.

 

Men det du sier om at det ikke er nok hybler til alle er ikke sant. Det er vel ikke nok offentlige studentboliger til alle, men da jeg gikk B1 i 2013-2014 var det overskudd av hybler i Stavern, veldig nært skolen. Kjenner flere som bodde i bofellesskap noen hundre meter fra skolen der opptil flere rom stod tomme, og gradvis fylte seg opp etterhvert som folk flyktet fra Mølla (de offentlige studentboligene). :)

 

Styr unna Mølla folkens!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Noen fler som har kommet inn i oslo?:-)

jeg har:)
vi som har kommet inn i Oslo burde jo møtes for en kaffe ol for å bli litt kjent før skolestart :-)
Jeg kom også inn i Oslo! det hørtes ut som en god ide!

 

 

Noen fler som har kommet inn i oslo?:-)

jeg har:)
vi som har kommet inn i Oslo burde jo møtes for en kaffe ol for å bli litt kjent før skolestart :-)
Jeg kom også inn i Oslo! det hørtes ut som en god ide!
herlig, da må vi få til det i august før skolestart: D

Hva med en lørdag? 9.aug f.eks.? :D

Jeg er med 9. aug. :D

 

så bra!

Lenke til kommentar

For dei som skal til Kongsvinger! eg fekk bolig i studenthuset (1-roms leilighet møblert) for samme pris som private skal ha for hybel som deler toalett osv. Det sto at det ikkje var ledige når eg søkte men det ordna seg likevell :-) verdt å sjekke opp i!

Takker for tipset! Sendte et søknadsskjema jeg også, selvom det står at det er fullt. Mye kjekkere å slippe å dele bad og WC med andre, pluss eget kjøkken!

Lenke til kommentar

 

For dei som skal til Kongsvinger! eg fekk bolig i studenthuset (1-roms leilighet møblert) for samme pris som private skal ha for hybel som deler toalett osv. Det sto at det ikkje var ledige når eg søkte men det ordna seg likevell :-) verdt å sjekke opp i!

Takker for tipset! Sendte et søknadsskjema jeg også, selvom det står at det er fullt. Mye kjekkere å slippe å dele bad og WC med andre, pluss eget kjøkken!

Ja, enig. Fikk svar fort også, søkte 16. Og fekk svar dagen etterpå :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...