Gå til innhold

Har fått spilltørke


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er nå kommet i en periode der jeg ikke har vært hektet på ett spill på flere måneder. Det er ganske trist egentlig ! Kan ha noe sammenheng med at jeg har vært veldig opptatt med andre ting i sommer (som er veldig bra selvsagt), men savner også å slå meg ned i sofaen med ett spill jeg kan spille i timevis, og eneste grunn jeg har til å slutte er mat og søvn. Ja, vi alle har vært der.

Uansett, har dere noen anbefalinger ? Jeg vet at spill til PC har utrolig mange skjulte perler, og også ikke så skjulte. Og jeg er også sulten på eldre spill. Og da snakker vi gode klassikere fra 80-tallet for eksempel.

Det spillet jeg har spilt mest i verden (utenom Goldeneye 64) må være Fallout 3, så jeg liker sånne spill. Men også mer enkle skytespill som Half-Life og Doom.

Har funnet utrolig mange kule indie-spill i det siste, men vanskelig å skille de virkelig bra fra de middelmådige. Er enkelt forelsket i spill som Hotline Miami, Super Meat Boy, Papers Please, VVVVVV, og litt mer avanserte Kerbal Space Program og Faster Than Light: FTL. Eventyrspillet Cave Story + kan varmt anbefales.

Så tar gjerne i mot mange forslag derifra ! Vet at det er en gullgruve inni der.

 

EDIT: Kan også nevne at GOG.com er favorittsiden min, og nesten alt der inne er gull verdt. Men har ikke prøvd en hundredel av hva som er der, så tar også i mot tips fra den siden.

 

Uansett, takker og bukker for alle anbefalinger ! :-)

Endret av GimleSag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er omtrent bare indiespill som er verdt å spill nå, så ut fra det du skriver vil jeg foreslå Rogue Legacy, The Swapper og Gunpoint. Det første finner du på GOG, mens de to siste kan kjøpes gjennom Humble Store, og da får du både DRM-fri utgave av spillene og Steamnøkler.

 

Ellers har en nyutgave av Rise of the Triad kommet på GOG (for å tekkes din iver for Doom), som mange liker, men ser at en del sliter med ytelsesproblemer. (Unreal 3-grafikkmotoren er tydeligvis ikke ment til å lage Unreal-type spill, siden ingen lager dem lenger)

 

Ta også en titt på Expeditions Conquistador, som er en RPG/Strategi/eventyrspill-hybrid, en av mine favoritter sålangt i år. Den finnes også på GOG.

 

Om ingenting av dette høres interessant ut har jeg mer på lager. :p

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Siden du liker Fallout 3, test ut de gode spillene i serien, nemlig Fallout og Fallout 2.

Aldri prøvd dem, er de gode? Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Kanskje et dumt spørsmål, men du har vel spilt Fallout: New Vegas?

 

Ikke så dumt spørsmål det ! For nei det har jeg ikke. Prøvde i tjue minutter på PS3, men naiv som jeg var, så måtte jeg se slaget tapt pga. jeg ble oppspist av bugs.

Men tror også jeg fortsatt var ganske så lei av hele Fallout-universet etter å ha rundet F3.

Kan ta det opp igjen om du mener det er verdt det !

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du burde prøve mario and luigi dream team, et kjempe bra mario rpg spill som du ikke kommer til å angre på at du prøvde:) også kan jeg anbefale pokemon black and white og just cause 2

 

De er mildt sagt fantastiske.

Jeg var vell uheldig da siden mine første møter med fallout var fallout 3 og new vegas fordi etter å ha spilt to store åpen verden spill vil de to første uansett virke som en nedgradering/: men er alltids hyggelig å spille gamle spill fra den tiden jeg var liten:)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...