Gå til innhold

Tilbake til Rapture i BioShock Infinite (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Håper ikke DLCene selger noe særlig. Vi trenger bedre FPSer, så håper ikke dette blir standarden fra nå av.

Eg håpar det sel bra, sidan det føregår i Rapture. Eg er derimot redd det blir med Infinite-gameplay, som ikkje er like bra. Likevel synest eg historien til Rapture er langt betre, så eg er optimistisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å se at jeg ikke er alene om å synes Infinite er hypet opp. Det var veldig bra, og jeg spilte det gjennom, men det var langt fra perfekt.

 

Storyen var veldig bra, men som shooter var det svært middelmådig. AI var fraværende. Vanskelighetsgraden var svært ujevn, først og fremst fordi det ikke var noen reell konsekvens av å dø. Jeg begynte spillet med å lete etter ammo og penger, men etterhvert gadd jeg ikke dette, siden Elisabeth uansett kastet alt jeg trengte etter meg hele tiden. Av våpen og vigors brukte jeg stort sett de samme hel tiden, og savnet en progresjon i det som var en såpass stor del av spillet.

 

Men for en avslutning på et spill da! Fikk nesten en tåre i øyekroken. ;)

 

Jeg har lest mange steder at folk synes stemningen i spillet var så fantastisk og levende. For min del minnet det om Anarchy Online (de første året), hvor alle var like av utseendet og verden var statisk. Spesielt i starten av spillet var dette litt urovekkende, hvor man løper på stranda og alle ser ut som kloner. (Jeg sier ikke at det var likt som AO, men det minnet til tider om det)

 

Om DLC får ålreit score (det kommer den til å få), så blir det nok kjøp av det og. :)

Lenke til kommentar

Uff, enda mer jalla DLC'er av type "Arena med bølger av fiender". De etterfølgende høres bra ut men det er utrolig irriterende at det er flere spill som lager slike lettvinte og utrolige kjipe DLC'er istedet for skikkelige missions/story. Season pass har nå blitt til et par ok DLC'er og resten er ren fyllmasse. :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar

8/10, would not bang again. Historien var bra, men når spillet var ferdig og historien spilt ut er gameplayet for dårlig til å skape noe gjenspillingsverdi.

 

En god historie kan kompensere for dårlig gameplay, bra gameplay kan kompensere for en dårlig historie. Men èn av to er ikke full pott.

Lenke til kommentar

Uff, enda mer jalla DLC'er av type "Arena med bølger av fiender". De etterfølgende høres bra ut men det er utrolig irriterende at det er flere spill som lager slike lettvinte og utrolige kjipe DLC'er istedet for skikkelige missions/story. Season pass har nå blitt til et par ok DLC'er og resten er ren fyllmasse. :(

Dei har vist at dei kan klare det med Minerva's Den. Sidan dei returnerer til Rapture så går eg ut frå at det ikkje blir noko arena.

Lenke til kommentar
har du hørt om statistikk? http://www.metacriti...oshock-infinitedu er i mindretallmistenker at du hater bioshock infinite for å være kul og unik, ja så tøftnei, men du må være fjott for å hate på et så bra spill
Kan du ikke påpeke hva som er galt med posten min? Da får vi i det minste en diskusjon framfor en "Nei! Jo! Nei! Jo!"-krangel.Jeg syns det er rart du mener at det ikke går an å kritisere Bioshock Infinite bare fordi det har blitt markedsført til himmels, og det er en stor forskjell på å hate og kritisere.

 

Du kan ikke ta Metacritic seriøst. Bias score, samme som på IMDB. på IMDB så har DE gode filmene score på 6 og 7 osv...selvfølgelig er jo det subjektivt, men man kan se en deflasjon i scoren på filmer som hadde rundt 9 i score før. Er vel den yngre garde som ikke forstår bedre.

Nok om det, som du også ser på Metacritic og ser på user reviews så er 854 positive til det, 108 har en blanda følelse og 142 likte det ikke.

 

Hvor mange liker Justin Bieber? Millioner, kanskje desverre milliarder også.

Betyr det at det han lager er bra?

Du driter deg ut.

Lenke til kommentar
ja det hadde jo ikke multiplayer.gå å spill cod
De store problemene med gameplayet til Bioshock: Infinite er:For mange hitscan-våpen for ikke-regenererende-health med et svakt skjold.Ingen inventory selv om du går rundt i verdenen og plukker opp ting.Vigors er "balansert" så det har ingenting å si hvilke(n) du bruker.Leveldesign for 3-5 forskjellige våpen, men du kan bare bære med deg 2 til enhver tid.Mangel på variasjon i våpen og oppgraderingene.Våpnene er dårlig balansert opp mot hverandre.Det koster deg nesten ingenting om du dør, det er ingenting du som spiller mestrer i spillet før siste sekvens som er et gigantisk hopp i vanskelighetsgrad.Her har jeg ikke engang rørt historien (som virkelig ikke er noe å skryte av,) men det er altfor mange problemer til å påstå at Infinite er verdig en 10/10, 5/5, eller terningkast 6.Å påstå at det er et 8/10-spill er helt riktig i mine øyne, Infinite er et godt stykke unna perfeksjon.

 

Enig med deg. Det værste for min del er at det ikke går an å dø i spillet. Uansett hva du gjør så vil du ha progresjon.

Dette ødela virkelig opplevelsen for meg. Hvis man hopper utenfor rekkverket, så bare spawner du med en gang der du hoppa fra. Virker som spillet var uferdig nesten.

Jeg gir det en 6 / 10 score pga. begynner å bli litt vel lei slike måter å fortelle storyer på: Lese audio-logs. Funka i System Shock 2, fordi de var creepy og korte og man måtte tenke litt selv. I infinite får man jo alt servert på et fat i det lange og brede.

Lenke til kommentar

Dei har vist at dei kan klare det med Minerva's Den. Sidan dei returnerer til Rapture så går eg ut frå at det ikkje blir noko arena.

Clash In The Clouds is a wave-based survival game not a million miles away from Gears Of War’s Horde mode, so complex cinematic set pieces are not its purpose. That also means it has nothing to do with the two-part story download announced recently, which will be released later in the year.
Lenke til kommentar

Infinite fortjener knapt 6/10, nærmere 5 enn 7 hvertfall. Dersom Bioshock 4 også blir en høytflyvende opplevelse, så hopper jeg greit forbi denne. Får vel kjøpe denne DLC'en siden de går under vann igjen, men som andre sier, gameplayet og Vigors kontra Plasmidser er ikke nærheten av 1 og 2...

Lenke til kommentar

Personlig fant jeg ganske lite glede i Infinite. Etter 30min. så håpet jeg at historien skulle dra meg inn slik at jeg lengtet etter å spille for å bli ferdig. Dessverre fikk aldri historien, og spesielt spillstemningen , aldri tak i meg slik BS 1 & 2 fikk. Å fullføre spillet ble mer et pliktløp enn fornøyelse, spesielt etter den ekstremt irriterende avslutningen. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...