Gå til innhold

Vil gi deg Valyou for penga


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hva f..n er poenget med å dra en mobiloperatør inn i dette? Samtlige andre apper til smarttelefoner er utviklet uten å ha en operatør med på laget, hva er så spesielt med betal-apper? Og hva skjedde med det annonserte samarbeidet mellom Netcom, Telenor og Tele2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Telenor+DNB, nå snakker vi standardisering på høyt nivå..

Jeg skulle til å si noe om Hitler i samarbeid med Stalin, men for å være alvorlig: hvis dette skal bli noen suksess må mobiloperatørene ut (de er bare snyltere) og ALLE bankene inn.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Jeg skulle til å si noe om Hitler i samarbeid med Stalin, men for å være alvorlig: hvis dette skal bli noen suksess må mobiloperatørene ut (de er bare snyltere) og ALLE bankene inn.

 

Mobiloperatørene spiller en viktig rolle i dette, fordi de sitter på enormt mye kompetanse, teknologi og investeringsvilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva f..n er poenget med å dra en mobiloperatør inn i dette? Samtlige andre apper til smarttelefoner er utviklet uten å ha en operatør med på laget, hva er så spesielt med betal-apper? Og hva skjedde med det annonserte samarbeidet mellom Netcom, Telenor og Tele2?

Merkelige greier - enig med deg der!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

 

Mobiloperatørene spiller en viktig rolle i dette, fordi de sitter på enormt mye kompetanse, teknologi og investeringsvilje.

Hva skal vi med den til? Det skal settes opp en forbindelse mellom en dataterminal og databasen til en bank. Det har blitt gjort før, riktignok via kobber, men kompliserer det mer at kommunikasjonen går via en mobil? Jeg tipper en vørterøl på at Telenor er de for å sikre at kommunikasjonen skjer på en fordelaktig måte for Telenor, eller for å gi et teknologisk alibi til DnBs sololøp.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Hva f..n er poenget med å dra en mobiloperatør inn i dette? Samtlige andre apper til smarttelefoner er utviklet uten å ha en operatør med på laget, hva er så spesielt med betal-apper?

 

Det stemmer ikke.

Blackberry's epost system var feks. avhengig av å ha støtte hos operatøren.

Lenke til kommentar
Hva f..n er poenget med å dra en mobiloperatør inn i dette? Samtlige andre apper til smarttelefoner er utviklet uten å ha en operatør med på laget, hva er så spesielt med betal-apper?
Det stemmer ikke.Blackberry's epost system var feks. avhengig av å ha støtte hos operatøren.

 

Ja men dette er for at blackberry skal ha kontroll over sitt EGET økosystem. Dette er ikke Telenor sitt området, antar det er derfor folk reagerer.

Vil også tro at blackberry hadde noen avgifter på tjenesten, uten at jeg har peiling her.

 

EDIT: kom inn noen fine grunner like ovenfor.

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

 

Nå har jeg vært DNB kunde hele livet, dog som student og jeg er veldig prisbevisst. Bruker OneCall på mobilfronten, men vurderer faktisk å bytte til Telenor (Djuice M) da den kun er 1 krone dyrere og inneholder like mange telleskritt, sms og mb data. Fordelen for meg er jo da at jeg får tilgang til BankID på mobilen, 4G og HD Voice. Og det er ihvertfall for meg verdt 1 krone...

 

Bare sånn info, tror det er samme pris. Dujice m er 199 samme med onecall, vet ikke om du fikk 1 kr billigere fra oncall?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BankID ja... Det er faktisk helt drøyt at en løsning som nå er omfavnet av staten for statlige tjenester fremdeles er låst til Telenor for mobilbruk. :realmad:

 

Den er ikke låst til noe som helst, de andre operatørene er bare treige med å få til støtte. Hvem som helst kan gjøre det, men det krever et oppsett på SIM-kortet, derfor må det implementeres av operatøren. Du har ingen grunn til å irritere deg over andre enn operatøren din som ikke har fått fingeren ut.

 

Håper de dropper operatørkravet etterhvert. Vi som har jobbtelefon og obskure operatører blir jo bare sittende å glane på de som får bankid på mobil og nå NFC-betaling osv.

 

Vet ikke hvordan NFC virker, men BankID på mobil er jo avhengig av operatørstøtte for å fungere teknisk. Jeg ser for meg NFC også kanskje virker på samme måte at det er knyttet mot SIM-kortet. Da blir forslaget ditt akkurat som å droppe mobilkrav for å få BankID på mobil, nemlig umulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan NFC virker, men BankID på mobil er jo avhengig av operatørstøtte for å fungere teknisk. Jeg ser for meg NFC også kanskje virker på samme måte at det er knyttet mot SIM-kortet. Da blir forslaget ditt akkurat som å droppe mobilkrav for å få BankID på mobil, nemlig umulig.

 

Jeg er klar over at dagens løsning med bankID på mobil går mot operatør og simkort, men jeg håper ikke at bankene ser for seg en evigvarende løsning hvor vi må være avhengig av å være kunde hos "rett" operatør for å få de beste tjenestene.

 

Det er en grunn til at man velger bank når man vil velge bank, og velger operatør når man vil velge operatør.

 

Med fremtidig utbredelse av fingeravtrykkgjenkjenning på mobil, og kanskje tilogmed iris-scanner så burde operatørleddet bli ryddet av banen prompte - mens forbrukerne fikk mer og mer avanserte tjenester som til nå har vært for "usikre" å bruke med pinkode alene på en enhet som lett kan mistes i baksetet av en taxi.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at dagens løsning med bankID på mobil går mot operatør og simkort, men jeg håper ikke at bankene ser for seg en evigvarende løsning hvor vi må være avhengig av å være kunde hos "rett" operatør for å få de beste tjenestene.

 

Det er en grunn til at man velger bank når man vil velge bank, og velger operatør når man vil velge operatør.

 

Og hva er grunnen til det? At Telenor som er største operatør, har hakket dyrere abonnement og derfor mer penger å rutte med, har flere tjenester de kan tilby sine kunder er helt naturlig. Det er jo derfor Telenor er med på å investere i dette. Betaling med mobilen er det helt naturlig at operatøren er med på. Det er jo bare en videreføring av betaling av parkering og slikt med SMS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva f..n er poenget med å dra en mobiloperatør inn i dette? Samtlige andre apper til smarttelefoner er utviklet uten å ha en operatør med på laget, hva er så spesielt med betal-apper? Og hva skjedde med det annonserte samarbeidet mellom Netcom, Telenor og Tele2?

 

Poenget er så enkelt som å kunne legge sikkerhet i sim-kortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...