Gå til innhold

Vil gi deg Valyou for penga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hva er grunnen til det? At Telenor som er største operatør, har hakket dyrere abonnement og derfor mer penger å rutte med, har flere tjenester de kan tilby sine kunder er helt naturlig. Det er jo derfor Telenor er med på å investere i dette. Betaling med mobilen er det helt naturlig at operatøren er med på. Det er jo bare en videreføring av betaling av parkering og slikt med SMS.

 

Det er overhodet ikke "naturlig" at operatøren er med på betaling på mobil i 2013. Jeg hadde skjønt det for 10 år siden når mobil og operatør var to sider av samme sak, men i dag så er det en håndholdt PC som tilfeldigvis bruker en operatør for internettforbindelse.

 

Hva om dnb krevde at man brukte Nextgentel for betaling av avtalegiro via vanlig nettbank? Er det også naturlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er man både Telenor og DNB kunde, bryr man seg ihvertfall fint lite om å få "value" for pengene sine.

 

Ironien her er sannsynligvis helt lost på de to bedriftene men jeg får ihvertfall humre litt for meg selv...

Med f.eks. BankID så kom dette for alle som brukte Telenors nett ganske likt mener jeg å huske? Altså både for Telenor, Djuice, Talkmore og sikkert flere. Selv bruker jeg Talkmore, og det gir meg iallefall meget stor "value" for pengene! Og om jeg taper noen kroner på å bruke DNB i løpet av et år kontra andre banker, så gjør DNB lett opp for det ved å tilby døgnåpen kundeservice og god nettbank. Bare iløpet av de siste månedene har jeg sikkert brukt chattetjenesten ti ganger på kvelden/midt på natta og har fått vite det jeg trenger i løpet av et par minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan har det noe som helst med mobilen å gjøre?

 

Hvordan klarte du å misse det poenget?

 

En gang til:

Dagens mobiltelefon er å betrakte som en håndholdt PC med internettilgang gjennom en operatør på samme måte som en stasjonær PC har internettilgang gjennom en internettilbyder.

Når det er sagt så burde derfor ikke være så fordømt naturlig at telenor låser brukeren inne i sitt eget system for noe så banalt som NFC-betaling.

 

Når jeg velger DnB så vil jeg ha alle tjenestene de tilbyr uten å samtidig måtte ha "rett" telefonabonnement.

 

Det eneste jeg kan strekke meg til å forstå er at dnb samarbeider med telenor om utvikling ettersom telefon er interessert i teknologien - men den burde for pokker ikke være låst til telenor av den grunn.

Lenke til kommentar

Hvordan klarte du å misse det poenget?

 

En gang til:

Dagens mobiltelefon er å betrakte som en håndholdt PC med internettilgang gjennom en operatør på samme måte som en stasjonær PC har internettilgang gjennom en internettilbyder.

Når det er sagt så burde derfor ikke være så fordømt naturlig at telenor låser brukeren inne i sitt eget system for noe så banalt som NFC-betaling.

 

Når jeg velger DnB så vil jeg ha alle tjenestene de tilbyr uten å samtidig måtte ha "rett" telefonabonnement.

 

Det eneste jeg kan strekke meg til å forstå er at dnb samarbeider med telenor om utvikling ettersom telefon er interessert i teknologien - men den burde for pokker ikke være låst til telenor av den grunn.

 

Internettleverandører leverer linjer med faste IP-adresser innenfor en viss IP-range til de som bruker betalingsterminal via NETS pga sikkerheten. Telenor har også egne APN-innstillinger lagd for betalingsterminaler. Jeg ser ikke at det er så enormt unaturlig at Telenor er med på utviklingen av dette, de har drevet mye med mobilbetaling tidligere.

 

Klart du vil det, men det er ikke realiteten. Du må ha en telefon som støtter det du vil ha og du må ha en operatør som støtter det. Helt naturlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med f.eks. BankID så kom dette for alle som brukte Telenors nett ganske likt mener jeg å huske? Altså både for Telenor, Djuice, Talkmore og sikkert flere. Selv bruker jeg Talkmore, og det gir meg iallefall meget stor "value" for pengene! Og om jeg taper noen kroner på å bruke DNB i løpet av et år kontra andre banker, så gjør DNB lett opp for det ved å tilby døgnåpen kundeservice og god nettbank. Bare iløpet av de siste månedene har jeg sikkert brukt chattetjenesten ti ganger på kvelden/midt på natta og har fått vite det jeg trenger i løpet av et par minutter.

 

Talkmore er heleid av Telenor. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...