Gå til innhold

World of Warcraft fortsetter å miste spillere (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Activision Blizzard har annonsert at antallet World of Warcraft-abonnenter er nede på 7,7 millioner.

 

World of Warcraft har aldri på noe tidspunkt hatt over 7 millioner betalende abonnenter. I gullalderen mellom Burning Crusade og Wrath of the Lich King var det snakk om 5-6 millioner. 2/3 av WoW sine spillere er kinesere - i Kina er MMO-abonnoment ulovlige :)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt siden starten i 2005; altfor lenge, egentlig. Men har ikke funnet noen fullgod erstatning.... ennå.

Blizzard har, etter mitt syn, "forvitret" WoW ved å lage det mere kommersielt. Og med det mener jeg spesielt at lvl'ing, instanser etc. har blitt altfor enkelt. Og da går mye av lufta ut av balongen ;)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt siden starten i 2005; altfor lenge, egentlig. Men har ikke funnet noen fullgod erstatning.... ennå.

Blizzard har, etter mitt syn, "forvitret" WoW ved å lage det mere kommersielt. Og med det mener jeg spesielt at lvl'ing, instanser etc. har blitt altfor enkelt. Og da går mye av lufta ut av balongen ;)

 

Wow har blitt som call of duty. Du kan jo gå igjennom alt content uten engang å snakke med en annen person.

 

Veldig upersonelig. Selv om mange personer er "unike", så har det mistet sjarmen sin å spille singleplayer i ett mmo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blizzard har mista mye av det de var kjent for, fine polished spill, der de alltid traff med spillene sine.Det sier seg selv at Blizzard ikke er seg selv lenger når de ikke hadde lyst å lage et Dota2 med Icefrog da ARPG/Moba sjangeren ikke er som den er idag, men de spurte om han ville lage en ny dota mod til Starcraft2 gratis, det sier seg selv at det er noen på styrerommet i california som har tatt for mange økonomi grader og egentlig ikke kan noe om spill.EDIT:Leste forresten nå at Acti/blizz har kjøpt seg ut av vivendi og er nå et fritt selskap og Vivendi bare eier 12% av aksjene.http://www.joystiq.com/2013/07/26/activision-vivendi-split-for-8-billion/

 

Blizzard har hatt sjansen til å lage dota mange ganger. Allerede i 2005 begynte fans å spamme Blizzard forumet og mange av dem ble bannet. Blizzard var ikke interessert i sjangeren fordi de ikke så noe penger å tjene der.

Lenke til kommentar

Blizzard ville ikke lage Dota fordi det var et ukjent territorie for dem. For å lage et spill må Blizzard være sikkert på at de tjener penger. Blizzard har sett suksessen til LoL og Dota 2. De har laget et Dota Allstars for Starcraft 2, men de er allerede for seint ute.

 

Lenke til kommentar

Færre abonnenter har ganske enkelt å gjøre med at der er flere produkter i markedet, og mange av disse produktene gir lik eller mer verdi for kunden enn WoW. Dette kan enten være F2P-spillene eller de populære MOBA-spillene som har ansamlet en enorm brukerbase siden 2010.

 

Som artikkelen påpeker, er dette fortsatt bra tall, og utvikleren kan gjøre lite annet enn å forbedre spillet slik at det står til forbrukeres dynamiske forventninger over tid - innovasjon er også bra, men dette vokser ikke på trær, samtidig som det kan støte vekk eksisterende brukere.

Endret av HeatedCoffee
Lenke til kommentar

Spiller dette gamet enda, og siden starten av vanilla. Dette med mikrotransaksjoner for å få mounts synes eg er ganske tåpelig. Dette kunne vært mounts in-game, man kunne fått enten via raids, achievement eller hva som helst. Eg elsker å farme f.eks gamle raids etter slike mounts, TK, Onyxia, OS3D (gikk veldig fort over med 100% droprate) etc. Er skikkelig ræv at de nå skal spare på kruttet for å nå selge fete mounts for penger. Dette er en farlig utvikling, for man det mangler ikke på fantasi om kunden tror han blir lurt eller frarøvet glede. Synes derimot denne flasken som gir 100% xp boost er bedre å ha i shoppen dems, men hold mounts og slike kule ting langt unna. Henger ikke på greip at et MMO skal kunne selge mounts, og det eneste du trenger å gjøre, er å betale. Er jo ikke gøy engang, og som norsk arbeider, er det ikke lommeboken det står på, alt de selger er drittbillig. Men å få noe kun for å belaste VISA kortet er teit som faen. PS: Eg synes derimot WoW står bra til med. Noe ustabilt på klasse balansering. Føler meg alltid utsatt på mainen, som nå er feral druid. Alltid skal de nerfe ditt, nerfe datt uten å helt tenke seg om. Tør ikke tenke på mages, lock og hunters og all den forandringen der. Starcraft 2 teamet har det mye bedre, de er forsiktig og avventende, men samtidig gjør de noe smått som treffer presist.

 

En person belaster VISA-kortet og bruker flerfoldige timer på å få tak i en hest.

 

En annen person belaster VISA-kortet med en marginalt større sum og får tak i denne hesten med en gang.

 

Er egentlig det ene teitere enn det andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha, må si jeg ler hver gang jeg ser folks reaksjoner på nyheter om antall abonnenter i WoW. "Spillet dør, F2P incoming, osv". Sannheten er at WoW fortsatt har 7.7 MILLIONER abonnenter, og det er rett og slett utrolig imponerende. Ikke veldig mange spill der ute som har så mange aktive spillere, og ihvertfall ingen som baserer seg på abonnementer slik som WoW. Sannheten er at ja, det er en nedgang i antall spillere men det er bare helt naturlig for et spill som snart nærmer seg 10 år gammelt. Samtidig tror jeg nok Blizzard fortsatt tjener ganske greit på abonementene fra WoW, og de går nok neppe F2P med det første. WoW har fortsatt flere år igjen før det dør ut, enten folk som ikke spiller det liker det eller ikke.

Lenke til kommentar

Ble hekta på WoW i 2008, men klarte å legge det fra meg og å si meg ganske så lei av det etter 1.5 måned. Da hadde jeg med litt spilling nu og da grinda opp en LvL 63-64 Warrior ( Veldig kjedelig class, i know now )

 

Måtte egentlig si at det med WoW hadde gådd for langt for meg når jeg hadde blidd hekta akkurat i den tia og var ikke så gira plutselig lenger når MGS4 kom ut og at det tok flere måneder før jeg faktisk spilte det. DA, va det nokk :p

Lenke til kommentar

WoW har holdt seg bra men skjønner at folk kan bli litt lei når dem stort sett presser ut expansion packs, PvP matchmaking systemet ble bare helt på trynet midt i Burning crusade, PvE er en jævela vits er jo så forbanna lett. grafikken er såvidt improvet på noen ting. +++ men må innrømme at selv om jeg ikke spiller WoW lengre er det fortsatt en av de beste MMO på dagens marked. men ikke på top den æren skal andre spill få.

Lenke til kommentar

WOW var best i vanilla for min del. Ga meg før BC. Mange gode minner der, men halvånnet år eller hva det var holdt.

 

Low/mid- level world pvp eide. Troll rogue uten frykt for å "ganke" de som var noen level over meg.

Mye enig i det du sier. Elsket vanilla. BC spilte jeg til maxlvl og la det på hylla. Ble bortimot samme med de neste expansionene.

 

Jeg håpet på at Wow skulle bruke de fine omgivelsene sine mer dynamisk og spiller kontrollerte.

Lenke til kommentar

WoW har holdt seg bra men skjønner at folk kan bli litt lei når dem stort sett presser ut expansion packs, PvP matchmaking systemet ble bare helt på trynet midt i Burning crusade, PvE er en jævela vits er jo så forbanna lett. grafikken er såvidt improvet på noen ting. +++ men må innrømme at selv om jeg ikke spiller WoW lengre er det fortsatt en av de beste MMO på dagens marked. men ikke på top den æren skal andre spill få.

 

PvE er ikke nødvendigvis så forbanna lett.. Har du spilt hardmodes? De er vanskelige som f.

Lenke til kommentar

Klart det er sakte men sikkert i ferd med å "dø ut".

 

Spillet er langt fra nytt lengre, og da mister det sjarmen sin. Sånn er det med alt som har vært en hit i 7-8 år. Markedet er større og sjangeren (MMORPG) er ikke lenger så ny og unik som den en gang var. Mange har rett og slett spilt seg lei. Blant annet meg. Jeg er nå tilbake på offline-spill som jeg kan plukke opp når det måtte passe meg uten av å ha følelsen av å ha gått glipp av noe.

 

Denne nyheten kommer ikke akkurat som noe sjokk og har i mine øyne svært lite med hverken innhold, mikrotransaksjoner eller spillbarehet å gjøre. Spillet er gammelt og derfor er det svært naturlig at den store spillerbasen etterhvert mister interesse.

Ultima Online gikk igjennom akkurat samme prosess. Det var i sin tid det mest spilte online-spillet noensinne, helt til det ble gammelt og utdatert.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...