Gå til innhold

Kan Get Box II settes i bridge?


Anbefalte innlegg

Har noen andre merket at DNS-oppslag mot 192.168.0.1 er ekstremt trege? Det virker nesten som om Get Box II ikke bruker rekursive navnetjenere, men gjør grovjobben selv. Har målt svartider opp til 3-4 sekunder med dig - slikt blir det plagsomt seig surfing av. Endrer jeg klientene mine til å bruke Gets DNS istedet (84.208.20.110) får jeg konsistent svartider under 15 ms.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen andre merket at DNS-oppslag mot 192.168.0.1 er ekstremt trege? Det virker nesten som om Get Box II ikke bruker rekursive navnetjenere, men gjør grovjobben selv. Har målt svartider opp til 3-4 sekunder med dig - slikt blir det plagsomt seig surfing av. Endrer jeg klientene mine til å bruke Gets DNS istedet (84.208.20.110) får jeg konsistent svartider under 15 ms.

Ja, jeg har lignende problemer.

 

Opplever også at enklelte adresser slutter å fungere i tide og utide. f.eks kan hardware.no slutte å fungere, mens vg.no fortsatt virker og responderer raskt. Tilsvarende med trafikk mellom lokale klienter. Å plugge ut strømmen en liten stund og starte Getbox'en på nytt løser problemet (som med alle de andre sporadiske problemene jeg har med dritten), men det begynner å bli temmelig irriterende å måtte gjøre det hele tiden og. Den booter jo ikke akkurat raskt heller...

 

Portforwarding får jeg heller ikke til å fungere skikkelig. Generelt sett veldig lite fornøyd med Get og Getbox II. Skulle ønske jeg hadde et reelt alternativ for internett hjemme.

Lenke til kommentar

 

Har noen andre merket at DNS-oppslag mot 192.168.0.1 er ekstremt trege? Det virker nesten som om Get Box II ikke bruker rekursive navnetjenere, men gjør grovjobben selv. Har målt svartider opp til 3-4 sekunder med dig - slikt blir det plagsomt seig surfing av. Endrer jeg klientene mine til å bruke Gets DNS istedet (84.208.20.110) får jeg konsistent svartider under 15 ms.

Ja, jeg har lignende problemer.

 

Opplever også at enklelte adresser slutter å fungere i tide og utide. f.eks kan hardware.no slutte å fungere, mens vg.no fortsatt virker og responderer raskt. Tilsvarende med trafikk mellom lokale klienter. Å plugge ut strømmen en liten stund og starte Getbox'en på nytt løser problemet (som med alle de andre sporadiske problemene jeg har med dritten), men det begynner å bli temmelig irriterende å måtte gjøre det hele tiden og. Den booter jo ikke akkurat raskt heller...

 

Portforwarding får jeg heller ikke til å fungere skikkelig. Generelt sett veldig lite fornøyd med Get og Getbox II. Skulle ønske jeg hadde et reelt alternativ for internett hjemme.

 

Reelt alternativ til Getbox II er vel å bruke Cisco-modemet istedet..? Funker bra det. Dumt med to bokser, men Getbox II er rett og slett for ustabil til fornuftig nettbruk.

Lenke til kommentar

 

Reelt alternativ til Getbox II er vel å bruke Cisco-modemet istedet..? Funker bra det. Dumt med to bokser, men Getbox II er rett og slett for ustabil til fornuftig nettbruk.

 

Har ikke noe annet modem enn det som er bygd inn Getbox II. Håpet var jo at den éne boksen skulle duge greit nok, eller at bridging skulle komme på plass i løpet av høsten som var, i verste fall, men det har jo vært litt vel optimistisk på begge punkter.

Lenke til kommentar

 

 

Reelt alternativ til Getbox II er vel å bruke Cisco-modemet istedet..? Funker bra det. Dumt med to bokser, men Getbox II er rett og slett for ustabil til fornuftig nettbruk.

 

Har ikke noe annet modem enn det som er bygd inn Getbox II. Håpet var jo at den éne boksen skulle duge greit nok, eller at bridging skulle komme på plass i løpet av høsten som var, i verste fall, men det har jo vært litt vel optimistisk på begge punkter.

 

Ok, ja, du må kanskje kjøpe det i tillegg, om det fortsatt er mulig.. Burde være det, all den tid Box II er håpløs..

Lenke til kommentar

Hei, jeg hadde også ustabilitet på boxen, Get prøvde å deaktivere ipv6, men det hjalp ikke. Jeg deaktiverte så universal plug and play (upnp) pga. sikkerhetsproblemene i denne funksjonen.

 

Nå er boksen dønn stabil, selv med ipv6 aktivert :)

Lenke til kommentar

 

Drit lei ustabil box og resetting nesten daglig. Hvordn kan jeg koble til min gamle Cisco router som funker utmerket? Gjerne step by step :)

Du mener det gamle Cisco-modemet? Du må ringe Get og be de "sette over" internett til den.

Deretter kobler du til som før, med splitter. Nett til Cisco, TV til GetBox.

 

Nei, jeg har et eget Cisco modem...

Lenke til kommentar

Hva er det som er ustabilt, wireless eller kablet også?

Må boksen restartes for at ting skal virke igjen?

Er vel i hovedsak Wireless - pcene klarer plutselig ikke identifisere nettverket og står "Ingen internetttilgang" når du peker på Wireless-ikonet på oppgavelinja..

Må da enten restarte nettet med en kulepenn på siden av boksen eller dra ut strømkabelen og inn igjen.

 

Så er alt i orden igjen.. men skjer minst 1 gang om dagen..

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...