Gå til innhold

Kan Get Box II settes i bridge?


Anbefalte innlegg

Er misfornøyd med latency. Får 17ms på itavisen speedometeret noe som faktisk er tregere enn jeg hadde med Canal digital 25mbit.

 

Har nå 50 mbit down og 10 up, men kommer aldri over 40mbit på itavisen speedometeret.

 

Veldig skuffende i og med at dette skulle være hybrid fiber eller hva de kalte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er misfornøyd med latency. Får 17ms på itavisen speedometeret noe som faktisk er tregere enn jeg hadde med Canal digital 25mbit.

 

Har nå 50 mbit down og 10 up, men kommer aldri over 40mbit på itavisen speedometeret.

 

Veldig skuffende i og med at dette skulle være hybrid fiber eller hva de kalte det.

Målt kablet eller over WiFi?

Lenke til kommentar

Mål med kablet tilkobling før du klager.

Hvis du bor i blokk, rekkehus e.l. med naboer som har maken boks i standardoppsett, så får du problemer med WiFi. I såfall, sjekk nabonettverke med f.eks. WiFi Analyzer (Android) eller inSSIDer og bytt til en ledig kanal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Målt via Wifi. Med canal digital hadde jeg 25 mbit nedlasting på 25 mbit linje all day.

 

Får ustabile måleresultater nå. Varierer gjennom dagen. Trodde 5Ghz wifi skulle være bedre enn 2.4ghz.

 

Skuffende.

Ustabile resultater tyder på to ting:

 

1. Forstyrrelser på trådløst nett som forringer hastigheten

 

2. Signalet inn til modemet er enten for sterkt (ja, faktisk) eller for svakt.

 

Prøv som Mr D skriver, bruk kabel - og test igjen. Kabel bør alltid brukes først ved hastighetstester, ettersom det er veldig mange ting som kan spille inn på trådløst nett. Får du ikke hastigheten du skal ha kablet, er det selvfølgelig en helt annen sak. Da er det mye som tyder på at signalkvaliteten inn til modemet er for dårlig. Det kan for eks. skyldes dårlig skjermet antennekabel (bruk derfor alltid originalkabel som følger med modemet) - eller et defekt antenneuttak. Men prøv som sagt med nettverkskabel fra routeren/modemet først. Signalkvaliteten inn på modemet ditt har vi mulighet til å sjekke på kundesenteret. Ta derfor kontakt med oss dersom du har tregt nett også kablet.

Endret av sebztr
Lenke til kommentar

 

Målt via Wifi. Med canal digital hadde jeg 25 mbit nedlasting på 25 mbit linje all day.

 

Får ustabile måleresultater nå. Varierer gjennom dagen. Trodde 5Ghz wifi skulle være bedre enn 2.4ghz.

 

Skuffende.

Ustabile resultater tyder på to ting:

 

1. Forstyrrelser på trådløst nett som forringer hastigheten

 

2. Signalet inn til modemet er enten for sterkt (ja, faktisk) eller for svakt.

 

Prøv som Mr D skriver, bruk kabel - og test igjen. Kabel bør alltid brukes først ved hastighetstester, ettersom det er veldig mange ting som kan spille inn på trådløst nett. Får du ikke hastigheten du skal ha kablet, er det selvfølgelig en helt annen sak. Da er det mye som tyder på at signalkvaliteten inn til modemet er for dårlig. Det kan for eks. skyldes dårlig skjermet antennekabel (bruk derfor alltid originalkabel som følger med modemet) - eller et defekt antenneuttak. Men prøv som sagt med nettverkskabel fra routeren/modemet først. Signalkvaliteten inn på modemet ditt har vi mulighet til å sjekke på kundesenteret. Ta derfor kontakt med oss dersom du har tregt nett også kablet.

 

 

Har macbook air, den har ikke nettverkskabel tilkobling.

 

Men det skal sies at jeg måtte benytte antennekabelen fra det gamle canal digital modemet fordi den som fulgte med ikke hadde riktig tilkobling som jeg trengte.

Lenke til kommentar

Plugget inn i internett koblingen (der det gamle kabel modem var koblet), og måtte da bruke antennekabelen jeg hadde fra før. I bruksanvisningen stod det at jeg skulle koble der det stod tv, men ringte support og da sa de å koble der det gamle modemet var tilkoblet.

 

Dermed måtte jeg ha en antennekabel med lik kobling i begge ender.

Lenke til kommentar

 

fikk oppdatering nå til GBII, kan man sette den i bridge selv eller må man kontakte support for å sette den i bridge? Ser ikke noen instillinger til det...

 

 

Edit: glem det, fannt den :)

 

Hah! Fått det jeg og :)

 

Mangler bare en tutorial på hvordan dette funker nå da ;)

 

 

Var veldi enkel, logg deg på getboksen og velg Internett-Tillkobling (hvis jeg husker riktig). Skal være en alternativ der til BridgeMode, så velger man bare hvilken port den skal på.

 

Etter det var det bare å koble til min trådløs router, fungerer glimrende nå :)

 

Kan være lurt å slå av trådløse på getboksen når du har fått den nye opp og.

Endret av Gustaf08
Lenke til kommentar

 

 

 

 

fikk oppdatering nå til GBII, kan man sette den i bridge selv eller må man kontakte support for å sette den i bridge? Ser ikke noen instillinger til det...

 

 

Edit: glem det, fannt den :)

 

Hah! Fått det jeg og :)

 

Mangler bare en tutorial på hvordan dette funker nå da ;)

 

 

Var veldi enkel, logg deg på getboksen og velg Internett-Tillkobling (hvis jeg husker riktig). Skal være en alternativ der til BridgeMode, så velger man bare hvilken port den skal på.

 

Etter det var det bare å koble til min trådløs router, fungerer glimrende nå :)

 

Kan være lurt å slå av trådløse på getboksen når du har fått den nye opp og.

 

 

Jepp. gjorde en test, og ser ut til å funke med en gang! Min L100 makser til rundt 70 Mbps nå, istedetfor rundt 15-20 Mbps med GetBoxII !!!

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

testet min nå, gikk fra 75Mbps til 99.89 Mbps :D

 

Har testet både mobil og pc'er...switcher frem og tilbake mellom Get Box II og Cisco Linksys E4200. Tror jeg ganske sikkert allerede nå kan konkludere med at hastigheten som Linksysen leverer er 3 ganger (!) raskere enn Get Box II...egentlig helt utrolig!!

 

Gjenstår nå å se på stabiliteten, men er temmelig sikker på at restart flere ganger i uka er unødvendig med Linksys routeren :D

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Hva med latency, har den gått ned ?

 

Gjorde en test hos Speedtest.net nå. Koblet til samme server og fikk disse resultatene:

 

Linksys: 8 ms | 79,44 Mbps | 5,34 Mbps

 

GB2: 9 ms | 18,38 Mbps | 5,32 Mbps

 

Jeg har Get L100 og dette ble kjørt på trådløs 2,4G (av en eller annen grunn kobler ikke den stasjonære på 5G lenger, men kan teste med laptop 5G også)

 

Så, pingen er ikke påvirket, men har ganske lav ping uansett.

Lenke til kommentar

Prøv itavisen sitt speedometer. Der får jeg 18 ms, mye høyere enn jeg får på speedtest. Jeg har Get 50/10

 

jeg får ikke testet på trådløse før jeg kommer hjem fra jobb men får 12ms fra itavisen og 6ms på speedtest.net på kabel. Husker ikke hvordan det var med GB2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...