Gå til innhold

Kan Get Box II settes i bridge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan alltids aktivere bridge mode via dekodermenyen.

Min Get -> Mine innstillinger -> Nettverkstilkobling -> Nettverksforbindelse -> Aktiver via ekstern router.

 

LAN port 4 blir da bridget.

 

Noe annet som er verdt å nevne er at hos fiberkunder har ONT'ene fått ny konfigurasjon, slik at IPTV-versjonen av GBII (den uten coax) kan brukes som et AP. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

SLiter med hastigheten på boksen etter getbox II som står i bridge modus.

 

Har testet kablet opp mot to forskjellige rutere, og begge gir meg ca 20 ned og 15 opp, mens abonnementet tilsier 75-15.

 

Noen ideer om hva som kan være galt her?

Lenke til kommentar

Forrige runde (dvs tidligere i dag) , var 17minutter med at man satt i køen for svar, da gadd jeg ikke lenger. Har stort sett hatt gode erfaringer med Get's kundeservice de siste tre årene, men nå ser det ut for de har tatt somemrferie.

 

Fiber kommentaren var basert på at jeg driver mye med opplasting av bilder og backup i skyen, så at hastigheten der blir bortimot 10 doblet anser jeg som et gode,

 

VI får prøve mandag ettermiddag og se om de har noen forslag hos Get for å få opp farten.

Lenke til kommentar

Forrige runde (dvs tidligere i dag) , var 17minutter med at man satt i køen for svar, da gadd jeg ikke lenger. Har stort sett hatt gode erfaringer med Get's kundeservice de siste tre årene, men nå ser det ut for de har tatt somemrferie.

 

Fiber kommentaren var basert på at jeg driver mye med opplasting av bilder og backup i skyen, så at hastigheten der blir bortimot 10 doblet anser jeg som et gode,

 

VI får prøve mandag ettermiddag og se om de har noen forslag hos Get for å få opp farten.

Ble det noen løsning? :)

 

Jeg antar at det er en del GBII-kunder her som har fått splitter ny firmware på routerne sine? Oppdateringa skal hjelpe på stabiliteten, samt å gjøre det betydelig enklere å foreta endringer som portåpning, bridge mode osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg har fått meg Get Box II. Jeg har ikke internett fra Get men fra Altiboks. Jeg har egen router som blir benyttet. Jeg satte GBII på plass og skulle benytte meg av "Reprise", "start forfra" osv. Disse funksjonene er kun i bruk om du har nett-tilgang. Jeg koblet da GBII til switchen min, og måtte koble forsterkeren i GBII fordi jeg manglet porter. Men selv med en 8 eller flere porters switch vil jeg få problemet jeg har fått. Det viser seg at både min router og GBII gir DHCP adresser. Plutselig får enhetene mine random 192.168.0.xx og ikke 192.168.2.xx. Jeg ringte og spurte om Get kunne bridge GBII, men da ville hele switchen i den falle ut ifl GET. Er det mulig å logge på GBII og endre IP og sette den som switch og ikke router?

1gscmC3.jpg

Endret av toufoto
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Må GB II være koblet til internett for å fungere ?  Jeg har eget modem fra Get , ønsker å bruke dette sammen med min egen router.

Så kom Get å sa at jeg kunne få ny GB II ( har den gamle PVR boksen ) . Get's representant påstod at jeg ikke lenger kunne bruke oppsettet mitt slik det nå var og at Gb II boksen måtte være den som leverte internett ?  Er dette korrekt ?

Nå har jeg en splitter , der ene kabel går til PVR og den andre til Cisco modem

Endret av maximus61
Lenke til kommentar

Må GB II være koblet til internett for å fungere?

Nei, det går an å ha separat modem.

 

Merk dog at en del av funksjonaliteten til GB2 blir totalt forkrøplet når den ikke fungerer som gateway, og dette er nok også den reelle årsaken til at Get kun tilbyr én GB2 per husstand.

 

At GB2 ikke støtter å få internett via LAN (slik at man altså kan bruke eksternt modem med egen router) er en enorm svakhet i produktet.

Lenke til kommentar

 

Må GB II være koblet til internett for å fungere?

Nei, det går an å ha separat modem.Merk dog at en del av funksjonaliteten til GB2 blir totalt forkrøplet når den ikke fungerer som gateway, og dette er nok også den reelle årsaken til at Get kun tilbyr én GB2 per husstand.At GB2 ikke støtter å få internett via LAN (slik at man altså kan bruke eksternt modem med egen router) er en enorm svakhet i produktet.

Hei Horge

Tusen takk for svar. Tror jeg klarer meg fint med den gamle PVR'en en stund til :-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ett par små spørsmål.

 

-Når den større UI oppdateringen kom til GBII tidligere i år, ble bridge mode deaktivert?

Jeg oppdaget at min ikke lenger var i bridge mode når jeg installerte ny router denne uken.

 

Den ble satt i bridge av han som installerte den når jeg fikk GET.

 

 

-Jeg gikk inn i menyen på den nå, og satt den tilbake i bridge mode, men det virker som det trådløse nettverket på den fortsatt er aktivt. Trodde de ble slått av når den ble satt i bridge?

 

Noen enkel måte jeg får slått de av uten å måtte resette boksen? Kommer ikke inn på IP adressen dens lenger.

Lenke til kommentar

Ett par små spørsmål.

 

-Når den større UI oppdateringen kom til GBII tidligere i år, ble bridge mode deaktivert?

Jeg oppdaget at min ikke lenger var i bridge mode når jeg installerte ny router denne uken.

 

Den ble satt i bridge av han som installerte den når jeg fikk GET.

 

 

-Jeg gikk inn i menyen på den nå, og satt den tilbake i bridge mode, men det virker som det trådløse nettverket på den fortsatt er aktivt. Trodde de ble slått av når den ble satt i bridge?

 

Noen enkel måte jeg får slått de av uten å måtte resette boksen? Kommer ikke inn på IP adressen dens lenger.

Mulig jeg husker feil, men bridger man ikke fra WAN-porten og til en spesifikk port på LAN-siden? Mener også at wifien skal funke når man bridger. Det henger sammen med at GB2 trenger en IP-terminering til VOD f.eks, selv om man bridger mot LAN.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...