Gå til innhold

Kan Get Box II settes i bridge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med resten av funksjonene som skal komme i Getbox 2? Og støtte for Android på samme måte som iPad? Noe nytt rundt dette?

 

Må nesten høre når vi har noen på innsiden her :)

 

Lurer litt på dette selv, kom i snakk med en tidligere kundebehandler hos GET som begynte i min bedrift og hun mente på at Get Box II har mye ubrukt potensiale, feks 8(? ) tunerinnganger.

 

Annet jeg lurer på er om det blir mulighet for å se opptak på ipad og hvorfor i HELL støtter ikke get appen airplay... (du er sikkert ikke involvert i utvikling av app, men still. Teit. :p )

 

Alt i alt syns jeg getbox II virker spennende mtp. alle mulighetene som ligger inne, men er spent på hva som faktisk er planlagt videre.

Lenke til kommentar

Hva med resten av funksjonene som skal komme i Getbox 2? Og støtte for Android på samme måte som iPad? Noe nytt rundt dette?

 

Må nesten høre når vi har noen på innsiden her :)

 

Jeg har desverre ikke noe nytt å melde om Android-støtte. Men det kommer.

 

Når det gjelder GBII, så er det for øyeblikket kun med ryktene. Derfor ønsker jeg ikke å uttale meg før jeg vet noe konkret. Men at det kommer utvidet funksjonalitet til GBII? Definitivt.

 

Av nyere produkter har man altså lansert:

  • "alt-i-ett"-boks, GBII med potensielt 8 tunere
  • En mini-dekoder (Mikro), med mulighet for å sette på en WIFI-mottaker (Mikro+)
  • TV på iPad/iPhone.

Jeg ville ikke blitt veldig overrasket dersom utvidet funksjonalitet dreier seg om hvordan disse "boksene" oppfører seg og kommuniserer med hverandre.

 

 

 

Hva med resten av funksjonene som skal komme i Getbox 2? Og støtte for Android på samme måte som iPad? Noe nytt rundt dette?

 

Må nesten høre når vi har noen på innsiden her :)

 

Lurer litt på dette selv, kom i snakk med en tidligere kundebehandler hos GET som begynte i min bedrift og hun mente på at Get Box II har mye ubrukt potensiale, feks 8(? ) tunerinnganger.

 

Annet jeg lurer på er om det blir mulighet for å se opptak på ipad og hvorfor i HELL støtter ikke get appen airplay... (du er sikkert ikke involvert i utvikling av app, men still. Teit. :p )

 

Alt i alt syns jeg getbox II virker spennende mtp. alle mulighetene som ligger inne, men er spent på hva som faktisk er planlagt videre.

 

 

Det stemmer at GBII har mye ubrukt potensiale. For øyeblikket benyttes det kun 2 aktive tunere (samme som på HD PVR), men som du påpeker har boksen 8 tunere totalt. Utvilsomt mye å gå på her.

 

Når det gjelder Airplay ble støtten der deaktivert grunnet krav fra innholdsleverandør. Antageligvis dreier det seg om et spørsmål angående rettigheter.

 

 

 

Ny programvare inneholder følgende forbedringer:

  • Automatisk kanalvalg for 2.4Ghz trådløst nett ved reboot (Låser seg ikke lenger til kanal 1)

 

 

Stusset litt på denne. Jeg har klart å bytte til gode gamle nummer 11, men det menes kanskje at det skal forenkles?

 

Dersom kanalvalg står på automatisk, er det en bug som gjør at routeren alltid velger kanal 1. Ideelt skal routeren velge den kanalen som er minst anvendt i nærheten, altså best egnet for å forhindre signalforstyrrelser.

På 2.4Ghz-nett råder vi kunden til å sette kanal til enten 1, 6 eller 11. Disse kanalene har minst overlapping. Se link: http://www.metageek....els-1-6-and-11/

Endret av sebztr
Lenke til kommentar

Er det verdt å oppgradere til GBII nå? Har Get Mikro nå, et modem fra Get og har Asus trådløs ruter og 100 mbit linje (inntil videre). Kona vil gjerne ha mulighet til å ta opp programmer og vil gjerne at jeg skal bestille en boks med opptaksfunksjon.

Skal jeg gå for GBII på tross av at ikke bridgemode fungerer osv? Er de trådløse signalene gode nok f.eks.? Noen som har GBII og har noen tilbakemeldinger?

Lenke til kommentar

Er det verdt å oppgradere til GBII nå? Har Get Mikro nå, et modem fra Get og har Asus trådløs ruter og 100 mbit linje (inntil videre). Kona vil gjerne ha mulighet til å ta opp programmer og vil gjerne at jeg skal bestille en boks med opptaksfunksjon.

Skal jeg gå for GBII på tross av at ikke bridgemode fungerer osv? Er de trådløse signalene gode nok f.eks.? Noen som har GBII og har noen tilbakemeldinger?

Kan ikke bare kona få en HD PVR, så kan resten være som det er..?

Lenke til kommentar

 

Er det verdt å oppgradere til GBII nå? Har Get Mikro nå, et modem fra Get og har Asus trådløs ruter og 100 mbit linje (inntil videre). Kona vil gjerne ha mulighet til å ta opp programmer og vil gjerne at jeg skal bestille en boks med opptaksfunksjon.

Skal jeg gå for GBII på tross av at ikke bridgemode fungerer osv? Er de trådløse signalene gode nok f.eks.? Noen som har GBII og har noen tilbakemeldinger?

Kan ikke bare kona få en HD PVR, så kan resten være som det er..?

 

 

Joda, kan jo det. Men hadde vært digg om nyere var bedre, og hvis GBII er bra nok for mitt bruk kan jeg kvitte meg med både modem og ruter.

Lenke til kommentar

Vil get box II gjør jobben like bra som min asus n-600 router ? Den gjør ikke noe avansert, bare deler internett til ps4, android tlf, apple tv og macbook air. Vil get boxen gjøre dette like bra ?

 

Jeg spørr fordi get tar over kontrollen i borettslaget her om en uke, og har forstått det sånn at jeg ikke kan bruke både get box og asus router.

Endret av schnoog
Lenke til kommentar

Vil get box II gjør jobben like bra som min asus n-600 router ? Den gjør ikke noe avansert, bare deler internett til ps4, android tlf, apple tv og macbook air. Vil get boxen gjøre dette like bra ?

 

Jeg spørr fordi get tar over kontrollen i borettslaget her om en uke, og har forstått det sånn at jeg ikke kan bruke både get box og asus router.

 

Det er vel akkurat det som skal fungere nå som mulighet for bridge-mode kommer.

Lenke til kommentar

Sebztr skriver jo for noen innlegg siden:

 

"Blingset litt på datoen. Første oppdatering rulleres faktisk ut 13.08, men da til en veldig liten gruppe på rundt 2500 kunder. Går alt etter planen bør alle ha mottatt oppdateringen innen 20.08.

 

Oppdateringen rulles forøvrig ut ved nattestid til de forskjellige kundegruppene. Dag for dag."

 

Siden vi nå har en fra Get her, kunne det vært interessant å spørre om ett par ting:

- Hvorfor åpnes det ikke for flere tunere slik at man kan ta opp flere programmer samtidig? For ett par år siden hadde jeg Canal Digital, og allerede da hadde de mulighet for å ta opp flere program samtidig enn det man kan med Get(!)

- Hvorfor skygger dere banen og holder dere unna Facebook? ;) "Alle" andre har jo en viss kunderservice der, og det kunne vært kjekt hvis dere også fant veien dit...

Lenke til kommentar

Sebztr skriver jo for noen innlegg siden:

 

"Blingset litt på datoen. Første oppdatering rulleres faktisk ut 13.08, men da til en veldig liten gruppe på rundt 2500 kunder. Går alt etter planen bør alle ha mottatt oppdateringen innen 20.08.

 

Oppdateringen rulles forøvrig ut ved nattestid til de forskjellige kundegruppene. Dag for dag."

 

...ser at jeg fortsatt har en FW fra 19.11.13

 

Siden vi nå har en fra Get her, kunne det vært interessant å spørre om ett par ting:

- Hvorfor åpnes det ikke for flere tunere slik at man kan ta opp flere programmer samtidig? For ett par år siden hadde jeg Canal Digital, og allerede da hadde de mulighet for å ta opp flere program samtidig enn det man kan med Get(!)

- Hvorfor skygger dere banen og holder dere unna Facebook? ;) "Alle" andre har jo en viss kunderservice der, og det kunne vært kjekt hvis dere også fant veien dit...

Lenke til kommentar

Har GB2.

 

Dekoderen fungerer forsåvidt fint den.

 

Eneste er internettilkoblingen som av og til går i krøll (veldig sakte fart) slik at den må restartes.

 

Ellers sliter jeg med dekning i etasjen under der boksen står (signaler må gjennom både gulv og flere vegger).

 

Vurderer å bytte WIFI til en Linksys-router jeg har

Lenke til kommentar

Noen med GB2 dekoderen som kan bekrefte at bridge nå fungerer ?

 

Det har blitt endringer i rulleringen av FW-oppdateringa. Èn kundegruppe har allerede fått oppdateringa, og de resterende kundene ser ut til å få oppdateringa enten 27/08, 28/08 eller 01/09. (Avhengig av hvilken kundegruppe du tilhører). Kundegruppene inndeles i hvilke produkter/tjenester man har fra Get. De som allerede har fått oppdateringa er bredbåndskunder med hastighet XXL, XL og S med ekstra opplastning og telefoni-tjenester.

 

Har GB2.

 

Dekoderen fungerer forsåvidt fint den.

 

Eneste er internettilkoblingen som av og til går i krøll (veldig sakte fart) slik at den må restartes.

 

Ellers sliter jeg med dekning i etasjen under der boksen står (signaler må gjennom både gulv og flere vegger).

 

Vurderer å bytte WIFI til en Linksys-router jeg har

Forsøk å gjenopprette fabrikkinnstillinger på routeren. Åpne nettleseren din, skriv inn 192.168.0.1 i adressefeltet og logg inn med brukernavn/passord admin/admin eller home/home.

Endret av sebztr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...