Gå til innhold

Kan Get Box II settes i bridge?


Anbefalte innlegg

Som jeg nevner i min første post i tråden er ikke dette en god løsning per i dag, det var mer ment som et utgangspunkt for videre eksperimentering. Man får som sagt ikke hele båndbredden man betaler for, og eneste vei tilbake er å resette get box 2 modemet til default settings. Dette gjøres enkelt ved et trykk på den innfelte knappen på høyre side av get boxen.

 

Mr. Steelman, om du vil fortsette å forsøke, tror skal det bare være å gå i asus settings og slå av og på internet connection.

 

post-133186-0-66925700-1375859454_thumb.png

 

Velg runningen med rutenett :p, og slå så connection status av og så på igjen. Da får i hvert fall jeg en IP ala 83.xx.xx.xx. Men var jeg deg ville jeg nok ventet med å bruke bridge mode til Get har fått det ordentlig på plass. Det gjør i hvert fall jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips! Skal prøve dette i dag.

 

Jeg har ikke tilgang til nett fra TV'en heller (der man kan lese mail, nyheter, vær med de fargede knappene på fjernkontrollen). På getBox1 var dette tegn på at getboksen ikke var på nett og jeg måtte ringe get. Jeg ringte dem i dag og de sier at "all lights green". De oppdaterte programvaren til boksen, får se om det hjelper når jeg kommer hjem.

 

Det jeg håpet i går, før jeg fikk trøbbel, var at jeg trodde getBoksen skulle gi Asus'en en 83.x.x.x adresse, da jeg satte Asus'en i Access Point modus, og på get boksen krysset av på WAN DOCSIS og LAN HARDWARE ETHERNET SWITCH. Kanskje jeg bør sette den i wireless router mode eller hva det het (det andre valget som ikke er media bridge).

 

Kanskje jeg ikke burde begi meg ut på dette prosjektet, er vel også et relevant spørsmål :-)

 

Redigering: Jeg ser at Deepo har kommet med tips mens jeg skrev dette, takk jeg skal teste dette også når jeg kommer hjem, regner med det løser seg, takk for info!

Endret av mrSteelman
Lenke til kommentar

Da har jeg fått opp det gamle Docsis 3 modemet til å styre internettrafikken min, så får Get Box 2 klare seg med TV signaler for nå. Det viser seg altså at det ikke alltid er lurt å ha det nyeste og beste, hvem hadde trodd det :)

 

Hadde vært veldig fint om noen kunne oppdatert denne tråden om det plutselig skulle bli mulig å sette Get Box 2 i bridge mode, da jeg ikke lenger har mulighet til å teste dette selv. :)

Lenke til kommentar

Sitter hjemme nå og venter på at installatørene skal bli ferdig. Surfet i mellomtiden etter get box 2 bridge mode og fant denne tråden. Kjipt, men godt å få bekreftet mistankene. Bestiller meg høyhastighetsmodemet for å komme i mål med full kontroll via egen router (med alle lokale innstillinger).

 

Takk for erfaringsutvekslingen!

Endret av RaggaMan
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En workaround man kan bruke er å sette WAN porten på den eksisterende routeren som DMZ i Get Box II og fortsette å bruke den som før. Kan også disable trådløsnettet på Get boksen om man vil. Er det jeg gjør selv nå. Ikke helt det samme som å bridge modemet men fungerer til de fleste formål.

Når Get etterhvert skrur på streaming til lokale enheter forstod jeg det som at man måtte bruke Get boksen sitt trådløsnett. Håper jeg tar feil men skal vel kanskje ikke ta bekymringene på forskudd uansett :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å sette opp min TP-LINK TL-WDR4300 med DD-WRT-firmware som client på Get box II-nettverket, ved å følge denne guiden hos DD-WRT, men uten å lykkes.

 

Jeg har ikke behov for å repeate - alt jeg trenger er å få nett på den stasjonære PC-en og å kunne lese av data herfra med smart-TV-en.

 

Skal dette være mulig å få til, eller kan jeg bare inntil videre gi opp pga disse bridge-problemene?

Lenke til kommentar

Jeg fikk satt opp client mode, slik at jeg nå har internett på den stasjonære maskinen. Medieserverprogrammet Mezzmo fant også Panasonic Viera-TV-en i stuen, men TV-en klarer ikke å plukke opp signalene fra Mezzmo.

 

Skyldes dette at det bare går "enveis" med routeren min nå? Finnes det noen løsning her - jeg må vil ikke bruke to routere på den stasjonære for å få det til å fungere?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv Get Box II og noen som irriterer meg veldig er at jeg stadig må resette boksen ved å nappe ut strømmen for å kunne koble til alle enheter jeg har over wifi. Rett som det er faller enten ipad, laptop, stasjonær etc. ut av nettet, mens de andre er på. Dette må jeg gjøre flere ganger i uka.

 

Så, jeg ønsker da og benytte min knallgode cisco router istedet for internett-trafikk - men hvordan koble dette til? Ser at noen skriver at de har delt internett og tv, men boksen min på veggen har kun en utgang, og det er en vanlig antenneuttak, og ikke multimediakontakt.

 

Er det denne bridge-saken jeg må vente på? ...og kobler man da bare ciscoen til et wanuttak bak?

Lenke til kommentar

Har selv Get Box II og noen som irriterer meg veldig er at jeg stadig må resette boksen ved å nappe ut strømmen for å kunne koble til alle enheter jeg har over wifi. Rett som det er faller enten ipad, laptop, stasjonær etc. ut av nettet, mens de andre er på. Dette må jeg gjøre flere ganger i uka.

 

Så, jeg ønsker da og benytte min knallgode cisco router istedet for internett-trafikk - men hvordan koble dette til? Ser at noen skriver at de har delt internett og tv, men boksen min på veggen har kun en utgang, og det er en vanlig antenneuttak, og ikke multimediakontakt.

 

Er det denne bridge-saken jeg må vente på? ...og kobler man da bare ciscoen til et wanuttak bak?

 

Det er vel ikke noe WAN-uttak på Get boksen, men 4 vanlige nettverksporter.

Du kan koble routern din til en av disse, samtidig bør du nok også disable wireless på get boksen(hvis dette er mulig?)

Dette vil fungere greit, men vil gjøre ting mer komplisert hvis du trenger portforwarding. Hvis du ikke vet hva dette er, så er det ingen grunn til uro :-)

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å pinge TV fra den stasjonære. Hvis du klarer å pinge den så burde det fungere i client_bridge tror jeg :)

 

Det fungerer å pinge, men jeg mister nettilgangen med client_bridge.

 

Og det er vel det denne tråden handler om - at det i utgangspunktet (foreløpig) ikke er mulig...? :/

 

Jeg har ikke mer avanserte behov enn å få nettilgang og få medieserveren opp å kjøre.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...