Gå til innhold

? Intel har vært for trege


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intel gjør det ikke så verst, med en omsetning som ligger nokså stabilt på 12,8 milliarder det siste kvartalet. Dette er en 2 prosent økning over første kvartal. Netto inntekter går derimot ned med tilsvarende 2 prosent, og selskapet landet på 2 milliarder i inntekter forrige kvartal.

Omsetning og inntekt er det samme, det er vel overskudd (revenue) dere mener i de to siste uthevingene?

 

Apropos fremtidsutsikter er jeg ikke særlig bekymret for Intel. De gjør det fortsatt veldig bra på alle fronter. Jeg er mer bekymret for AMD.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Er situasjonen kommet dithen at markedet begynner å bli mettet . samtidig som produstene prøver å tyne mere ut av merkedet for ikke å tape for mye ?

 

Gjør en da ikke seg selv en bjørne tjeneste ?

 

Deter finn for oss forbrukere med bilige dingser , men vil det da ikke føre til mange konkurser og på sikt at prisene igjen stiger ?

Lenke til kommentar

Folk kjøper svindyre mobiler, men en datamaskin skal jo selvfølgelig være så billig og treg som mulig.

 

Så sant, så sant. Noen skulle laget noe a la motorola's laptop dock, bare at man docker mobilen ca. det hvor touck pad-en er, og bruker skjermen som touch pad. Og den burde være universell, det bør i allfall være modeller for å bruke med de mest populære mobilene (S2/3/4, iPhone, HTC one, osv.).

 

EDIT: jeg søkte litt på laptop docking for smarttelefon og jeg fant noe som heter "Clambook" og noe annet som heter "Casetop".

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

 

Omsetning og inntekt er det samme, det er vel overskudd (revenue) dere mener i de to siste uthevingene?

 

Apropos fremtidsutsikter er jeg ikke særlig bekymret for Intel. De gjør det fortsatt veldig bra på alle fronter. Jeg er mer bekymret for AMD.

 

Revenue er omsetning. Inntekter og omsetning er forskjellig i utgangspunktet da omsetning i hovedsak er tilknyttet transaksjoner fra drift, inntekter kan komme fra andre kilder, f.eks finans.

 

Netto inntekt er ikke det samme, (merk, netto) dette er et utrykk som ikke brukes særlig på norsk.

Antageligvis en oversettelse av "net income" til norsk, tilnærmet likt resultat etter skatt. Siste setning er uklar, der de kun skriver "inntekter".

Endret av 55Powers
Lenke til kommentar

Er vel ikke så rart det går sakte på datamaskin markedet når det nesten ikke har vaert noen utvikling på 6 år (cpu).

 

Har veldig lyst på en ny desktop, men når jeg kan bruke en 6 år gammel quadcore maskin som nesten yter like godt som en ny er det vanskelig å motivere et kjoep. Lavere stroemforbruk er sikkert flott i varme land, men her gir jeg blaffen, må jo betale for oppvarming uansett.

Lenke til kommentar
Intel gjør det ikke så verst, med en omsetning som ligger nokså stabilt på 12,8 milliarder det siste kvartalet. Dette er en 2 prosent økning over første kvartal. Netto inntekter går derimot ned med tilsvarende 2 prosent, og selskapet landet på 2 milliarder i inntekter forrige kvartal.
Omsetning og inntekt er det samme, det er vel overskudd (revenue) dere mener i de to siste uthevingene?Apropos fremtidsutsikter er jeg ikke særlig bekymret for Intel. De gjør det fortsatt veldig bra på alle fronter. Jeg er mer bekymret for AMD.

 

Vi får nå se da.

Såvidt jeg husker så leverer de innmaten til Ps4 og det kan jo kanskje gi en godt oppsving

Men, hvis du ser på pc markedet så har du jo helt rett.

Det er jo lenge siden de leverte noe som kunne konkure med intel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kjøpte to Q6600 prosessorer. En i 2006 og en i 2008. Ser ikke helt behovet for noe nytt og kraftigere. Serveren står å puttrer å går bra, så kanskje det er problemet til Intel også. markedet er mettet og behovet for raskere maskiner er ikke helt der enda...

Lenke til kommentar

Er vel ikke så rart det går sakte på datamaskin markedet når det nesten ikke har vaert noen utvikling på 6 år (cpu).Har veldig lyst på en ny desktop, men når jeg kan bruke en 6 år gammel quadcore maskin som nesten yter like godt som en ny er det vanskelig å motivere et kjoep. Lavere stroemforbruk er sikkert flott i varme land, men her gir jeg blaffen, må jo betale for oppvarming uansett.

 

Forsåvidt riktig, men om en vil ha ola nordmann til å kjøpe pc'er de egentlig ikke har råd til nå, eller behov for nå, så hadde det kanskje være en idé å selge de på avbetalingsordninger som ved mobilkjøp, bare mot bredbåndstilknytning.

 

For eksempel Get Large til 579,- uten binding, 979,- med 12 måneders bindingstid, og et startbeløp på 2495,- så får du med en Asus S400 Vivobook med fullhd skjerm, intel i5 cpu, 16 GB ramminne og 256GB SSD (tror dessverre ikke den setupen eksisterer).

 

Tror jammen jeg kunne vurdert å kjøpe meg laptop på en sånn måte.

Lenke til kommentar

 

Omsetning og inntekt er det samme, det er vel overskudd (revenue) dere mener i de to siste uthevingene?

 

Apropos fremtidsutsikter er jeg ikke særlig bekymret for Intel. De gjør det fortsatt veldig bra på alle fronter. Jeg er mer bekymret for AMD.

 

Her er det du som tar feil. Revenue er inntekt. Artikkelen prater om netto inntekter...

Endret av Joona
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...