Gå til innhold

Han har styrt AMD unna massive tap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bokførte regnskapet for selskapet var ikke minus 29 millioner, men minus 76 millioner - det første var bare resultatet av driften, men de har også masse gjeld som de betaler rente på. Lager (Inventory) gikk opp med 98 millioner, mens likviditeten gikk ned med 24% med andre ord de får ikke solgt det de produserer. Det gikk ikke like dårlig som markedet hadde trodd på forhånd men egenkapitalen sank med 13,5% og dette er fortsatt et selskap i krise, ett kvartal til som går like dårlig som Q4 2012 og AMD er konkurs. Kilde: AMDs finanstabeller, ikke pressemeldingen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det bokførte regnskapet for selskapet var ikke minus 29 millioner, men minus 76 millioner - det første var bare resultatet av driften, men de har også masse gjeld som de betaler rente på. Lager (Inventory) gikk opp med 98 millioner, mens likviditeten gikk ned med 24% med andre ord de får ikke solgt det de produserer. Det gikk ikke like dårlig som markedet hadde trodd på forhånd men egenkapitalen sank med 13,5% og dette er fortsatt et selskap i krise, ett kvartal til som går like dårlig som Q4 2012 og AMD er konkurs. Kilde: AMDs finanstabeller, ikke pressemeldingen...

Godt at noen faktisk sjekker AMD sine faktiske tall isteden for å sluke pressemeldinger rått, jeg er helt enig. Det er fremdeles et selskap i krise.

 

AMD har i mine øyne et meget stort problem. De har bortimot ingen tilstedeværelse i det markedssegmentet som er viktig fremover. Mobiltelefoner og nettbrett, altså brikker med TPD under 5W.

 

Det er dette markedet hvor ARM dominerer og Intel jobber hard med å komme inn i.

Lenke til kommentar

De som favoriserer aksjeselskap er dumme, med mindre du er aksjeholder i firmaet.

Ettersom du mest sannsynlig ikke eier aksjer i verken Intel eller Nvidia vil jeg altså påstå at du er litt dum.

Nvidia som selskap bryr seg om deg som kunde fordi du bruker penger på dem, hva er det Nvidia gir tilbake for at du er trofast mot dem? (. . .)

Det var vel litt skarpt å foreslå. Han sa vel heller ikke at det var noe prinsipielt involvert i at han holdt med Nvidia/Intel. Han sa til og med at han muligens hoppet til AMD etterhvert, noe som like gjerne kunne bety "jeg kjøper fra dem når jeg anser dem som konkurransedyktige i mitt segment".

 

Uansett er det vel også helt greit å "holde med" et aksjeselskap eller avstå fra å gi inntekter til et annet. - Hvis du ble fortalt at pengene du la i kjøp av biler fra et spesielt merke ble lagt i systematisk barnedrap, ville du fortsatt ikke synes det var greit å ha et standpunkt mot dem?

 

Det trenger langt i fra å være så ekstremt. Det at noen for eksempel "støtter opp om" og kjøper fra AMD akkurat nå ser jeg som positivt, ikke fordi at man får noe igjen (- denne tankegangen blir i mine øyne nesten mekanisk og barnslig.) men fordi at jeg mener ingen markeder har godt av monopol og én aktør uten reell konkurranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kanskje de endelig kan begynne lage noen gode produkter igjen da snart. De har ikke hatt noe bedre enn konkurrentene på årevis.
E-350 slo Intel AtomHD 5870 grusa GTX 285HD 6870 grusa GTX 470HD 7970 grusa GTX 580Trenger du flere eksempler?
amd grafikk drivere er skjenerelt dårligere en nvidia sine

 

Bra du har fulgt med de siste årene da.

Lenke til kommentar

 

 

Se på APUene deres. Langt bedre enn Atom produktene til konkurrenten.

 

 

Hvorfor sammenligne med Intels svakeste. Sammenlign heller med Haswell. GPU ytelsen på både Amd og Intel sine apus er jo mer enn bra nok til vanlig bruk begge to. Trenger man mer, kjøper man jo et dedikert skjermkort allikevel.

Lenke til kommentar

Hvorfor sammenligne med Intels svakeste. Sammenlign heller med Haswell. GPU ytelsen på både Amd og Intel sine apus er jo mer enn bra nok til vanlig bruk begge to. Trenger man mer, kjøper man jo et dedikert skjermkort allikevel.

Fantastisk!

Med lignende tankegang: "Rolls Royce er en langt bedre bilprodusent enn Suzuki fordi Rolls Royce lager langt kraftigere motorer."

 

Ser du problemet med argumentet ditt nå?

Sammenligninger bør alltid være mellom produkter i samme prissegment!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Endelig blir det mer konkuranse i markedet! Å dermed så vil prisene garantert synkte i forhold til det dyreste som det er å finne på markedet!

Er jo derfor jeg alltid har måtte rutte for AMD. Jeg vil ikke at alle på værdensbasis skal betale mer for noe som de egentlig skulle ha betalt mindre for. God moderne ytelse.

Lenke til kommentar

Fantastisk!

Med lignende tankegang: "Rolls Royce er en langt bedre bilprodusent enn Suzuki fordi Rolls Royce lager langt kraftigere motorer."

 

Ser du problemet med argumentet ditt nå?

Sammenligninger bør alltid være mellom produkter i samme prissegment!

 

Så alle AMD sine APUs skal sammenlignes med Intel Atom....? "Alle" som kjøper en ny PC i dag kjøper jo en Haswell prosessor.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

AMD GPU er bedre enn Nvidia på folding nå, med FahCore 17. Det kan kanskje forandre seg da, etter bedre drivere fra nvidia.

Bedre drivere fra Nvidia? Stabilitet kanskje, men ikke noe særlig å hente på ytelse.

Nvidia har jo presset ut praktisk talt alt de kan fra Kepler, de totale driverforbedringene fra 2012 til 2013 er på mindre enn 5% gjennomsnittlig.

Lenke til kommentar
Kanskje de endelig kan begynne lage noen gode produkter igjen da snart. De har ikke hatt noe bedre enn konkurrentene på årevis.
E-350 slo Intel AtomHD 5870 grusa GTX 285HD 6870 grusa GTX 470HD 7970 grusa GTX 580Trenger du flere eksempler?
amd grafikk drivere er skjenerelt dårligere en nvidia sine
Har du noen fakta og basere påstanden din på? (lukter litt fanboi her) Dette har ikke vært tilfelle de siste årene som arni90 sier.

 

Er vanskelig å finne gode fakta på sånt. En kollega av meg gikk akkurat lei driverene til AMD og byttet til nVidia, mens en annen kollega av meg aldri har hatt problemer med AMD. For min del så har jeg bare hatt problemer de få gangeme jeg har prøvd meg på AMD/ATI. Tror ikke man skal man skal legge for stor vekt på enkeltpersoners erfaringer, da det virker veldig tilfeldig hvem som får problemer. Beste rådet jeg har, er å ikke kjøpe på lansering, men heller vente og se hva slags brukererfaringer som dukker opp på forumene. Er det overveldene negativt på en spesiel model, så bør man kanskje styre unna.

Lenke til kommentar

Er vanskelig å finne gode fakta på sånt. En kollega av meg gikk akkurat lei driverene til AMD og byttet til nVidia, mens en annen kollega av meg aldri har hatt problemer med AMD. For min del så har jeg bare hatt problemer de få gangeme jeg har prøvd meg på AMD/ATI. Tror ikke man skal man skal legge for stor vekt på enkeltpersoners erfaringer, da det virker veldig tilfeldig hvem som får problemer. Beste rådet jeg har, er å ikke kjøpe på lansering, men heller vente og se hva slags brukererfaringer som dukker opp på forumene. Er det overveldene negativt på en spesiel model, så bør man kanskje styre unna.

 

Jeg tippre mye driverproblemer kan sporses til en ustabil overklokk. Stort sett så vil jeg tippe at de fleste feil er brukerfeil når det kommer til drivere.

 

Dog, av det jeg har lest så har nvidia's sine drivere for 7xx kortene vært veldig dårlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg selv holder med Nvidia og Intel (no fanboy)men håper alltid AMD vil være med på konkurransen, ettersom det er "sunt" for bransjen. Kanskje jeg engang går over til AMD, hvem veit? Bra å høre de klarer seg! aldri kult å høre at ett selvskap går i underskudd.
De som favoriserer aksjeselskap er dumme, med mindre du er aksjeholder i firmaet.Ettersom du mest sannsynlig ikke eier aksjer i verken Intel eller Nvidia vil jeg altså påstå at du er litt dum.Nvidia som selskap bryr seg om deg som kunde fordi du bruker penger på dem, hva er det Nvidia gir tilbake for at du er trofast mot dem?
AMD er vel overlegne på Folding og Bittcoin mining å?
Folding er jeg usikker, men alt som har med hashing og kryptering å gjøre er AMD milevis foran Nvidia på.

 

Det var ganske så dumt sagt må jeg selv si! Man kan si det samme om omtrent alle bedrifter i hele verden. Tips: Les litt om hva kapitalisme er;)

Lenke til kommentar

Det var ganske så dumt sagt må jeg selv si! Man kan si det samme om omtrent alle bedrifter i hele verden. Tips: Les litt om hva kapitalisme er;)

Jeg har aldri benektet at alle bedrifter fungerer slik, aksjeselskap eller selveid, poenget var uansett at det er ingen grunn til å vise merkelojalitet når du ikke får noe igjen for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...