Gå til innhold

Det å spise usunt etter styrketrening.


Nux

Anbefalte innlegg

Akkurat den siste delen kan fort misforstås, Eloquent. Med kort tid kan folk for tenke 2 uker, realiteten er at det gjerne tar flere måneder før man ser en virkelig forskjell.

 

Sant. MEN, med god trening og strukturert kosthold, kan man se små forandringer selv etter 2 uker, spesielt i nybegynnerfasen. Man kan selvfølgelig ikke forvente mer enn en ørliten forbedring i definisjonen e.l.

 

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor legge på meg? Fordi bare jeg tar opp skjorta ser man at jeg har en del mage fett, det er jo en klump fett liksom. Ikke til å nevne lårene, bruker jeg jeans og setter meg ned på en stol, kan man se at lårene er "feite". Også har jeg litt fett på leggene også.

 

Man kan ikke bygge muskler på underskudd. Grunnen til at du føler at du har masse fett er fordi du har dårlig muskelmasse. Så snart du legger på deg muskler, vil det virke som om du har mindre fett selv om du kanskje har lagt på deg mer fett, nettopp fordi muskel-fett-forholdet heller mer i musklenes favør. Et bilde for å illustrere poenget mitt:

 

10-percent-body-fat-male-pictures1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget mitt er, jeg spiste 3-4 vafler, vil det redusere resultatene? Eller selfølgelig vil det jo det. Men jeg lurer hovedsaklig på om kroppen tenker på hva jeg spiser langsiktig, om den tenker på hva jeg spiser hver dag, eller etter trening ... ?

 

Like etter trening vil vel sukker være noe kroppen skriker etter, og som vil hjelpe muskler med å resitueres og få næring.

 

Tror neppe noen vafler vil gi deg dårligere resultater.

Lenke til kommentar

 

Sant, målte meg igjen er 62kg.(uten klær, bare bokser).

 

Men uansett, poenget mitt er at jeg har nok av fett?

Poenget mitt er at det ikke spiller noen rolle om du har litt fett. Hvis du vil bygge muskler, må du spise nok, og legge på deg litt mer fett. Dette fettet kan du uansett slanke av deg senere.

Ok. Da skal jeg gå til innkjøp av havregryn om ikke så veldig lenge. Jeg tror jeg sliter med å få nok karbs gjennom kost, fordi da må jeg nesten spise usunt. Jeg har ikke mye " sunt" jeg kan hive innpå. Lurer på om det ikke finnes proteinpulver med karbs der ute? Akkurat nå bruker jeg Whey 80 som ikke innholder noen karbs i det heletatt( http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80).

 

Men er det egentlig lurt da? Hva hvis jeg blir feit og legger på meg pga proteinshaken? Fordi alt jeg har er manualer og jeg trener hjemme. Så jeg har minimalt med øvelser, gjør egentlig bare biceps, triceps, skuldre, og bryst. Manualer på bare 20kg TOTALT. Hva hvis det ikke er nok? Og jeg bare blir overvektig?

Lenke til kommentar

 

 

Proteinshaker gjør et normalt, sunt, norsk kosthold bedre egnet for intensiv styrketrening.

 

Det er selvsagt ikke nødvendig, men ganske lurt om du vil øke muskelmasse.

 

Det er ikke noe bedre å få i seg protpulver bare fordi du vil øke i masse. Så lenge du får i deg nok gjennom kosten så har det ingen verdens ting å si. Proteinrik og sunn mat gjør et kosthold egnet for styrketrening. Ikke proteinpulver.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe bedre å få i seg protpulver bare fordi du vil øke i masse. Så lenge du får i deg nok gjennom kosten så har det ingen verdens ting å si. Proteinrik og sunn mat gjør et kosthold egnet for styrketrening. Ikke proteinpulver.

 

Ja, men som jeg sier, et normalt norsk kosthold inneholder ikke nødvendigvis så mye protein man skulle ønske. Det er mulig å få i seg nok proteiner, men da skal man gjøre en innsats, og det blir nødvendig å tilpasse sitt kosthold.

Lenke til kommentar

Ok. Da skal jeg gå til innkjøp av havregryn om ikke så veldig lenge. Jeg tror jeg sliter med å få nok karbs gjennom kost, fordi da må jeg nesten spise usunt. Jeg har ikke mye " sunt" jeg kan hive innpå. Lurer på om det ikke finnes proteinpulver med karbs der ute? Akkurat nå bruker jeg Whey 80 som ikke innholder noen karbs i det heletatt( http://gymgrossisten...rtiklar/whey-80).

 

Men er det egentlig lurt da? Hva hvis jeg blir feit og legger på meg pga proteinshaken? Fordi alt jeg har er manualer og jeg trener hjemme. Så jeg har minimalt med øvelser, gjør egentlig bare biceps, triceps, skuldre, og bryst. Manualer på bare 20kg TOTALT. Hva hvis det ikke er nok? Og jeg bare blir overvektig?

 

Havregryn har den fordelen at den sitter i fordøyelsen en stund, slik at den holder deg gående gjennom hele dagen. Havregryn er ofte en av hovedrettene du ser til profesjonelle kondis utøvere spiser til sitt daglige kosthold.

 

Du blir forsåvidt ikke feit av proteinshake. Eller, det spørs på hvilket proteinshake du drikker. Ofte har de forskjellige tilbyderene innholdsfortegnelse slik at du kan se akkurat hva det inneholder av fett, amminosyrer og andre viktige næringsprofiler. Vær obs på at søtstoffer som aspartam, acesulfam K, og sacharine virker fetende. Dette er i så generelt småe proporsjoner at det vanskelig skal tas i betraktning med mindre du deffer på hardcore nivå.

 

Du vil ikke bli overvektig av proteinshake i seg selv. Til det trenger du gainer (som ofte også inneholder protein). Men du må ikke forvirre begrepene med hverandre. Gainer er helt forskjellig fra proteintilskudd. Det er ment til bulk, på et ellers kalorifattig kosthold.

Lenke til kommentar

Det baserer jeg på mine egne erfaringer når det gjelder mitt kosthold, som jeg anser som relativt gjennomsnittlig, og i alle fall ikke med et lavere proteininntak enn vanlig. Jeg spiser mer proteinrik mat nå enn tidligere, men for å rekke opp til det anbefalte proteininntaket, har proteinpulver vært til hjelp.

Lenke til kommentar

Havregryn har den fordelen at den sitter i fordøyelsen en stund, slik at den holder deg gående gjennom hele dagen. Havregryn er ofte en av hovedrettene du ser til profesjonelle kondis utøvere spiser til sitt daglige kosthold.

 

Du blir forsåvidt ikke feit av proteinshake. Eller, det spørs på hvilket proteinshake du drikker. Ofte har de forskjellige tilbyderene innholdsfortegnelse slik at du kan se akkurat hva det inneholder av fett, amminosyrer og andre viktige næringsprofiler. Vær obs på at søtstoffer som aspartam, acesulfam K, og sacharine virker fetende. Dette er i så generelt småe proporsjoner at det vanskelig skal tas i betraktning med mindre du deffer på hardcore nivå.

 

Du vil ikke bli overvektig av proteinshake i seg selv. Til det trenger du gainer (som ofte også inneholder protein). Men du må ikke forvirre begrepene med hverandre. Gainer er helt forskjellig fra proteintilskudd. Det er ment til bulk, på et ellers kalorifattig kosthold.

HahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahah

HahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahah

HahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahah

HahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahah

HahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahah

HahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahahHahahahahahahahahahahhahah

 

 

:lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: . :lol: .

 

Eidt: Forbanna fjott -> Vær obs på at søtstoffer som aspartam, acesulfam K, og sacharine virker fetende. Vær obs på at søtstoffer som aspartam, acesulfam K, og sacharine virker fetende. :lol::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Oh lordi lord, den posten ga meg seriøst en alvorlig latterkrampe. Ble faktisk bedt om å dempe meg på jobb... :mrgreen:

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men som jeg sier, et normalt norsk kosthold inneholder ikke nødvendigvis så mye protein man skulle ønske. Det er mulig å få i seg nok proteiner, men da skal man gjøre en innsats, og det blir nødvendig å tilpasse sitt kosthold.

Jeg vil si at jeg har et ganske normalt kosthold. Jeg spiser nok en del mer enn gjennomsnittsnordmannen, men det er fortsatt et normalt kosthold. De fleste dager ender jeg på ca 200g protein.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at jeg har et ganske normalt kosthold. Jeg spiser nok en del mer enn gjennomsnittsnordmannen, men det er fortsatt et normalt kosthold. De fleste dager ender jeg på ca 200g protein.

 

Hvor mange kalorier er dette?

 

Er ikke nødvendigvis slik at alle ønsker å gå kraftig opp i vekt til alle tider, evt har en enorm aktivitetsfaktor.

 

Ja, når man bulker får man gjerne i seg nok protein. Hvis man ikke gjør det, eller spesielt hvis man går den motsatte veien, får man sannsynligvis ikke i seg nok protein gjennom et normalt kosthold.

Endret av McDuck_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...