Gå til innhold

Tenåring fengslet etter spillkommentar ? banket opp i buret


Anbefalte innlegg

De som mener han fortjener fengselsstraff i det hele tatt, uavhengig av hvor mye, er uten empati.

Siden de leser om nyheten på internett og ikke opplever at det er sin egen feks bror det gjelder, så bryr de seg ikke og skal liksom leke kul og mene han skal ha fengsel. Og det er prakteksemplarer på mangel på empati.

 

Ikke noe annet enn dum norsk trash. Og det er fordi vi har det så godt her i landet av vi nordmenn blir så dumme som vi er; også kalt "Hicks". Tragisk og deprimerende å lese at folk klarer å være så kalde her inne at de mener han fortjener fengselsstraff, voldtekt og misbruk fordi han skrev en ussel kommentar. Det er faktisk helt sykt at folk klarer å mene noe slikt.

 

Jeg skammer meg over å kalle meg nordmann når jeg leser slike korttenkte innlegg, så kalde og totalt frie for empati. Og dette på bakgrunn av at vi har alt, og at Norge er verdens beste land å leve i.

 

Og til tross for alle gode argumenter mot fengselsstraff og refleksjoner om moral, kommer det fortsatt nye innlegg om at han fortjener fengselsstraff. Hvor dumme er folk? Det er når man ser slik at det faktisk er kjipt å være av annen karakter enn trangsynte nordmenn, for det er da man blir så ops på hvor mange kalde mennesker det finnes også her i Norge.

Endret av IceBlitz
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Straff bør være for å forbedre samfunnet, forhindre gjentagelse av personen som blir straffet og andre.

 

I huleboerlandet usa straffer de for "rettferdighet" (hevn).

 

 

edit: ja og så var det det med privateide fengsler da.

Endret av Åsmund
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja tenk å faktisk gjøre noe sånt mot en random person. Jeg fatter ikke motivasjonen hennes.

 

 

Jeg vet ikke hvordan facebook fungerer, hvem som kan se hva osv, men å lese hva en tilfeldig person har skrevet til sine venner (slik trodde jeg det funka) burde ikke være noen grunn til å være grunnen til at personen ender opp i fengsel.

 

Hadde samme damen hørt og lest alt jeg sier og skriver, hadde sikkert jeg værti fengsel på livstid. Det betyr ikke at jeg er spesiellt slem, heller at jeg har noe "mørk" humor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som synes det er okei med fengsel og straff ellers i denne saken:

 

Dersom vi skulle gjort det samme her i Norge, så ville vel 50% av Verdens Gangs og andre seoghør-aktige nettdebattanter sittet i fengsel(mulig en ti-tolv stykker herfra forumet også).

 

Dette er en indirekte reaksjon fra et samfunn (domstolene) som er styrt av politiske krefter som overlever på grunn av at de spiller på frykt for alvorlige hendelser i befolkningen.. Noen er veldig klar for å adoptere en slik politikk i Norge, men er usikker på hvor grensene skal trekkes for å komme med eksempelvis en Utøya-kommentar (hvordan skal man vurdere ironi på nettet, er liit-språk nå etablert kotyme der man instinktivt forstår om personen er seriøs eller ikke?).

 

Kan slike grenser i det hele tatt trekkes?

 

Jeg mener bestemt nei, og det er derfor vernet om ytringsfrihet står veldig sterkt her i landet, til tross for enkelte tilbakesteg siste år (der fins nok en sammenheng her..).

Uavhengig av om det er høyre eller venstre som styrer håper jeg det fortsetter, dette bør ikke være en parti-sak - det bør heller være en ikke-sak.

 

For øvrig bør det være lov å ta seg en blås iblant.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hurra! Folk må lære, at enkelte ting bør en ikke si, eller gjøre! 8 år i fengsel er vel noe drøyt, men det skader ikke med noe fengselstraff, både som en lærepenge og som en advarsel til andre.
En 18 åring som sier noe drøyt som klart ikke kan tolkes som en trussel blir satt i fengsel. Sånne som deg fortjener ikke ytringsfrihet for dere vil ta den fra andre.

 

The irony :p

Lenke til kommentar

Snart farlig og leve på denne planeten.

Det ER farlig å leve, på denne planeten!

 

Og i USA har de hatt flere skolemassakere og andre terrorhandlinger. Enkelte ganger har det vært "signaler" i forkant og andre ganger ikke. Slikt er ikke noe å spøke med! Enkelte tror de kan si og gjøre hva som helst uten konsekvenser. Dere er kanskje de samme, som hyler over "uprovosert vold" på gata, når dere slenger med kjeften og får som fortjent!

 

Men dere som er så naive, kan jo forsøke å komme med lignene trusler ovenfor en Norsk politimann, så kan dere få en "smekk" her også, selv om det trolig ikke blir fengsel av det.

 

Uannsett så er jeg enig i at han bør få seg en kraftig "smekk" og gjerne noen måneder i fengsel.

Lenke til kommentar

Fengsel for en litt dustete/sleivete kommentar??? Hva er galt med deg? Hvem har vel ikke sagt dumme ting, eller har venner som har sagt dumme ting?

 

Han sa jo tilogmed at han ikke mente det!

Det er forskjell på å si noe dumt og komme med truseler! Bra at myndighetene reagerer. Slikt skal ikke fleipes med!

Lenke til kommentar

Så, du er mot ytringsfrihet og tydelgivis så skader det med fengsel siden han har fått hjernerystelse og det som er FØR HAN ER DØMT! Advarsel til andre om hva? At tankepoliti er noe dritt?

Nei, jeg er for ytringsfrihet. Men, frihet under ansvar!

 

Men noen forstår tydeligvis ikke forskjell på ytringsfrihet og trussler.

Lenke til kommentar

Jeg tror Geco5 og kjerringa bak dette her burde holde seg 5 mil minimum unna hvem som helst som spiller CoD.

Verre "trusler" enn dette spyes ut i tusentall HVER TIME!

Og slike folk kaster man rett og slett ikke bort fengselsplass på, nok svindlere og de som banker gamle damer på gata som fortjener disse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...