Gå til innhold

Erfaringer med bredbånd fra homenet?


Anbefalte innlegg

Homenet er rett og slett en søppelleverandør.

Finn ikke på å bestille noe abonnement hos dem.

Etter at de tok over er det ustabile linjer. Nettet kan være ned i timesvis. Supporten er stengt når du trenger dem. Hastigheten går alltid ned igjen etter at de har satt den opp.

Bløffer om at at linja er ok selv om den langt fra er det. Løgn , bløff og lurendreieri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Homenet er rett og slett en søppelleverandør.

Finn ikke på å bestille noe abonnement hos dem.

Etter at de tok over er det ustabile linjer. Nettet kan være ned i timesvis. Supporten er stengt når du trenger dem. Hastigheten går alltid ned igjen etter at de har satt den opp.

Bløffer om at at linja er ok selv om den langt fra er det. Løgn , bløff og lurendreieri.

Kjenner den. Akk samme problemet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har samme "shiten" her... linjen detter ut ganske så ofte. har en leietaker som får trådløs internett fra meg- den detter ut endda oftere, skulle nesten tro at eg driver å kødder me han

Dersom nettet faller ned oftere hos leieboeren som er på wlanet ditt en hos deg er det jo åpenbart at det er problemer internt mellom dere.

Lenke til kommentar

 

har samme "shiten" her... linjen detter ut ganske så ofte. har en leietaker som får trådløs internett fra meg- den detter ut endda oftere, skulle nesten tro at eg driver å kødder me han

Dersom nettet faller ned oftere hos leieboeren som er på wlanet ditt en hos deg er det jo åpenbart at det er problemer internt mellom dere.

 

 

 

Det er den trådløse modemet som detter ut oftere enn "kabel", skjønne rikke hvorfor egentlig. men linja her er meget ustabil

Lenke til kommentar

 

 

har samme "shiten" her... linjen detter ut ganske så ofte. har en leietaker som får trådløs internett fra meg- den detter ut endda oftere, skulle nesten tro at eg driver å kødder me han

Dersom nettet faller ned oftere hos leieboeren som er på wlanet ditt en hos deg er det jo åpenbart at det er problemer internt mellom dere.

 

 

 

Det er den trådløse modemet som detter ut oftere enn "kabel", skjønne rikke hvorfor egentlig. men linja her er meget ustabil

 

Hva slags trådløse modem gjelder dette? Meg bekjent leverer HomeNet lite trådløse modem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var i kontakt med Homenet igjen på mandag. Der gikk vi gjennom en LANG sjekk og så ble jeg informert om at en teknikker skulle settes på saken. I dag fikk jeg en SMS om at de ikke kunne finne noe galt.

 

Da ser det ut som om at skurken kommer seg unna denne gangen også. Halvere hastigeheten til kundene og så spille dum... Skal gjøre et siste forsøk og ringe dem en gang til.

 

Har endt opp med bare halv hastighet etter at Homenet tok over jeg også. Dette er som du skriver skurker, rett og slett.

De vrir seg unna hele tiden med standardsvar, svada og bløff. Har ikke opplevd maken til useriøst firma.

 

Så advarsel til alle som vurderer dem.

 

HOLD DERE UNNA FIRMAET SOM KALLER SEG HOMENET !!!!!

Lenke til kommentar

Bare problemer her også. Bare halv hastighet, og nå gjør de ingenting med det heller om jeg tar kontakt med support.

Er så dritt lei dem.

Gå ikke i fella og bind deg til 12 måneder hos disse folka, det er den verste nettleverandøren jeg har vært borti.

Går over til fiber nå og velger annen leverandør.

Endret av tibbs
Lenke til kommentar

Bare problemer her også. Bare halv hastighet, og nå gjør de ingenting med det heller om jeg tar kontakt med support.

Er så dritt lei dem.

Gå ikke i fella og bind deg til 12 måneder hos disse folka, det er den verste nettleverandøren jeg har vært borti.

Går over til fiber nå og velger annen leverandør.

føler med deg. har måtte resette modemet flere ganger i uken siste 2 år. det begynner å iritere så sinnykt. spesielt siden leietaker får internett trådløst,

 

blir nok Vikenfiber(altibox) til høsten

Lenke til kommentar

ADSL tilhører steinalderen, fiber er eneste logiske måte å koble seg til noe som helst nett. Ping på ADSL er også håpløst.

hehe. det har du nok rett i ;)

 

husket modem 56 k xD det var tider det :p

 

allerbeste minnet eg har, er når en kompis fikk 128 isdn linje hjem- jobben til faren betalte for linje og bruk. når han da lasta ned sanger etter sanger...ja da blei det en FEEEEEIT regning hver måned xD tror han hadde rundt 6000 sanger før adsl kom xD

Lenke til kommentar

skjønner faen meg ikke hvordan kvaliteten har fallt så mye siden broadnet tok over etter Ventelo,og nå enda verre med homenet,fortsetter de slik,så vil de ikke ha igjen noen kunder,ser man på facebook siden deres også,så er det mange andre som er rimelig irriterte på dem.

 

har rundt 15-20 % pakketap fra rundt kl 19.30-23.30,og her om dagen så hadde jeg faktisk "småpene" 400 i ping også mot deres egen server.

 

har hatt en del kontakt med en person på facebook,så linjen er nå vel feilsøkt ca 10 ganger,byttet utstyret fra homenet 2 ganger,og de vil gjerne pinge dataen min fra dem selv,men det hjelper jo mye ettersom problemene mine starter etter at de tar kvelden(samme gjelder feilsøkingen)

hastigheten på linjen er som normal,men pakketapet gjør nettet ubrukelig til noe annet en surfing.

har nå fått lov til og finne en annen leverandør(slipper oppsigelsestid),ettersom de tviler på at de klarer og fikse problemene,har sendt logger fra tracert,pathping og pingplotter,de bare påstår at feilen ligger hos Telenor(homenet har ikke egen linje her)men i følge alle loggene,så er alle ipadressen til Telenor fine,er kun homenet sine som har høy ping og pakketap,men det vil de ikke svare på

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har linje fra Homenet og opplever ekstrem packetloss til tider og linja detter støtt og stadig ut. Det er utrolig irriterende når du er midt oppe i noe som trenger solid oppetid.

 

Har vært i kontakt med kundeservice, og selv om de har vært behjelpelige, og satt linja opp litt, så har jeg samme problemene. Sier det er ingenting på deres ende. Har revet ut håret mitt mens jeg har prøvd alt jeg kan prøve for å finne ut om det er noe på min ende, men har ikke funnet noe som helst.

 

Noen som har anbefalninger til andre leverandører? Er så lei at dette gidder jeg rett og slett ikke mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...