Gå til innhold

Erfaringer med bredbånd fra homenet?


Anbefalte innlegg

He he, ja det er så irriterende at man kan bli gal.

 

Eneste løsningen er vel å gå for fiber. Og hos en annen leverandør enn Homenet.

 

Husk for all del å krev nedsatt pris som kompensasjon for alle problemene.

 

Går ikke an å betale for en tjeneste som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg bor i Oslo og har fått naboene med på en fiberdeal fra Homenet.

 

Bor du i enebolig? Hvor mange naboer måtte gå sammen før de ville legge inn fiber? Ligger husene spredt slik at det må graves i gatene?

 

Enebolig i Oslo?!

 

Nei, jeg bor i Sameie. Det ble heller ikke nødvendig med graving, tok det via kjelleren til nabogården.

Når det er sagt ville ikke prisen blitt påvirket av graving eller ikke i dette tilfellet.

 

Edit: Ser dette var en gammel post. Har hatt Fiber fra Homenet i noen måneder og er strålende fornøyd. Har 70/70: http://www.speedtest.net/my-result/3087694695

 

Ser mange har ADSL her. I forkant av at jeg gikk runden for å få fiber hadde vi alle ADSL, fra forskjellige leverandører.

Som andre har sagt: dette tilhører nå steinalderen. Sentralene var overbelastet, det var ikke vits å bytte for de andre leverandørene på ADSL var like dårlige.

Endret av CWH
Lenke til kommentar

 

Nei, jeg bor i Sameie.

 

Hvor mange var det som gikk i sammen for at de var villige til å legge inn fiber?

 

Du, det var ikke mer enn 8. Allikevel fikk vi en pris som var lavere enn våre daværende ADSL avtaler.

Og det inklusive 105 kroner måned i nedbetaling av infrastrukturen (vi eier infrastrukturen på innsiden).

 

Jeg er overrasket over at ikke flere gjør denne jobben. Nå gikk jeg til verks på dette som en selger. Forenklet og fortalte dem alle fordeler. Banket dører, og tryglet og truet ;)

Dersom du er interessert kan jeg vise deg mine "innsalgs mail".

Lenke til kommentar

Takk, da vet jeg at dere var 8. Skal sjekke litt med naboene selv om jeg vet ikke hvor stor kostnaden er på å grave fiberen ned i veien mellom husene. Jeg har gravd et rør for å blåse fiber i min egen hage som går fra huset og ned til veien. Jeg trodde en periode at jeg skulle få fiber fra Viken, men så fikk jeg beskjed om at de ikke kunne levere alikevel. Men slik er det å bo i Norges hovedstad...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har samme erfaringene med Homenet, dette er "Cowboyer" som driver regelrett skurkevirksomhet. Jeg inngikk avtale på bakgrunn av tidligere erfaring med Ventelo/Broadnet som var ok. Ble lovet en hastighet, men de klarte ikke levere mer enn halvparten. Etter ca 1uke med telefoner og frem og tilbake på epost(når du klarer å få tak i de!) hvor de bare skriver at alt er i orden, så sa jeg ifra at dette er ikke produktet jeg bestilte og ble lovet. Jeg anså meg dermed som ferdig, men de velger nå stjele pengene mine, og ja jeg mener stjele, som i direkte tyveri! Og mener jeg må betale for hele bindingstiden...hadde de levert hva de lovet skulle jeg selvfølgelig betalt, men dette er bare tull. Saken er overlevert forbrukerrådet hvor jeg krever full tilbakebetaling og avsluttet abonnement. Anbefaler INGEN å inngå avtale med disse.............

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Homenet er det verste jeg har vært borti. Detter ut flere ganger for dagen og er ganske tregt. Jeg bor innenfor bygrensen til Bergen og er overasket over at det kan være så dårlig i Norges nest største by, i verdens rikeste land.

Anbefaler ingen å velge homenet for å spare noen hundrelapper, det er absolutt ikke verdt det. Bestilte nytt bredbånd fra annen leverandør, ingenting er verre en dårlig internett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har benyttet meg av Homenet siden det het bynett/broadnet eller hva det nå var, har vært meget fornøyd hele veien.

Kan ikke akkurat kalle det ustabilt, på 6 år har vel nettet falt ut 3-4 ganger og det har vært små stunder på kanskje noen få timer.

Betaler 330 kroner måneden for 70/70 og det er hva som blir levert 99% av tiden.

 

Hva som kan være en prøvelse er å komme igjennom til kundeservicen når det trengs, virker som det er kundebehandlere med lite kunnskap som sitter der, det er ihvertfall min erfaring.

Endret av assap2
Lenke til kommentar

Vært kunde hos Homenet i et år no og kan ikke klage. Bor i ei lita bygd i nord-norge, så å gå fra 0,7/0,1 til 50/50 hjalp på for og si det sånn. Når fiber kom til bygda var det litt problem med dårlig stabilitet, men det er vel 2 år siden folk klaget. Det året jeg har vært kunde så har det ikke vært noe problem. Eneste gangene nettet har vært borte så har det vært strømbrudd haha.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Kan oppdatere litt om min erfaring med Homenet:

 

Har vært flere ganger i kontakt med Homenet. Enkelte av de jeg har snakket med finner hele saken overraskende og lover å følge den opp, uten at jeg hører noe fra dem igjen. Hastigheten på linjen ligger på ca 12mbit ned og 0.6mbit opp. Ganske sikker på at de har satt ned hastigheten min fra +17/+1 for å kunne selge linje til flere.

 

Hadde de bare kunne gitt en nogen lunde forklaring på hvorfor hastigheten plutselig datt etter 3 år, så hadde jeg vært fornøyd.

 

Så snart fiber eller annet alternativ byr seg så er det adios til skurkene ved Homnet!

Endret av Taito
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+6132

Gammel tråd men fortsetter likevel.

 

Vi har 25/5 linje - men vi får kun 5/0,5

 

De sier vi er innafor og skylder ellers på at det er langt til sentralen....

 

Når det går så smått som det gjør, kan vi da ha krav på å få satt opp linja ett hakk eller to for samme pris?

 

Forøvrig har vi hatt mye tull, både med levering av linje og fakturering. Anbefaler IKKE dette selskapet til andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...