Gå til innhold

Erfaringer med bredbånd fra homenet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk fra Get til Homenet i fjor høst, og gikk fra en "helt grei" aksess til "meget bra".

 

Har ikke opplevd noe nedetid siden installasjon.

 

Får den båndbredden jeg skal ha (rett under 1 Gbps begge veier) og har ikke opplevd pakketap på linken.

 

De leverer en liten 8-ports switch med passiv kjøling. Hos meg er denne veggmontert.

Du får 1 offentlig IPv4-adresse og må ordne ruter og annet utstyr selv.

 

De som vil kan tegne abo på Viasat eller Riks-TV med tilhørende boks som tilknyttes en ledig switchport.

Lenke til kommentar

Takk. Vet du forresten om de har en klausul at du må søke dem om å grave i din egen hage og at de kan koble naboer på din fiber i din hage?

 

Her er vilkårene: https://www.homenet.no/wp-content/uploads/2017/01/abonnementsvilkar_homenet.pdf

 

Jeg overså at du skrev "enebolig" - jeg er Homenet-kunde i et lite borettslag.

 

Internt har de brukt singelmodus-kabling med SFP-moduler som rekker noen kilometer, så den sentrale switchen kunne like gjerne vært tilknyttet et kablingssystem i et boligfelt i stedet for en blokk. Så vidt jeg vet bruker de samme utstyr uavhengig av boligtype. 

 

Hos oss var det ikke nødvendig med graving/fresing, da det ble etablert en intern føringsvei via kjelleren til en nabo som var Homenet-kunde fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...