Gå til innhold

[Løst] 2 GTX 650 + 560 ti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det først støtter ikke 650 SLI. Du må da ha GTX 650 Ti boost for å kjøre SLI. Et dedikert PhysX kort er ganske bortkastet så lenge du ikke ofte bruker promgrammer som har støtte for det. Om du ikke gjør det er det ingen vits å ha det. Det bruker bare mer strøm og mer støy. Jeg tror man kan kjøre flere skjermer, men jeg ser ikke påenget av å ha to uavhengige skjermkort til å kjøre flere skjermer. Kjøp heller to like skjermkort i SLI eller CFX. GTX 650 Ti boost SLI skal ha nok kraft til å kjøre flere skjermer. Skjekk ut hardware.no's test av 650 ti boost SLI.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at et dedikert PhysX kort er rimelig bortkastet? Kan tenke meg at å bruke et mid-range skjermkort som PhysX prosessor er rimelig bortkastet, spesielt med tanke på strømforbruk.

Åh, det er totalt bortkastet:

Om du er heldig er det fem spill per år som støtter GPU-aksellerert PhysX.

Du kan regne med at halvparten av dem vil kreve for mye for et 560 Ti å kjøre.

Du kan også regne med at PhysX er en total gimmick i 90% av alle spill, ser dårlig ut, i tillegg til å ikke gi noen muligheter i gameplay.

Om du er virkelig heldig er to av disse titlene med kjørbar GPU-PhysX verdt å spille, per år.

 

Om spillet har fysikk som en del av gameplayet er PhysX faktisk ubrukelig, nettopp fordi det er så ubegripelig begrenset. Havok er et langt bedre bibliotek, og det virkelig tragikomiske er at Havok takler flere objekter på en i5-750 enn PhysX gjør på et 560 Ti.

Lenke til kommentar

@Arni90: Fikk vel omtrent samme svar en gang for en stund siden når jeg spurte om det var verdt å kjøre et gtx 8800 ultra som PhysX prosessor. Som jeg ser det så er det kun verdt det om man spiller titler der PhysX er støttet og man ønsker å tyne så mye ut av det som overhodet mulig.

 

@expose2k: Jeg ville uten tvil å gått for et 760 over 2stk 650 i sli. Har ikke testet det selv, men har hørt så mye dårlig om SLI at jeg holder meg langt unna. Om man får problemer så sitter man plutselig med mindre ytelse en man har betalt for.

Lenke til kommentar

Blir nok et 760. Men hva med min 2500k cpu. Er den for svak?

Dumt med bedre gpu, hvis jeg ikke får utnyttet den noe særlig ...

 

Kan jo klokke jævelskapen litt ;)

Du vil se tilfeller der din 2500k er for svak, og du vil se tilfeller der et 760 er alt for svakt.

 

2500k er ingen betydelig flaskehals i dag, og det har enda ikke kommet en merkbart kraftigere prosessor uansett.

Lenke til kommentar

Du vil se tilfeller der din 2500k er for svak, og du vil se tilfeller der et 760 er alt for svakt.

 

2500k er ingen betydelig flaskehals i dag, og det har enda ikke kommet en merkbart kraftigere prosessor uansett.

 

Takker, har litt å gå på mtp klokking =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...