Gå til innhold

- iPhone kan få kjempeskjerm


Anbefalte innlegg

Spøk med tanke på hva da? Her må du nesten spesifisere litt..

Tenker du på åpenhet, frihet, stabilitet, sikkerhet, integrasjon, optimalisering?

 

Ja.

 

For her kommer det helt an på hvilke felter du verdsetter mest, for Android er slettes ikke feiende flott og best på alt og ingenting hvis det er det du innbiller deg selv.

 

Hva er det du ikke liker?

 

 

 

For det første så er polykarbonat en form for termoplast, ergo det er plastikk. Og hvis du leser innlegget hans engang til så burde du klare å forstå hva han mener.

 

Det han sier er at en gjennomsnittlig nordmann tenker følgende når han er i butikken:

 

Telefon nummer 1: Koster 5'500kr

Telefon nummer 2: Koster 2'500kr

Telefon nummer 3: Koster 1'500kr

Telefon nummer 4: Koster opprinnelig 5'000kr men er på tilbud til 3'990kr

 

Kunden ender ofte opp med alternativ nummer 4 fordi de føler det gir mest for penge på grunn av det er på tilbud, han valgte ikke alternativ nummer 1 fordi det blir for dyrt, og valgte heller ikke alternativ nummer 2 eller 3 da vedkommende innbiller seg selv at de telefonene "er for dårlige".

 

 

Er det en ting nettstatistikk viser så er det jo nettopp det at mye av den høye veksten for Android sin markedsandel kommer av en eksplosjon i billigsegmentet. Kunder som tidligere kjøpte seg billige Nokia telefoner til 200 - 1'500kr kjøper nå Android modeller fordi det er det som er tilgjengelig på markedet, disse kundene verken oppdaterer telefonene sine, legger knapt inn noen apps, ei heller bruker de mobilen på nett i noen særlig grad.

Jeg kjønner ikke hvorfor du plutselig kom inn med randome butikk-salg fakta, men det er naturlig at folk som ikke trenger noe dyrt, kjøper billige ting.

Android-telefoner er langt billigere, med sine plastdeksler og selvsagt interne priskriging.

Han fyren her er enten fanboy, eller så har han ikke sett mobiler over 3500kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette går ikke, for da kan den ikke brukes med en hånd lenger. Dessuten trenger ikke apple å lage nye telefoner, for de slapp jo nettopp en revolusjonerende ny software som får de gamle telefonene til å føles helt nye ut.

 

Dette argumentet er lite gjennomtenkt. Har du tenkt på at i for.eks mine hender så passer en 5.5" meget bra, godt grep med en hand og tommelen når over så å si hele skjermen vil jeg tro. Nå har jeg bare prøvd 5" men det er nok å gå på så jeg vil tro 5.5" passer meg perfekt. Hvorfor skulle jeg da ville ha en tlf som passer for en pikehand? Jeg vil tro at de fleste menn vil greie å bruke en 5" uten problemer med å miste tlf osv. Jeg er klar over at jeg har litt over gjennomsnittlig lange fingre, men de er da langt i fra gigantiske sammenlignet med en vanlig hand.

 

 

 

Lenke til kommentar

Argumentet med at man må kunne få tommelen over hele skjermen kjøper jeg ikke, fordelen med en større skjerm er så mye større at man kan tilate seg å måtte bytte grep av og til, men om du syns det er fryktelig viktig så for all del, men ikke prøv å late som at det er essensielt for at en telefon skal kunne brukes av normale mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Argumentet med at man må kunne få tommelen over hele skjermen kjøper jeg ikke, fordelen med en større skjerm er så mye større at man kan tilate seg å måtte bytte grep av og til, men om du syns det er fryktelig viktig så for all del, men ikke prøv å late som at det er essensielt for at en telefon skal kunne brukes av normale mennesker.

 

Det er også et godt poeng. Så lenge man kan gjøre det mest essensielle med en hand, som å svare på tlf, sende melding osv så skulle det jo ikke være noe galt i å måtte bruke 2 hender når man surfer osv.

Men jeg må jo kose meg litt over at mine lange fingre kommer til nytte ;-)

Lenke til kommentar

Hva Apple tidligere har sagt om hva som er perfekt størrelse eller hva faen det måtte være bryr meg ikke. Det som bryr meg er hvordan jeg opplever en mobil i daglig og jevn bruk. Har hatt telefoner i forskjellige størrelser SGS2 med sine 4.3" var egentlig midt i blinken, men den gikk ad-undas så da ble det en One X, kanonbra telefon med super skjerm! Desverre for mitt bruk ble det litt tungt med 4.7" og jeg valgte iPhone 5 med sine beskjede 4". Ovegangen var merkbar, men like fullt også behagelig. Det morsomme var jo att nettleseropplevelen med Chrome i iOS var langt bedre enn jeg noengang hadde opplevd på en Android enhet.

 

Uansett om Apple velger å lansere en telefon i forskjellige størrelsen, må jo dette være helt perfekt? Da blir det valgmuligheter ihvertfall. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe meg en telefon større enn 4.7" ihvertfall, det er nå sikkert og visst. Hva andre velger og gjøre, går jeg utfra er ett valg basert på preferanser til de enkelte. Og det respekterer jeg helt og holdent :)

 

Gikk lei android som OS etter S2 og One X, så får vi nå se hvor lenge jeg gidder å sitte med iOS. Problemer med android telefonen er å finne en god nok mobil som rett og slett ikke blir for stor for meg. Når det er sagt så har jeg iOS7 på iPhone 5 nå, og førsteintrykket er meget bra. Godt med noe nytt og frisk var det.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Gikk lei android som OS etter S2 og One X, så får vi nå se hvor lenge jeg gidder å sitte med iOS. Problemer med android telefonen er å finne en god nok mobil som rett og slett ikke blir for stor for meg. Når det er sagt så har jeg iOS7 på iPhone 5 nå, og førsteintrykket er meget bra. Godt med noe nytt og frisk var det.

 

Vurdert å trappe litt ned på fikseringen og bare bruke tech som et verktøy i livet, og ikke la verktøyet være livet?

Når det har gått så langt at man blir lei av et OS syns jeg personlig at det burde ringe ei bjelle. Bruker man de få menyene man har til rådighet i et snevert OS dagen lang, og ikke appene?

-No offence, bare en ting til ettertanke.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mobilen min til akkurat det jeg vil :) Er det feil å gå lei ett OS også nå? Det får vel være opp til hver enkelt hvor vidt de ønsker å bytte OS nå og da, uten at man skal få pekefingen i mot seg på internett.

 

Har jeg en android mobil, skal det godt gjøres for min del å ikke la nysgjerrigheten ta overhånd. Har vel rootet og lekt meg med hver bidige android mobil jeg har hatt til nå. Klør i fingrene når det gjelder slikt, for det er utrolig morro når man sitter på en såpass fleksibel telefon. Uansett syns jeg det er sundt å bytte beite med noe års mellomrom. Jeg har ihvertfall opparbeidet meg erfaring fra begge hold som jeg kan ta med meg ved evt. kjøp av neste mobil, være det seg Android eller iOS.

 

Nå vel vel også hovedgrunnen til bytte til iPhone 5, å få en ny rask telefon i en mer passende størrelse for meg sånn sett :)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du motsier deg selv.

 

Så sier du:

 

Ser du? Du sa nettopp selv at de fleste med iOS ikke kan noe om mobil. De som kjøper billigmodeller vet oftest heller ingenting om mobil, eller så har de dårlig råd.

 

Android-mobiler er ikke billigere enn iPhoner, det er løgn. De kommer i forskjellige prisklasser, og de beste er ofte dyrere enn iPhone når de blir lansert. De bruker heller ikke plast, oftest aluminium, glass eller polykarbonat (Billige modeller bruker ofte plast.)

Det var det jeg tenkte, at du ikke klarte å hverken argumentere eller dokumentere dine påstander.

 

Jeg refererte til min lille krets av mobilkjøpere. Jeg skrev "veldig mange av de jeg kjenner"... Vi snakker 10-20 stk hva gjelder mobilkunder.

 

Du skrev "de fleste som kjøper iPhone"... Hvilket betyr millioner av kunder, noe også du ser forskjellen på eller...Men hvor tar du din påstand fra.

 

Nå koster den splitter nye Galaxy S4 kr. 7387. HTC One k r. 7087.

iPhone 5 kr. 7574 (og den er straks ett år gammel) Da sammenligner jeg med Android toppmodellene. Av andre finnes billigmodeller av Android som Apple ikke har. Prisene er hentet fra Djuice. Så stort sett er iPhone dyrere enn toppmodellene til Android.

 

Poenget mitt er at flere Android fanboys generaliserer voldsomt hva gjelder iOS brukere! Noe det er lite belegg for. I tillegg kan man bli litt lei de gamle frasene om at Android er så mye mer avansert. Avansert og enkelt trenger nemlig ikke være motsetninger. Mange ser på iOS som genialt enkelt. Det er avansert med at det er lett å bruke og får jobben gjort.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mobilen min til akkurat det jeg vil :) Er det feil å gå lei ett OS også nå? Det får vel være opp til hver enkelt hvor vidt de ønsker å bytte OS nå og da, uten at man skal få pekefingen i mot seg på internett.

 

Har jeg en android mobil, skal det godt gjøres for min del å ikke la nysgjerrigheten ta overhånd. Har vel rootet og lekt meg med hver bidige android mobil jeg har hatt til nå. Klør i fingrene når det gjelder slikt, for det er utrolig morro når man sitter på en såpass fleksibel telefon. Uansett syns jeg det er sundt å bytte beite med noe års mellomrom. Jeg har ihvertfall opparbeidet meg erfaring fra begge hold som jeg kan ta med meg ved evt. kjøp av neste mobil, være det seg Android eller iOS.

 

Nå vel vel også hovedgrunnen til bytte til iPhone 5, å få en ny rask telefon i en mer passende størrelse for meg sånn sett :)

Veldig enig! Derfor har jeg og grundige testet og eid både iOS, Android og Windows Phone. Og nå går jeg tilbake til iOS:)

 

Hvorfor bruker du slike elendige priser?

 

EDIT: Bare lurte altså.

Jeg har Djuice, og sjekket totalprisen hos dem. Klar over at det varierer, men jeg opplever stort sett at Apple produkter koster mer enn Android produkter.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mobilen min til akkurat det jeg vil :) Er det feil å gå lei ett OS også nå? Det får vel være opp til hver enkelt hvor vidt de ønsker å bytte OS nå og da, uten at man skal få pekefingen i mot seg på internett.

 

Som jeg sa, No Offence og du trenger ikke forsvare deg. OCD gjelder oss alle, undertegnede inkl. Grunnen til posten min var bare at du vekte meg med din egen post og fikk meg til å huske at det finnes trær, fugler og damer med sol i håret der ute ;) Ingen pekefinger.

-Så egentlig skylder jeg deg en takk :thumbup:

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Jeg bruker mobilen min til akkurat det jeg vil :) Er det feil å gå lei ett OS også nå? Det får vel være opp til hver enkelt hvor vidt de ønsker å bytte OS nå og da, uten at man skal få pekefingen i mot seg på internett.

 

Har jeg en android mobil, skal det godt gjøres for min del å ikke la nysgjerrigheten ta overhånd. Har vel rootet og lekt meg med hver bidige android mobil jeg har hatt til nå. Klør i fingrene når det gjelder slikt, for det er utrolig morro når man sitter på en såpass fleksibel telefon. Uansett syns jeg det er sundt å bytte beite med noe års mellomrom. Jeg har ihvertfall opparbeidet meg erfaring fra begge hold som jeg kan ta med meg ved evt. kjøp av neste mobil, være det seg Android eller iOS.

 

Nå vel vel også hovedgrunnen til bytte til iPhone 5, å få en ny rask telefon i en mer passende størrelse for meg sånn sett :)

 

Ja, vist man vil ha "en kraftsak" som har liten skjerm så er vel faktisk apple veien å gå. Kansje? Personlig fikk jeg noia for apple etter å ha hatt en macbook pro, makan til vas skal man lete lenge etter, er min personlige mening.

Lenke til kommentar

Jeg har Djuice, og sjekket totalprisen hos dem. Klar over at det varierer, men jeg opplever stort sett at Apple produkter koster mer enn Android produkter.

Vel, hvis du sjekker prisjakt.no så får du følgende priser:

Samsung Galaxy S4 16gb 4580,-

HTC One 16gb 4140,-

Apple Iphone 5 16gb 4875,-

 

Å dra fram priser inkluderer (dyre) abonnement ser jeg ikke helt poenget med.

Lenke til kommentar

Spøk med tanke på hva da? Her må du nesten spesifisere litt..

Tenker du på åpenhet, frihet, stabilitet, sikkerhet, integrasjon, optimalisering?

 

For her kommer det helt an på hvilke felter du verdsetter mest, for Android er slettes ikke feiende flott og best på alt og ingenting hvis det er det du innbiller deg selv.

 

 

 

 

 

For det første så er polykarbonat en form for termoplast, ergo det er plastikk. Og hvis du leser innlegget hans engang til så burde du klare å forstå hva han mener.

 

Det han sier er at en gjennomsnittlig nordmann tenker følgende når han er i butikken:

 

Telefon nummer 1: Koster 5'500kr

Telefon nummer 2: Koster 2'500kr

Telefon nummer 3: Koster 1'500kr

Telefon nummer 4: Koster opprinnelig 5'000kr men er på tilbud til 3'990kr

 

Kunden ender ofte opp med alternativ nummer 4 fordi de føler det gir mest for penge på grunn av det er på tilbud, han valgte ikke alternativ nummer 1 fordi det blir for dyrt, og valgte heller ikke alternativ nummer 2 eller 3 da vedkommende innbiller seg selv at de telefonene "er for dårlige".

 

 

Er det en ting nettstatistikk viser så er det jo nettopp det at mye av den høye veksten for Android sin markedsandel kommer av en eksplosjon i billigsegmentet. Kunder som tidligere kjøpte seg billige Nokia telefoner til 200 - 1'500kr kjøper nå Android modeller fordi det er det som er tilgjengelig på markedet, disse kundene verken oppdaterer telefonene sine, legger knapt inn noen apps, ei heller bruker de mobilen på nett i noen særlig grad.

Godt sagt og my point exactly :)

Lenke til kommentar

Vel, hvis du sjekker prisjakt.no så får du følgende priser:

Samsung Galaxy S4 16gb 4580,-

HTC One 16gb 4140,-

Apple Iphone 5 16gb 4875,-

 

Å dra fram priser inkluderer (dyre) abonnement ser jeg ikke helt poenget med.

Uansett, hvordan kommer dette i konflikt med mitt argument? Mitt poeng var bare at Android kommer ofte i plast eller polycarbonat (som er en mer eksklusiv plast, men likeså plast). Android er i et billigere segment; med at de faktisk HAR billigmodeller og at deres toppmodeller er billigere enn iPhone (nå 5).

 

Iphone er stort sett aldri på tilbud før ny avløser kommer. Da detter modellen som avløses litt ned i pris. Android er kjapt ute med å kutte prisene, selv på toppmodellene. Om du ser på prisjakt og lignende pr. 19.6.13 så ligger S4 på rundt 4800 kroner. Ser man noen uker tilbake da Amobil testet mobilen, skrev Amobil ca. 5200 kroner. Og i mitt eget hode minnes jeg og at startprisen de første 2 ukene for S4 var rett over 5000.

 

Så litt tilbake til topic, så tror jeg mange kunder kan gå fra Android til iOS igjen; dersom Apple nå kommer med en skjerm på rett rundt 5" og kanskje til og med en billig modell.

 

Hovedforskjellen, hardwaremessig, mellom iPhone og f.eks S4 er at iPhone ALLTID føles eksklusiv. I mine hender er hverken S4 eller min forrige Galaxy Note særlig eksklusiv. Samsung er ikke ekslusivt, punktum. Og mitt poeng var at mange folk kjøper mobiler i aluminium og glass, fremfor plast når de først skal legge nærmere 5000 kroner på bordet.

 

Nå har både HTC med sin One og den kommende Nokia 925 også har skjønt at toppmodeller skal være i aluminium og glass. Ikke polykarbonat/ plast.

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er litt lei, når folk klager på iOS. Grunnen til at iOSen er sånn som den er nå er fordi den skal være enkel.

 

Bestefaren min kjøpte seg iPhone for noen uker siden, han kan ikke en gang lære seg og sende meld etter et års opplæring på mobiler som Nokia. Med en gang han satt seg på iPhonen, kunne han den meget godt!

 

Jeg sier ikke at f.eks Samsung er dårlig, men den tar en del tid og lære seg en IOSen.

 

Men dette var litt ute av temaet, men følte for og skrive det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...