Gå til innhold

- iPhone kan få kjempeskjerm


Anbefalte innlegg

Nå har både HTC med sin One og den kommende Nokia 925 også har skjønt at toppmodeller skal være i aluminium og glass. Ikke polykarbonat/ plast.

 

Tror det er en del ting her som du ikke skjønner.

 

For det første, så er HTC på tur til å gå konken på grunn av at det er veldig få som vil ha en HTC One i alluminium. Og Nokia selger vel heller ikke i store mengder av sine toppmodeller av Lumia serien heller.

 

Til slutt, så vil jeg bare si at Polycarbonate er 10000 ganger bedre å ha på en telefon i dag enn alluminium når man tenker på praktisk bruk. Polycarbonate har enormt mange positive sider mot noen ytterst få negative sider. Polycarbonate sine negative sider er at det kan føles som plastikk og at Polycarbonate er dyrere å lage enn alluminium.

 

Alluminium har veldig få positive sider mot veldig mange negative sider. Alluminium sine negative sider er at alluminium bulkes mye fortere og får telefonene til å se stygge ut. Allumninium får også telefonene til å føles som om at du holder en iskald Cola boks om du bruker den ute i kulden. Alluminium sprer varmen i fra CPU'en og GPU'en over hele telefonen i stedet for øverste del på Galaxy S4 som kun er på en plass. Alluminium får riper og hakk i skallet mye fortere enn det Polycarbonate gjør, altså som er synlig. Alluminium gir kun en god følelse i handen mot ingen muligheter for å skifte batteri eller bruke microSD kort, mens Galaxy S4 med sitt Polycarbonate skall gir meg muligheten til å skifte batteri, bruke microSD kort, bruke S-Cover som festes med å ta av bakdekselet og feste S-Cover med sitt eget bakdeksel og skifte bakdekselet for en billig penge om bakdekselet skulle bli ødelagt.

 

Så igjen, alluminium gir oss mye dårligere fordeler enn det Polycarbonate gjør.

Endret av Bowers & Wilkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snipp*

 

 

Smaken er som baken, det er ikke nødvendigvis alle som foretrekker det materiale som rent teknisk sett er "mest praktisk", de fleste faller på løsninger som de liker best og det er ikke nødvendigvis det samme som det som er det mest praktiske til enhver tid.

 

Det er langt større produksjonutfordringer med aluminiumproduksjon også så det å påstå at polykarbonat er dyrere å produsere setter jeg visse spørsmålstegn til, spesielt HTC er vell sterkt uenig med deg har som sier at produksjon av deres nye aluminiumsmodeller har vært en langt større utfordring og kostet dem mer i produksjon enn deres tidligere polykarbonatmodeller.

 

 

Du skyter deg selv litt i foten ved å blande inn salgstall som endel av vurderingen av hvorvidt polykarbonat er bedre og mer populært enn aluminium, det er greit nok at HTC sine aluminiumsmodeller ikke selger allverden mens så må du huske at HTC har ikke akkurat vært kjempepopulære de siste årene uansett hva de leverer, det inkluderer jo fjorårets polykarbonattelefoner fra HTC blant annet.

 

Og hvis popularitet er en eller annen målestokk så er jo absolutt aluminium noe mange foretrekker tatt i betraktning at Apple iPhone 5 er den mest solgte og mest populære telefonen på markedet for øyeblikket og den er tross alt i helstøpt aluminium så så fryktelig ille kan det vell strengt tatt ikke være.

 

 

Nå syntes jeg uansett Samsung sine modeller er noen relativt dårlige eksempler på hvor godt polykarbonat kan utføres i praksis da Samsung har noe av det skralleste, tynneste og mest glossy polykarbonatløsningen og finished av samtlige på markedet noe som bare er med på å ytterligere redusere mye av kvalitetfølelsen til materiale. Vi har hatt flere modeller som på alvor har klart å fremme kvalitetfølelse med polykarbonat som blant annet HTC One X, HTC One X+, Nokia Lumia 900, Nokia Lumia 920, Nokia Lumia 800, Nokia Lumia 820, Nokia Lumia 928, Nokia Lumia 1020 med fler.. Saken er jo at det ikke er alle som er så begeistret for følelsen av plastikk, spesielt ikke når Samsung skal kjøre på med så til de grader glossy og tynn plastikk som gjør at telefonene fort føles temmelig skrøpelige og ikke noe som koster over 5'000kr.

 

 

 

Men igjen, smaken er som baken og alt det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er en del ting her som du ikke skjønner.

 

For det første, så er HTC på tur til å gå konken på grunn av at det er veldig få som vil ha en HTC One i alluminium. Og Nokia selger vel heller ikke i store mengder av sine toppmodeller av Lumia serien heller.

 

 

Ja, akkurat dette er jo grunnen til de røde tallene hos HTC... Aluminium.

 

Desverre, for HTC som lager telefoner i ypperste klasse, har vi Samsung og Apple som har gjort mye rett markedsføring. Slik det er nå er det slettes ikke bra at disse to sitter med så store markedsandeler. Jeg unner HTC all den suksessen de streber etter altså, de tilbyr stort sett de peneste Android telefonene (etter min mening) og legger mye jobb i designet sitt, i mens Apple og Samsung kjører det samme jævla "safe" løpet ut. Men det er jo ett smart triks det også, å kjøre samme designet hele veien. Enkelt for produktplasseringen det vettu :)

 

Når det er sagt, er jeg veldig fornøyd med min iPhone 5.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja, akkurat dette er jo grunnen til de røde tallene hos HTC... Aluminium.

 

Alluminium gjør at man ikke får microSD kort, man kan ikke bytte ut batteriet, man kan heller ikke skifte ut noe på en enkel måte om noe blir knust eller ødelagt.

 

Så jo, alluminium har mye å si på hvorfor folk skyr unna HTC One, fordi alluminium begrenser veldig mye i forhold til det Polycarbonate skallet gjør.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

Smaken er som baken, det er ikke nødvendigvis alle som foretrekker det materiale som rent teknisk sett er "mest praktisk", de fleste faller på løsninger som de liker best og det er ikke nødvendigvis det samme som det som er det mest praktiske til enhver tid.

 

Hva folk foretrekker har ingenting med de ulempene, altså faktaene som er med alluminium skall. Å trekke inn meninger mot hva sannheten er går bare ikke.

 

Det er langt større produksjonutfordringer med aluminiumproduksjon også så det å påstå at polykarbonat er dyrere å produsere setter jeg visse spørsmålstegn til, spesielt HTC er vell sterkt uenig med deg har som sier at produksjon av deres nye aluminiumsmodeller har vært en langt større utfordring og kostet dem mer i produksjon enn deres tidligere polykarbonatmodeller.

 

Her vil jeg har konkrete bevis på det der. Selv om HTC hadde sine utgifter på forskjellige ting, så betyr ikke det at det faktisk er slik i realiteten.

 

Du skyter deg selv litt i foten ved å blande inn salgstall som endel av vurderingen av hvorvidt polykarbonat er bedre og mer populært enn aluminium, det er greit nok at HTC sine aluminiumsmodeller ikke selger allverden mens så må du huske at HTC har ikke akkurat vært kjempepopulære de siste årene uansett hva de leverer, det inkluderer jo fjorårets polykarbonattelefoner fra HTC blant annet.

 

Salgstallet har mye å si på at alluminium gir folk for mye ulemper som gjør at folk er mye mere skeptisk til å kjøpe en HTC One samtidig hvor Polycarbonate gir oss forbrukere enormt mange fordeler. Forbrukerne VET at Polycarbonate er en sikker vei å gå og at det gir oss forbrukere mange gode fordeler, og mange gode fordeler når det kommer til tilbehør.

 

Og hvis popularitet er en eller annen målestokk så er jo absolutt aluminium noe mange foretrekker tatt i betraktning at Apple iPhone 5 er den mest solgte og mest populære telefonen på markedet for øyeblikket og den er tross alt i helstøpt aluminium så så fryktelig ille kan det vell strengt tatt ikke være.

 

HTC One er en Android mobil, og det samme er Samsung Galaxy S4. Her har folk muligheten til å velge å vrake nøyaktig den telefonen som passer dem best. Med iPhone, så finnes det bare en telefon, som er iPhone 5 om du vil ha 'the latest and greatest' i fra Apple. Folk har ingen valg her, dem blir nødt til å kjøpe en iPhone (om man liker iOS) uansett om man ikke liker alluminium eller en veldig liten skjerm. Folk har rett og slett ingen valg.

 

Disse valgene får man i Android verdenen. Skjønner du nå hvorfor så mange skyr unna HTC One når det finnes andre mobiler som f.eks Galaxy S4 som er bedre enn HTC One på nesten samtlige punkt.

 

Nå syntes jeg uansett Samsung sine modeller er noen relativt dårlige eksempler på hvor godt polykarbonat kan utføres i praksis da Samsung har noe av det skralleste, tynneste og mest glossy polykarbonatløsningen og finished av samtlige på markedet noe som bare er med på å ytterligere redusere mye av kvalitetfølelsen til materiale. Vi har hatt flere modeller som på alvor har klart å fremme kvalitetfølelse med polykarbonat som blant annet HTC One X, HTC One X+, Nokia Lumia 900, Nokia Lumia 920, Nokia Lumia 800, Nokia Lumia 820, Nokia Lumia 928, Nokia Lumia 1020 med fler.. Saken er jo at det ikke er alle som er så begeistret for følelsen av plastikk, spesielt ikke når Samsung skal kjøre på med så til de grader glossy og tynn plastikk som gjør at telefonene fort føles temmelig skrøpelige og ikke noe som koster over 5'000kr.

 

Men samtidig, så har Polycarbonate skallene til Samsung sine Galaxy telefoner noe av det mest solide materialet som er å oppdrive på en vanlig smarttelefon i dag.

 

Jeg driter i hvor skrallt, tynn og hvor glossy Polycarbonate er når det praktiske viser ser å parkere alt annet på markedet.

 

Men igjen, smaken er som baken og alt det der.

 

Ja, men vennligst ikke bland inn smak og behag mot hva fakta / sannheten er som mange av dere har en stygg tildens til å gjøre ofte. Igjen, de fordelene Polycarbonate gir som jeg nevnte lengere opp er harde fakta og ikke smak og behag.

Lenke til kommentar

Alluminium gjør at man ikke får microSD kort, man kan ikke bytte ut batteriet, man kan heller ikke skifte ut noe på en enkel måte om noe blir knust eller ødelagt.

 

Så jo, alluminium har mye å si på hvorfor folk skyr unna HTC One, fordi alluminium begrenser veldig mye i forhol. d til det Polycarbonate skallet gjør.

Herre min hatt så mye fjas. Det at HTC har valgt aluminium som materiale har ingenting å si for verken mulighet for minnekort eller bytte av batteri, ref Desire HD, Sensation. Forrige toppmodell One X(+) var laget i polykarbonatplast, men hadde fortsatt integrert batteri og manglet minnekortplass.

HTC One kunne også fint hatt en skuff for minnekort i siden tilsvarende den som finnes for SIM, men de har bevisst valgt å ikke ta det med. Med minimum 32 GB minne internt er det uansett en minoritet som (tror de) hadde trengt minnekort, og man kan også koble til minnekortleser, eller minnepinner via USB-porten hvis man virkelig skulle være nøden på ekstra plass.

 

Mulighet til å bytte batteri kan jo være kjekt, men min erfaring med å ha to(!) ekstrabatterier til min forrige telefon var at jeg ikke gadd drive å brekke opp telefonen for å bytte. Da er imo eksterne batteripakker bedre.

For vanlige brukere har jeg uansett ingen tro på at noen av delene er en dealbreaker.

 

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Ja, men vennligst ikke bland inn smak og behag mot hva fakta / sannheten er som mange av dere har en stygg tildens til å gjøre ofte. Igjen, de fordelene Polycarbonate gir som jeg nevnte lengere opp er harde fakta og ikke smak og behag.

 

Det kan vell diskuteres, men uansett så er det nå sånn at kvalitetfølelsen på telefonen blir ganske så annerledes og endel brukere velger altså å prioritere annerledes enn deg og sånn er det bare.

 

Det er også kalde, harde fakta og så lenge folk er forskjellige og vektlegger forskjellige ting og har forskjellige preferanser så er det egentlig helt likegyldig hvorvidt noen foretrekker "mye mer praktisk polykarbonat" eller om de foretrekker aluminium eller et annet materiale. Det hele bunner til syn og sist ned til smak og behag, folk kjøper det de liker og foretrekker helt uavhengig av rasjonaliteten bak hvorfor de vektlegger og prioriterer slik som de gjør.

Lenke til kommentar

Det kan vell diskuteres, men uansett så er det nå sånn at kvalitetfølelsen på telefonen blir ganske så annerledes og endel brukere velger altså å prioritere annerledes enn deg og sånn er det bare.

 

Det er også kalde, harde fakta og så lenge folk er forskjellige og vektlegger forskjellige ting og har forskjellige preferanser så er det egentlig helt likegyldig hvorvidt noen foretrekker "mye mer praktisk polykarbonat" eller om de foretrekker aluminium eller et annet materiale. Det hele bunner til syn og sist ned til smak og behag, folk kjøper det de liker og foretrekker helt uavhengig av rasjonaliteten bak hvorfor de vektlegger og prioriterer slik som de gjør.

 

Igjen, så blander du preferanser og hva folk vil ha med hva som er fakta / sannheten. Dette har som sagt ingenting med de harde fakta'ene jeg sier om både Polycarbonate og Alluminium.

 

Men det er en sannhet at folk velger forskjellig, men det er ikke dette det handler om.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

@'Bowers & Wilkins'

Du blander snørr og bart så det holder selv også.

Jeg tør påstå at ingen kjøper en telefon på grunn av at den er laget av polykarbomat — eller et hvilket som helst annet materiale for den saks skyld.

For øvrig er flere av dine såkalte "fakta" rent subjeke meninger og/eller fjas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@'Bowers & Wilkins'

Du blander snørr og bart så det holder selv også.

Jeg tør påstå at ingen kjøper en telefon på grunn av at den er laget av polykarbomat — eller et hvilket som helst annet materiale for den saks skyld.

For øvrig er flere av dine såkalte "fakta" rent subjeke meninger og/eller fjas.

 

Du kan gjerne motbevise mine argumenter, takk.

 

Og nei, slik telefoner i alluminium blir laget i dag, så er det en stor negativ side med det. Telefoner som blir laget i plast eller Polycarbonate har alltid enormt mange fordeler med seg i dag. Og det er jo derfor folk i dag velger det om dem har muligheten til å velge det.

 

Finn meg en telefon som er laget ut av alluminium som har skiftbar batteri og microSD slot og som selges i europa?

 

Det finnes ikke og det er ikke noe om og men på at HTC kunne ha laget One med utskiftbar batteri og microSD slot når ingen gjør det i dag. Derfor er alluminium på en telefon i dag en spøk. Alt det handler om på en telefon med alluminium er følelsen i handa, som i mine øyner er latterlig over alle berg og topper.

 

Man skaffer seg ikke en smarttelefon som et luksus produkt som skal være bling og føles bra i handa. Da har dere missforstått hva en smarttelefon er.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

Du kan gjerne motbevise mine argumenter, takk.

 

Og nei, slik telefoner i alluminium blir laget i dag, så er det en stor negativ side med det. Telefoner som blir laget i plast eller Polycarbonate har alltid enormt mange fordeler med seg i dag. Og det er jo derfor folk i dag velger det om dem har muligheten til å velge det.

 

Finn meg en telefon som er laget ut av alluminium som har skiftbar batteri og microSD slot og som selges i europa?

 

Det finnes ikke og det er ikke noe om og men på at HTC kunne ha laget One med utskiftbar batteri og microSD slot når ingen gjør det i dag. Derfor er alluminium på en telefon i dag en spøk. Alt det handler om på en telefon med alluminium er følelsen i handa, som i mine øyner er latterlig over alle berg og topper.

 

Man skaffer seg ikke en smarttelefon som et luksus produkt som skal være bling og føles bra i handa. Da har dere missforstått hva en smarttelefon er.

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg skaffer meg heller ikke en smarttelefon for å drive å skifte batteri. Og slik som minnekortlagring fungerer på min android-telefon i dag så vet jeg at jeg aldri skal kjøpe telefon uten å ha hovedvekten av lagringen tilgjengelig i selve telefonen.

 

Tro det eller ei, men at telefonen har en kvalitetsfølelse over seg er viktig. Hvis du tror at du er 100% rasjonell når du handler en telefon så anbefaler jeg deg å lese deg opp litt på forbrukerpsykologi.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan du ser ut til å kunne definere grunnlaget til hvordan vi andre skal anskaffe en mobiltelefon?

 

EDIT:

 

Litt off-topic, eller det har vell forøvrig hele denne diskusjonen du har startet vært fra starten av uansett. Men ser at du har en helt nyopprettet bruker men du diskuterer ikke som om du skulle være en helt fersk bruker, og selv om jeg ser at informasjonen din ikke stemmer helt overrens så stinker argumentasjonmetodene dine, og måten du ordlegger deg på og behandler andre sine meninger her inne mistenkelig mye på "Vindicator".

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med deg, men jeg skaffer meg heller ikke en smarttelefon for å drive å skifte batteri. Og slik som minnekortlagring fungerer på min android-telefon i dag så vet jeg at jeg aldri skal kjøpe telefon uten å ha hovedvekten av lagringen tilgjengelig i selve telefonen.

 

Tro det eller ei, men at telefonen har en kvalitetsfølelse over seg er viktig. Hvis du tror at du er 100% rasjonell når du handler en telefon så anbefaler jeg deg å lese deg opp litt på forbrukerpsykologi.

 

Så du er ikke inne på tanken på at man faktisk kan kjøpe et større batteri enn det orginale som gjør at telefonen varer 50-75% lengere?

 

Hvorfor gå rundt med en ekstra batteripakke når du bare kan putte et mye større batteri inn i telefonen og bruke den dag ut og dag inn uten å tenke på noe annet?

 

Og hva galt er det med microSD slot på en telefon?

 

Du vet at det er ikke noe som heter at man har nok plass på en telefon i dag. Hva man krever av plass kan være alt for lite om ett år.

 

HTC One har kun 25 GB tilgjengelig, som er kritiskt lite for mange. Bare jeg har over 30 GB bare med musikk på telefonen. Så har man filmer, spill, tonnevis av bilder osv. Det er MYE bedre å ha for mye lagringsplass enn for lite.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

Men ser at du har en helt nyopprettet bruker men du diskuterer ikke som om du skulle være en helt fersk bruker, og selv om jeg ser at informasjonen din ikke stemmer helt overrens så stinker argumentasjonmetodene dine, og måten du ordlegger deg på og behandler andre sine meninger her inne mistenkelig mye på "Vindicator".

 

Ja jeg er en ny bruker på forumet her, men betyr det at jeg må være stokk dum bare fordi jeg er ny?

 

Ikke nok med det, etter å ha sjekket Vindicator sin profil, så bor han i Ålesund. Jeg bor i Tromsø som kan bevises med IP tracing.

 

Hvordan forsvarer du det?

 

Bare fordi jeg er lei av at noen tar preferanser og meninger over hva faktaene er så må jeg få lov til å gi uttrykk for at det er teit uten å måtte bli hengt ut. Litt kritikk må dere tåle. For dette forumet er ikke akkurat en barnehage hvor alle holder hverandre i hendene og er enig med alle hele tiden.

 

Redigert: Jeg kan gjerne legge litt om på måten jeg skriver på om det plager deg.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

Så du er ikke inne på tanken på at man faktisk kan kjøpe et større batteri enn det orginale som gjør at telefonen varer 50-75% lengere?

 

Hvorfor gå rundt med en ekstra batteripakke når du bare kan putte et mye større batteri inn i telefonen og bruke den dag ut og dag inn uten å tenke på noe annet?

 

Og hva galt er det med microSD slot på en telefon?

 

Du vet at det er ikke noe som heter at man har nok plass på en telefon i dag. Hva man krever av plass kan være alt for lite om ett år.

 

HTC One har kun 25 GB tilgjengelig, som er kritiskt lite for mange. Bare jeg har over 30 GB bare med musikk på telefonen. Så har man filmer, spill, tonnevis av bilder osv. Det er MYE bedre å ha for mye lagringsplass enn for lite.

 

Nei, jeg foretrekker å bruke originalt batteri og kjøper som sagt ikke en telefon for å skifte batteri. Kan du forresten vise meg et batteri som har 50-70% høyere kapasitet enn originalbatteri til en telefon og da så klart at det er samme fysiske størrelse som originalbatteriet.

Jeg foretrekker telefoner med 64GB lagringsplass, som er mer enn nok for meg som bare bruker rundt 40GB pr dags dato. Jeg kjøper innebygd fordi jeg hater måten android bruker minnekortet, det føles akkurat som å ha en ekstern harddisk man må flytte ting over til. Sånt vil jeg slippe.

Lenke til kommentar

Nei, jeg foretrekker å bruke originalt batteri og kjøper som sagt ikke en telefon for å skifte batteri. Kan du forresten vise meg et batteri som har 50-70% høyere kapasitet enn originalbatteri til en telefon og da så klart at det er samme fysiske størrelse som originalbatteriet.

Jeg foretrekker telefoner med 64GB lagringsplass, som er mer enn nok for meg som bare bruker rundt 40GB pr dags dato. Jeg kjøper innebygd fordi jeg hater måten android bruker minnekortet, det føles akkurat som å ha en ekstern harddisk man må flytte ting over til. Sånt vil jeg slippe.

 

Snakket jeg om at batteriene måtte være i samme størrelse som det orginale?

 

Og dette med å kunne ta ut batteriet, det er noe som faktisk berget broren min sin Galaxy S3 fra døden. Han mistet den i toalettet og den lå der i hvertfall 4-5 minutter før han fant ut at den lå der. Han fikk tatt opp telefonen og tatt ut batteriet på den for å berge selveste telefonen. Han lot så telefonen tørke under ris i 3-4 dager før han prøvde å starte den. Den startet opp og fungerer perfekt. Dette har nok sikkert forkortet levetiden en del på telefonen, men den fungerte hvertfall perfekt når han prøvde den. Hva hadde skjedd om dette hadde vært en HTC One?

 

I don't want to know that.

 

Det er også ganske tydelig at du ikke bruker Windows og en ekstern harddisk med måten du beskriver måten å bruke et microSD kort på. Omtrent alle bruker Windows og er vandt til å bruke det sammen med eksterne enheter. Hvorfor skulle dette være noe problen for dem å bruke et microSD kort da?

 

Greit, det er slik du bruker det men det sier ingenting på hva folk faktisk foretrekker.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

Snakket jeg om at batteriene måtte være i samme størrelse som det orginale?

 

Nei, men det tok jeg som en selvfølge. Å ha et stort stygt batteri på utsiden kan du gjøre uansett med et batteri cover om du har lyst på et større batteri.

Jeg tar heller med meg et bærbart batteri i sekken om jeg absolutt skulle trenge et batteri. Batteriene er jo skreddersydd telefonen og batteristyringen er laget til akkurat det batteriet. Jeg vil påstå at de aller færreste skifter ut deksel og batteri og får en bulkete mobil mot å få bedre batteritid. Hadde det vært så viktig hadde de blitt produsert med større batterier.

 

 

Og dette med å kunne ta ut batteriet, det er noe som faktisk berget broren min sin Galaxy S3 fra døden. Han mistet den i toalettet og den lå der i hvertfall 4-5 minutter før han fant ut at den lå der. Han fikk tatt opp telefonen og tatt ut batteriet på den for å berge selveste telefonen. Han lot så telefonen tørke under ris i 3-4 dager før han prøvde å starte den.

 

Den startet opp og fungerer perfekt. Dette har nok sikkert forkortet levetiden en del på telefonen, men den fungerte hvertfall perfekt når han prøvde den. Hva hadde skjedd om dette hadde vært en HTC One?

 

I don't want to know that.

 

Hva din bror har gjort er jo total irrelevant. Jeg har badet med flere telefoner, med og uten batteri uten at jeg har sett noen fordel med å kunne ta ut batteriet av den grunn. Men det er jo fortsatt helt irrelevant ettersom det er noen få enkelteksempler.

 

Det er også ganske tydelig at du ikke bruker Windows og en ekstern harddisk med måten du beskriver måten å bruke et microSD kort på. Omtrent alle bruker Windows og er vandt til å bruke det sammen med eksterne enheter. Hvorfor skulle dette være noe problen for dem å bruke et microSD kort da?

 

Greit, det er slik du bruker det men det sier ingenting på hva folk faktisk foretrekker.

 

Da tar du feil. Jeg bruker Windows, OS X og Ubuntu med eksterne harddisker. Jeg har flere kunder på jobb som kommer inn, kjøper nytt minnekort og er sure som få fordi det ikke virker. Når jeg da må stå der og forklare at ikke alt kan legges inn på minnekortet og at de må begynne å flytte f.eks. musikken over for å få plass på telefonen og ikke på minnekortet og at de må drive å flytte apper, som ikke alle støtter minnekortlagring så blir de fly forbanna og jeg skjønner de godt. Derfor anbefaler jeg alle å kjøpe telefoner med innebygd minne som skal holde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...