Gå til innhold

- iPhone kan få kjempeskjerm


Anbefalte innlegg

Er det slik at alle som mener dagens iPhone har perfekt størrelse ikke kommer til og kjøpe en ny iPhone dersom den kommer med større skjerm, eller vil da det som er det perfekte valget endre seg?

 

Sikkert ikke alle, men noen. De fleste vil jeg tro kommer til å fortsette å kjøpe iPhone siden de har blitt så glad i den og skjønner at "størrelse ikke er alt, men det er hvordan du bruker den". Den gruppen som mener dagens iPhone er perfekt størrelse og hverken kunne vært større eller mindre er dog veldig liten. Den gruppen som synes skjermen i dag er stor nok er mye større. Lukter at du blander disse to litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men det tok jeg som en selvfølge. Å ha et stort stygt batteri på utsiden kan du gjøre uansett med et batteri cover om du har lyst på et større batteri.

Jeg tar heller med meg et bærbart batteri i sekken om jeg absolutt skulle trenge et batteri. Batteriene er jo skreddersydd telefonen og batteristyringen er laget til akkurat det batteriet. Jeg vil påstå at de aller færreste skifter ut deksel og batteri og får en bulkete mobil mot å få bedre batteritid. Hadde det vært så viktig hadde de blitt produsert med større batterier.

 

En selvfølge?

 

Bare fordi jeg sa at man kunne få mye større batterier inn i telefoner med mulighet for å skifte batteri, så skulle det være en selvfølge at batteriet må være i samme størrelse som det orginale?

 

Kanskje på tide å avslutte bærturen din i tide før det går for lagt?

 

Hva din bror har gjort er jo total irrelevant. Jeg har badet med flere telefoner, med og uten batteri uten at jeg har sett noen fordel med å kunne ta ut batteriet av den grunn. Men det er jo fortsatt helt irrelevant ettersom det er noen få enkelteksempler.

 

Dette er et godt eksempel på hvorfor skiftbar batteri er en fordel. Og dette med at folk mister telefonene sine i toalettet, vannet, sjøen eller whatever, så er dette med å kunne ta ut batteriet en stor fordel for å kunne berge telefonene med at dette faktisk skjer ofte. Et batteri som ikke er mulig å ta ut vill mest sannsynligvis føre strøm igjennom alt sammen og kortslutte ett eller annet. Dette forhindret broren min i siste liten med sin Galaxy S3.

 

Så si hva du vil, men dette er en stor fordel over å ikke kunne skifte / ta ut batteriet.

 

Da tar du feil. Jeg bruker Windows, OS X og Ubuntu med eksterne harddisker. Jeg har flere kunder på jobb som kommer inn, kjøper nytt minnekort og er sure som få fordi det ikke virker. Når jeg da må stå der og forklare at ikke alt kan legges inn på minnekortet og at de må begynne å flytte f.eks. musikken over for å få plass på telefonen og ikke på minnekortet og at de må drive å flytte apper, som ikke alle støtter minnekortlagring så blir de fly forbanna og jeg skjønner de godt. Derfor anbefaler jeg alle å kjøpe telefoner med innebygd minne som skal holde.

 

Bare fordi noen kunder er dumme når det kommer til dette og fordi noen kunder er problemet selv, så forhindrer ikke dette sannheten at et microSD kort er en fordel uansett hvordan man vrir og vender på det. Har man ikke behov for å bruke et microSD kort akkurat nå, nei da er det ingen som tvinger deg til å bruke det heller. Det følger heller ikke med noe microSD kort når man kjøper en smarttelefon i dag heller.

 

Fordelen er om man plutselig ser at man har behovfor mere lagringsplass, da er det VELDIG kjekt å kunne ha et microSD slot tilgjengelig i stedet for å rive av seg håret i aggresjon fordi man må gå til innkjøp av en ny telefon med mere lagringsplass eller eksterne disker som er til enda mere fustrasjon for disse brukerne enn hva et lite microSD kort er. Dette er alle enig med meg i.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

En selvfølge?

 

Bare fordi jeg sa at man kunne få mye større batterier inn i telefoner med mulighet for å skifte batteri, så skulle det være en selvfølge at batteriet må være i samme størrelse som det orginale?

 

Kanskje på tide å avslutte bærturen din i tide før det går for lagt?

Ja, en selvfølge. At man kan få større batteri og da også større telefon er fint mulig uten utskiftbart batteri, derfor ingen fordel for det utskiftbare batteriet.

 

Dette er et godt eksempel på hvorfor skiftbar batteri er en fordel. Og dette med at folk mister telefonene sine i toalettet, vannet, sjøen eller whatever, så er dette med å kunne ta ut batteriet en stor fordel for å kunne berge telefonene med at dette faktisk skjer ofte. Et batteri som ikke er mulig å ta ut vill mest sannsynligvis føre strøm igjennom alt sammen og kortslutte ett eller annet. Dette forhindret broren min i siste liten med sin Galaxy S3.

 

Så si hva du vil, men dette er en stor fordel over å ikke kunne skifte / ta ut batteriet.

 

Det reddet hvertfall ikke broren din sin telefon når den lå i do i 4-5 minutter. Hadde noe kortsluttet da hadde det vært ødelagt for lenge siden. Men det er sant at det er en fordel å kunne ta ut batteriet når man mister den i vannet. Men det kommer nok ganske langt nede på lista for de aller fleste når de kjøper telefon. De som ønsker robuste telefoner kjøper telefoner som er vanntette og som ironisk nok ikke har utskiftbart batteri :)

 

 

Bare fordi noen kunder er dumme når det kommer til dette og fordi noen kunder er problemet selv, så forhindrer ikke dette sannheten at et microSD kort er en fordel uansett hvordan man vrir og vender på det. Har man ikke behov for å bruke et microSD kort akkurat nå, nei da er det ingen som tvinger deg til å bruke det heller. Det følger heller ikke med noe microSD kort når man kjøper en smarttelefon i dag heller.

 

Fordelen er om man plutselig ser at man har behovfor mere lagringsplass, da er det VELDIG kjekt å kunne ha et microSD slot tilgjengelig i stedet for å rive av seg håret i aggresjon fordi man må gå til innkjøp av en ny telefon med mere lagringsplass eller eksterne disker som er til enda mere fustrasjon for disse brukerne enn hva et lite microSD kort er. Dette er alle enig med meg i.

 

Hehe, jeg trenger vel ikke prøve å svare tilbake på den bastante meningen du presenterer som fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, en selvfølge. At man kan få større batteri og da også større telefon er fint mulig uten utskiftbart batteri, derfor ingen fordel for det utskiftbare batteriet.

 

Det er på ingen måter en selvfølge. Det er bare at det å kunne skifte ut batteriet har mange fordeler over alle de dumme negative sidene unibody har.

 

Det reddet hvertfall ikke broren din sin telefon når den lå i do i 4-5 minutter. Hadde noe kortsluttet da hadde det vært ødelagt for lenge siden. Men det er sant at det er en fordel å kunne ta ut batteriet når man mister den i vannet. Men det kommer nok ganske langt nede på lista for de aller fleste når de kjøper telefon. De som ønsker robuste telefoner kjøper telefoner som er vanntette og som ironisk nok ikke har utskiftbart batteri :)

 

Det reddet telefonen hannes. Den virker som den skal per i dag og har ingen tegn på at noe galt har skjedd. Så tro hva du vil.

 

Og dette med å kunne ta av bakdekselet har jo også mange fordeler. Som f.eks S-View coveret som bruker en egen bakplate som festemekanisme. Dette er en fordel. Og med at man allerede kan ta av bakdekselet, så skulle det vel ikke være noe som skal forhindre noen i å skifte batteriet da. For er dekselet bak mulig å ta av så er det ikke noe unibody og da er det heller ingen vits i å bygge inn batteriet inn i telefonen. Og hva om batteriet på en eller annen måte skulle bli ødelagt, hva gjør du da?

 

Med en Galaxy S4 for å ta et eksempel, så kan man bare bytte til et nytt batteri og bruke telefonen videre. Med HTC One så blir den en ubrukelig alluminiumsklump helt til du kommer deg på et service senter som mildt sagt vil rane deg for å få skiftet til et nytt batteri om dette er din feil.

 

Er så mange ting som kan skje som gjør at et utskiftbar bakdeksel og batteri alltid vil være en fordel. Punktum.

 

Hehe, jeg trenger vel ikke prøve å svare tilbake på den bastante meningen du presenterer som fakta.

 

Nei, kanskje fordi det ikke er noe å svare tilbake på, siden det er sant det jeg sier. Om du vil virke seriøs, så får du motargumentere på hvorfor et microSD slot er dårlig når det er frivillig å bruke det?

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det jeg synes virker mest interessant her er at de ser ut til å gå for mindre ramme rundt skjermen, mao at skjermen blir større uten at telefonen blir større. Dette er noe jeg har sansen for, og synes burde bli gjort mer av på både nettbrett og laptopper.

 

Ta 7" tabletter f.eks, de er små nok til at de kan holdes i en hånd i portrettformat og trenger således ikke noe marger å snakke om på høyre/venstre side. Jeg kan se poenget med å ha litt mer på bunn/topp, sånn at hvis man holder den i breddeformat, så tar man ikke på skjermen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...