Gå til innhold

- iPhone kan få kjempeskjerm


Anbefalte innlegg

Iphone som produkt er et meget godt produkt. Ulemper sett fra min side:

Liten skjerm

iOS er gammelt

For mange har det

 

Nummer to bøter de på nå. Nummer 1 er usikkert. Jeg gikk over til HTC One for noen uker tilbake, og skjermen og størrelsen er perfekt. Får håpe Apple kommer med større skjerm til høsten.

 

At for mange har dette, tror jeg blir vanskelig å unngå også i fremtiden. Så en gammel dame sitte med iphone 4 i hånda. Greit at Nokia før i tiden hadde mange telefoner, men man kunne skille seg fra mengden ved å ha en annerledes/rarere/dyrere telefon. Det har ikke Apple idag.

 

Poenget er at folk som før i tiden hadde "dumb phones" har iphone nå. dårlig for Apple's image. Bra for lommeboken.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår at den kan bli for liten for enkelte, men for meg og for mange andre er den akkurat passe stor.

 

Apple har, tro det eller ei, aldri vært opptatt av å dekke alt av merkelige behov dagens kunder har. De vil heller ha én (i deres øyne) perfekt modell enn ti-tjue halvperfekte.

 

Admin-troll?

 

En selvmotsigelse pluss tre feil på så få linjer er godt jobbet...

Selvmotsigelse i grønt, og feil i rødt.

 

Å kalle iPhone perfekt er jo forøvrig det groveste man har hørt. Kanskje en grunn til at iOS6 pluss liten skjerm er snart død?

Endret av gammalerik
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hater folk som kommer med det argumentet. Han trenger jo ikke å lese artikkelen for å kommentere.

Ok.Du må gjerne hate meg for mindre også.

 

Poenget er at han er interessert nok i iPhone til å gå inn i tråd og poste et innlegg som så vidt jeg klarer å se bare er beregnet for å trolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hater folk som kommer med det argumentet. Han trenger jo ikke å lese artikkelen for å kommentere.

 

 

Han kommenterer på en artikkel, da er det jo greit å få med seg litt av innholdet.. Uansett så var jo kommentaren totalt blottet for noe som helst av relevant iforhold til både artikkelen og diskusjonen. Et helt tydelig provokasjon a.k.a trolling forsøk og ingenting annet.

 

Bare tullete å late som om ingen skulle bry seg om iPhone lenger, som tross alt er den mest selgenede telefonen i markedet. Hadde forøvrig en samtale med en fra Telenor i dag som gikk litt innpå utbygging av 4G-nettet i Norge og hvorfor de har valgt å fokusere å legge opp til at det skal støtte iPhone 5, iPad Mini og iPad 4 selv om det betyr å benytte andre frekvenser enn det som var opprinnelig planlagt. Grunnen var i bunn og grunn det faktum at iPhone og iPad, ja iOS generelt sto for soleklart største nettbruken i Telenor sitt nett så det ville rett og slett være idioti å ikke legg opp for det om de skulle ha ambisjoner om å få sving på 4G bruken i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Salgstallene for Galaxy S4 har neppe innfridd, og selger langt dårligere enn Samsung håpet på. Det viser seg at at mange kunder er lei plasttelefoner med stor skjerm og oversaturerte farger. Folk ønsker glass, aluminium og kvalitetsskjerm. Noe som føles langt mer eksklusivt. Kanskje også derfor at HTC One har solgt såpass over forventning.

 

Så dersom iPhone kommer i både 4", 4,7", 5,7" og kanskje en billig-modell; vel da tror jeg at Android kommer til å merke det knallhardt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Salgstallene for Galaxy S4 har neppe innfridd, og selger langt dårligere enn Samsung håpet på. Det viser seg at at mange kunder er lei plasttelefoner med stor skjerm og oversaturerte farger. Folk ønsker glass, aluminium og kvalitetsskjerm. Noe som føles langt mer eksklusivt. Kanskje også derfor at HTC One har solgt såpass over forventning.

 

Så dersom iPhone kommer i både 4", 4,7", 5,7" og kanskje en billig-modell; vel da tror jeg at Android kommer til å merke det knallhardt.

 

Om folk er lei av plast, så finnes det, fordi android er ett system mange kan levere til, mange andre varianter. Jeg tror ikke apple kommer til å merke det knallhardt, fordi du får de samme egenskapene på android-plattformen, og fordi utviklingen har gått androids vei lenge nå, jeg tror det vil fortsette.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han kommenterer på en artikkel, da er det jo greit å få med seg litt av innholdet.. Uansett så var jo kommentaren totalt blottet for noe som helst av relevant iforhold til både artikkelen og diskusjonen. Et helt tydelig provokasjon a.k.a trolling forsøk og ingenting annet.

 

Bare tullete å late som om ingen skulle bry seg om iPhone lenger, som tross alt er den mest selgenede telefonen i markedet. Hadde forøvrig en samtale med en fra Telenor i dag som gikk litt innpå utbygging av 4G-nettet i Norge og hvorfor de har valgt å fokusere å legge opp til at det skal støtte iPhone 5, iPad Mini og iPad 4 selv om det betyr å benytte andre frekvenser enn det som var opprinnelig planlagt. Grunnen var i bunn og grunn det faktum at iPhone og iPad, ja iOS generelt sto for soleklart største nettbruken i Telenor sitt nett så det ville rett og slett være idioti å ikke legg opp for det om de skulle ha ambisjoner om å få sving på 4G bruken i Norge.

Jeg har aldri sagt at jeg støttet kommentaren, men de fleste som kjøper iPhone er de som hører på reklamene og tror den er best. Uansett hva. For de teknologi-interesserte, er det veldig mye gammelt med iPhone, derfor kjedelig.

Lenke til kommentar

Hele denne regla begynner å bli kjedelig, ikke bare med Apple men alle produsenter. De slenger ut nye mobiler hyppigere enn kjerringer klarer å presse ut unger :p

 

Hvorfor trenger man nye telefoner så ofte??

 

Ja det er bra utviklingen går fremover, men hvorfor ikke vente 1 år mellom hver utgivelse slik at telefonen faktisk blir betydelig bedre???

 

Pengegriske selskap (nei huff nå troller jeg vel). Vel god handel alle sammen :)

Lenke til kommentar

De slenger ut nye mobiler hyppigere enn kjerringer klarer å presse ut unger :p

 

Hvorfor trenger man nye telefoner så ofte??

 

Hva er problemet med at de lager ny modell ofte?

Du er ikke nødt til å kjøpe alle modellene. Du kan helt greit hoppe over en eller to utgaver. Flere om du ikke stiller strenge krav til ytelse og slikt, og tar godt vare på den gamle.

Lenke til kommentar

Hva er problemet med at de lager ny modell ofte?

Du er ikke nødt til å kjøpe alle modellene. Du kan helt greit hoppe over en eller to utgaver. Flere om du ikke stiller strenge krav til ytelse og slikt, og tar godt vare på den gamle.

 

Er ikke noe problem. Tror du egentlig skjønnte hva jeg mente :dontgetit:

Lenke til kommentar
Han kommenterer på en artikkel, da er det jo greit å få med seg litt av innholdet.. Uansett så var jo kommentaren totalt blottet for noe som helst av relevant iforhold til både artikkelen og diskusjonen. Et helt tydelig provokasjon a.k.a trolling forsøk og ingenting annet.Bare tullete å late som om ingen skulle bry seg om iPhone lenger, som tross alt er den mest selgenede telefonen i markedet. Hadde forøvrig en samtale med en fra Telenor i dag som gikk litt innpå utbygging av 4G-nettet i Norge og hvorfor de har valgt å fokusere å legge opp til at det skal støtte iPhone 5, iPad Mini og iPad 4 selv om det betyr å benytte andre frekvenser enn det som var opprinnelig planlagt. Grunnen var i bunn og grunn det faktum at iPhone og iPad, ja iOS generelt sto for soleklart største nettbruken i Telenor sitt nett så det ville rett og slett være idioti å ikke legg opp for det om de skulle ha ambisjoner om å få sving på 4G bruken i Norge.
Jeg har aldri sagt at jeg støttet kommentaren, men de fleste som kjøper iPhone er de som hører på reklamene og tror den er best. Uansett hva. For de teknologi-interesserte, er det veldig mye gammelt med iPhone, derfor kjedelig.

 

Ok. Kan du komme med noe håndfast og dokumentert her? Tipper vel at du ikke kan det! "De fleste som kjøper iPhone er de som hører på reklame"? Ok. Hvor har du det fra? Dette er jo sprøyt fra ende til annen...

 

Veldig mange av de jeg kjenner som har kjøpt Android-mobil i steden for iPhone er pris. Android-telefoner er langt billigere, med sine plastdeksler og selvsagt interne priskriging. De aller fleste i min krets sier de stort sett ikke vet hva Android er, ei heller iOS; men den var på tilbud, er ofte svaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvem f*** bryr seg om iphone mer?
Etter iOS 7, ganske mange. Operativsystemet er ikke perfekt, men svært mye bedre enn forgjengeren.

 

Langt fra perfekt? iOS7 er sikkert bedre enn forgjengeren (det skulle også faen meg bare mangle), men det er fortsatt en spøk i forhold til android.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok. Kan du komme med noe håndfast og dokumentert her? Tipper vel at du ikke kan det! "De fleste som kjøper iPhone er de som hører på reklame"? Ok. Hvor har du det fra? Dette er jo sprøyt fra ende til annen...

 

Veldig mange av de jeg kjenner som har kjøpt Android-mobil i steden for iPhone er pris. Android-telefoner er langt billigere, med sine plastdeksler og selvsagt interne priskriging. De aller fleste i min krets sier de stort sett ikke vet hva Android er, ei heller iOS; men den var på tilbud, er ofte svaret.

Du motsier deg selv.

Ok. Kan du komme med noe håndfast og dokumentert her? Tipper vel at du ikke kan det! "De fleste som kjøper iPhone er de som hører på reklame"? Ok. Hvor har du det fra? Dette er jo sprøyt fra ende til annen...

Så sier du:

De aller fleste i min krets sier de stort sett ikke vet hva Android er, ei heller iOS; men den var på tilbud, er ofte svaret.

Ser du? Du sa nettopp selv at de fleste med iOS ikke kan noe om mobil. De som kjøper billigmodeller vet oftest heller ingenting om mobil, eller så har de dårlig råd.

 

Android-mobiler er ikke billigere enn iPhoner, det er løgn. De kommer i forskjellige prisklasser, og de beste er ofte dyrere enn iPhone når de blir lansert. De bruker heller ikke plast, oftest aluminium, glass eller polykarbonat (Billige modeller bruker ofte plast.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Langt fra perfekt? iOS7 er sikkert bedre enn forgjengeren (det skulle også faen meg bare mangle), men det er fortsatt en spøk i forhold til android.

 

Spøk med tanke på hva da? Her må du nesten spesifisere litt..

Tenker du på åpenhet, frihet, stabilitet, sikkerhet, integrasjon, optimalisering?

 

For her kommer det helt an på hvilke felter du verdsetter mest, for Android er slettes ikke feiende flott og best på alt og ingenting hvis det er det du innbiller deg selv.

 

 

Du motsier deg selv.

 

Så sier du:

 

Ser du? Du sa nettopp selv at de fleste med iOS ikke kan noe om mobil. De som kjøper billigmodeller vet oftest heller ingenting om mobil, eller så har de dårlig råd.

 

Android-mobiler er ikke billigere enn iPhoner, det er løgn. De kommer i forskjellige prisklasser, og de beste er ofte dyrere enn iPhone når de blir lansert. De bruker heller ikke plast, oftest aluminium, glass eller polykarbonat (Billige modeller bruker ofte plast.)

 

 

For det første så er polykarbonat en form for termoplast, ergo det er plastikk. Og hvis du leser innlegget hans engang til så burde du klare å forstå hva han mener.

 

Det han sier er at en gjennomsnittlig nordmann tenker følgende når han er i butikken:

 

Telefon nummer 1: Koster 5'500kr

Telefon nummer 2: Koster 2'500kr

Telefon nummer 3: Koster 1'500kr

Telefon nummer 4: Koster opprinnelig 5'000kr men er på tilbud til 3'990kr

 

Kunden ender ofte opp med alternativ nummer 4 fordi de føler det gir mest for penge på grunn av det er på tilbud, han valgte ikke alternativ nummer 1 fordi det blir for dyrt, og valgte heller ikke alternativ nummer 2 eller 3 da vedkommende innbiller seg selv at de telefonene "er for dårlige".

 

 

Er det en ting nettstatistikk viser så er det jo nettopp det at mye av den høye veksten for Android sin markedsandel kommer av en eksplosjon i billigsegmentet. Kunder som tidligere kjøpte seg billige Nokia telefoner til 200 - 1'500kr kjøper nå Android modeller fordi det er det som er tilgjengelig på markedet, disse kundene verken oppdaterer telefonene sine, legger knapt inn noen apps, ei heller bruker de mobilen på nett i noen særlig grad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...