Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Organisasjonsatferd og ledelse eksamen! (ORG3402)


Anbefalte innlegg

oppgave 1 er jo blitt endret! oppgave 1 er IKKE for stor for å besvare på en femtimers eksamen!

 

Vanlig tabbe: Folk leser på tidligere studenters eksamensbesvarelser.

Sett at du har et kompendium som er to år gammelt. 20 % av læringsmålene kan være annerledes. Da leser du på 20 % som er ubrukelig for deg, samtidig som du går glipp av de nye 20 %-ene som er lagt til/endret. Worst-case-scenario, du kan ikke oppnå en bedre karakter enn D. Folk er så late...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

oppgave 1 er jo blitt endret! oppgave 1 er IKKE for stor for å besvare på en femtimers eksamen!

 

Vanlig tabbe: Folk leser på tidligere studenters eksamensbesvarelser.

Sett at du har et kompendium som er to år gammelt. 20 % av læringsmålene kan være annerledes. Da leser du på 20 % som er ubrukelig for deg, samtidig som du går glipp av de nye 20 %-ene som er lagt til/endret. Worst-case-scenario, du kan ikke oppnå en bedre karakter enn D. Folk er så late...

 

huh? jeg kan oppgave 1

Lenke til kommentar

Jammen om ikke SilvioBerlusconi er å finne her også, på en tråd som er ett år gammel.

 

Eksamenstrekk skal være tilfeldig. Helt tilfeldig. Dette forklarer f. eks hvorfor oppgaver om motivasjon har kommet to perioder på rad. Den kan fremdeles komme opp denne gang. Dere har vel hatt faget statistikk, og kan dette med tilbakelegging? Det er slik det skal fungere her også.

Har snakket med to forskjellige forelesere, og begge sier det samme om oppgave 1: FOR stor å besvare på en eksamen med enda en oppgave på fem timer. I tillegg er det jo så og si et greit mønster fra tidligere, så hvis dette er tilfeldig trekning så er de veldig gode å trekke såfall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jammen om ikke SilvioBerlusconi er å finne her også, på en tråd som er ett år gammel.

 

Eksamenstrekk skal være tilfeldig. Helt tilfeldig. Dette forklarer f. eks hvorfor oppgaver om motivasjon har kommet to perioder på rad. Den kan fremdeles komme opp denne gang. Dere har vel hatt faget statistikk, og kan dette med tilbakelegging? Det er slik det skal fungere her også.

Har snakket med to forskjellige forelesere, og begge sier det samme om oppgave 1: FOR stor å besvare på en eksamen med enda en oppgave på fem timer. I tillegg er det jo så og si et greit mønster fra tidligere, så hvis dette er tilfeldig trekning så er de veldig gode å trekke såfall...

 

Oppgave 6 er jo like stor

Lenke til kommentar

Vet dere hvor nøye de er på definisjonene, må man ha nøyaktig de som står i boken?

Gruer meg noe sinnsykt til denne eksamenen har kontroll på oppg. 2 til 7, dvs at jeg kan skrive litt utfyllende om dem. De resterende tror jeg at jeg har nok til så vidt til å bestå (om jeg er heldig). Så enten går det bra eller så går det veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Vet dere hvor nøye de er på definisjonene, må man ha nøyaktig de som står i boken?

 

En definisjon er en definisjon, men ord er også tvetydige og du kan godt bytte ut ett ord med et annet, og betydningen av din setning/definisjon er fremdeles identisk.

 

3+2 er 5. 2+3 er også 5. Skjønner? Noen ting er ikke like lett å endre ut, men de fleste ord har synonymer. Det er her også viktig at du bringer inn eksempler på alt du skriver. Dersom det er tvil i din forståelse i selve definisjonen, kan du hente deg inn med eksempler.

Lenke til kommentar

Vet dere hvor nøye de er på definisjonene, må man ha nøyaktig de som står i boken?

Gruer meg noe sinnsykt til denne eksamenen har kontroll på oppg. 2 til 7, dvs at jeg kan skrive litt utfyllende om dem. De resterende tror jeg at jeg har nok til så vidt til å bestå (om jeg er heldig). Så enten går det bra eller så går det veldig dårlig.

Så lenge du klarer å svare på hva de enkelte tingene er så har du jo definert det, men viktig å være litt presis og ikke gå rundt grøten for det er ikke hva en definisjon er. Skal være klart og tydelig. Samtidig tror jeg det er viktig at du ser på oppgavene som omhandler ledelse også, i og med at dette er veldig sentralt i faget. Det kan se ut som at de fagansvarlige tar en oppgave fra 1-8, og en oppgave fra 9-13. Dette er bare antakelser men det ser ut som det er et mønster her

Lenke til kommentar

Jeg gamler på 4,6,12 og 13 :-) Må vel bare ta det opp om ikke!

Ta det opp om du ikke får en eller to av de fire oppgavene?

 

Får sannsynligvis ta det opp du, ettersom sannsynligheten for å få det du vil ha sannsynligvis er enten 4/13, eller 4/13 + 3/12.

 

Husk å lese til alle tretten oppgavene neste gang, så sannsynligheten øker for å ikke behøve å ta det opp for en tredje gang, hvis du da har samme prinsipp.

 

:)

Endret av SilvioBerlusconi
Lenke til kommentar

Jeg gamler på 4,6,12 og 13 :-) Må vel bare ta det opp om ikke!

 

Bare tull å gjøre dette her. Har du flaks slipper du billig unna, det er ikke verdt sjansen. Dette kontemiljøet som er på BI for at alt skal bli lettest mulig er en skam. Du gjør det bare vanskeligere for deg senere.

Lenke til kommentar

Foreleseren snakket om at vi måtte ha kilder på eksamen, og hvis vi ikke husket navnet på forskeren, måtte vi i det minste huske hvilken bok og hvilket kapittel man har hentet informasjonen fra. Dette har jeg fokusert nada på, synes det er helt irrelevant. Hva med dere??

Lenke til kommentar

Foreleseren snakket om at vi måtte ha kilder på eksamen, og hvis vi ikke husket navnet på forskeren, måtte vi i det minste huske hvilken bok og hvilket kapittel man har hentet informasjonen fra. Dette har jeg fokusert nada på, synes det er helt irrelevant. Hva med dere??

Kilder på eksamen?! Hahahaha - nå har jeg hørt det også. Sikker på at dette ikke var en spøk?

 

Man skriver da ikke opp kilder for noe man vet fra før av, og er det noe man skriver på eksamen er det nettopp det man kan!

Lenke til kommentar

 

Foreleseren snakket om at vi måtte ha kilder på eksamen, og hvis vi ikke husket navnet på forskeren, måtte vi i det minste huske hvilken bok og hvilket kapittel man har hentet informasjonen fra. Dette har jeg fokusert nada på, synes det er helt irrelevant. Hva med dere??

Kilder på eksamen?! Hahahaha - nå har jeg hørt det også. Sikker på at dette ikke var en spøk?

 

Man skriver da ikke opp kilder for noe man vet fra før av, og er det noe man skriver på eksamen er det nettopp det man kan!

 

 

Synes også det hørtes rart ut! Fyren er litt spesiell, så jeg kan ikke garantere om han var seriøs, nei, haha...

Lenke til kommentar

Håper vi persepsjon og ledelse/admin eller grupper&team i morgen. Det hadde vært gull!

 

Det hadde vært fantastisk. Verste som kan skje er at vi får oppgave 1, la oss håpe at folk har rett i at denne ikke kommer! :)

Lykke til!

Endret av hOLaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...