Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Organisasjonsatferd og ledelse eksamen! (ORG3402)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke oppgaver er det dere tenker er lurt å legge mest vekt på i år?

Veldig, veldig vanskelig å si men, min foreleser Carl, snakkede ofte om å Persepsjon og læring har kommet ofte....mere vet jeg ikke. Desverre. Veldig mye å lære seg av teorier. Skjønner ikke helt hvordan folk får seg A i dette faget :)

Lenke til kommentar

 

Hvilke oppgaver er det dere tenker er lurt å legge mest vekt på i år?

Veldig, veldig vanskelig å si men, min foreleser Carl, snakkede ofte om å Persepsjon og læring har kommet ofte....mere vet jeg ikke. Desverre. Veldig mye å lære seg av teorier. Skjønner ikke helt hvordan folk får seg A i dette faget :)

 

Mener du her at persepsjon og læring har vært ofte før, eller at det kan komme? For det er jo de to oppgavene som ikke har vært før iallefall siden 2011.

Lenke til kommentar

 

 

Miner på at jeg fortsatt selger løsningsforslagene i ORG! Er kun på 28 sider :)

Er ikke det litt lite da? jeg kom opp i over 80 på mitt løsningsforslag...

 

Nei, det er ikke lite! 80 sider er for mye å huske til eksamen.

 

28 sider? Virker litt kort, da? Hvert svar skal jo være på mellom 10-15 sider, og det er 13 oppgaver.

Lenke til kommentar

 

 

 

Miner på at jeg fortsatt selger løsningsforslagene i ORG! Er kun på 28 sider :)

Er ikke det litt lite da? jeg kom opp i over 80 på mitt løsningsforslag...

 

Nei, det er ikke lite! 80 sider er for mye å huske til eksamen.

 

28 sider? Virker litt kort, da? Hvert svar skal jo være på mellom 10-15 sider, og det er 13 oppgaver.

 

Nei, det er ikke kort :)

 

Hadde eksamen for et år siden, og skrev 7 sider på hver oppgave (dvs. 14 sider tilsammen)!

 

Jeg fikk en B på den eksamen om jeg ikke husker helt feil :D

Lenke til kommentar

 

 

 

Miner på at jeg fortsatt selger løsningsforslagene i ORG! Er kun på 28 sider :)

Er ikke det litt lite da? jeg kom opp i over 80 på mitt løsningsforslag...

 

Nei, det er ikke lite! 80 sider er for mye å huske til eksamen.

 

28 sider? Virker litt kort, da? Hvert svar skal jo være på mellom 10-15 sider, og det er 13 oppgaver.

 

10-15 sider på hvert svar hørtes nå litt i overkant ut. De fleste skriver mellom 10-20 sider tilsammen på begge oppgavene på eksamen slik jeg har forstått det?

 

Jeg har skrevet ca 6 dataskrevne sider per oppgave, men regner ikke med å huske alt ordrett.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Miner på at jeg fortsatt selger løsningsforslagene i ORG! Er kun på 28 sider :)

Er ikke det litt lite da? jeg kom opp i over 80 på mitt løsningsforslag...

 

Nei, det er ikke lite! 80 sider er for mye å huske til eksamen.

 

28 sider? Virker litt kort, da? Hvert svar skal jo være på mellom 10-15 sider, og det er 13 oppgaver.

 

10-15 sider på hvert svar hørtes nå litt i overkant ut. De fleste skriver mellom 10-20 sider tilsammen på begge oppgavene på eksamen slik jeg har forstått det?

 

Jeg har skrevet ca 6 dataskrevne sider per oppgave, men regner ikke med å huske alt ordrett.

 

Løsningsforslaget mitt er på 2 sider per oppgave. Du bør kutte ned litt. 6 sider på data er veldig mye, og det kan fort bli vanskelig å vite hva man skal ha med og ikke ha med når man sitter på eksamen! Kun et tips :)

Lenke til kommentar

Løsningsforslaget mitt er på 2 sider per oppgave. Du bør kutte ned litt. 6 sider på data er veldig mye, og det kan fort bli vanskelig å vite hva man skal ha med og ikke ha med når man sitter på eksamen! Kun et tips :)

 

 

 

 

Litt uenig i at det kan bli vanskelig å vite hva man skal ha med på eksamen, i og med at man faktisk vet hva som venter av formulerte oppgaver.

 

Tipset skal dog sies å være bra, ettersom det er altfor mange som leser på altfor mye lesestoff. Det er for øvrig begrenset hvor mye man rekker å skrive under eksamen - det ser det ikke ut til at alle har skjønt.

Lenke til kommentar

Leser nok litt mer på persepsjon og læring. Det er ikke lett å vite hva man bør lese på, plutselig kommer oppgavene fra i fjor. Synes det er vanskelig å holde styr på alle oppgavene. Leser dere på oppgave 1?

 

Er det noen som vet hvor mange prosent man må ha for å stå i matten?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Fyr løs.

 

Ja, men det blir ikke så mye smell fra denne kanten uansett ;)

 

Har vært leder i ca 25 år, og kan med hånden på hjertet si at det tok meg nesten 20 år før jeg selv vil si at jeg hadde blitt en kompetent leder. Er det sånn i dag at folk sitter på diverse høyskoler og universiteter for å lære det grunnleggende, men at viljen og driven som jeg mener er essensiell for å i det hele tatt bli en "kompetent leder", går dem hus forbi - jeg ser på denne tråden som en lettvint løsning, hvor noen ukjente skal gjøre jobben for den fremtidige lederen .., og det er for meg en helt ubrukelig innstilling, annet enn hvis man er veldig egoistisk og bare tenker på seg selv. Å være leder er nesten som å være lege og prest og sykepleier i en og samme person, altså ett digert ansvar, og noe man slett ikke kan "kjøpe seg" via slike tricks som denne tråden gir meg forståelsen av å være.

 

ingen tips fra meg, før jeg vet at det er en virkelig interessert person som spør, sorry :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jada, pluss at denne tråden er litt "passert" .. fikk først øye på det etter å ha rast fra meg i posten jeg hamret ned .. ;)

 

Men når det er sagt, så har jeg dessverre blitt utsatt for endel "jyplinger" med pene papirer, og stor grad av tomhet i skallen hva angår lederkompetanse og lederevner, men har man først sjarmert seg til en stilling, så får undersåttene bare gjøre det beste ut av feiltakelsen.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...