Gå til innhold

Den nye Get-boksen er et Kinderegg


Anbefalte innlegg

Tror dette er et kjærkommet produkt for mannen i gata. De vil ha så lite bokser som mulig, og alt burde være så brukervennlig som mulig. Det er jo akkurat det som dette er, skal man tro Get da.

 

Kjipt om boksen tar kveld (skjer nok ikke man mange, med mindre man skal ha den i mange år), men om den skulle ryke en lørdag eller søndag så er det jo ikke farlig, finnes jo andre ting å gjøre utenom TV og internett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja ja bare æ får brukt min egen ruter, æ skal ha kontrolen på mine egene ting som porter og slike ting, også skal æ bruke ortlig IP telefon slik som Telio har, ikke noe "fake" ip telefon konvertere hvor du kobler på gammelt telefon utstyr lol den tiden er over. Ortlig IP telefon kobler du rett i Nettverksporten. Det er slik det skal gjøres. Så lenge æ får låv til å bruke min egen ruter og at Get kan "BRIDGE" deres ruter inn til min ruter så er æ glad.

Lenke til kommentar

Tror dette er et kjærkommet produkt for mannen i gata. De vil ha så lite bokser som mulig, og alt burde være så brukervennlig som mulig. Det er jo akkurat det som dette er, skal man tro Get da.

 

Kjipt om boksen tar kveld (skjer nok ikke man mange, med mindre man skal ha den i mange år), men om den skulle ryke en lørdag eller søndag så er det jo ikke farlig, finnes jo andre ting å gjøre utenom TV og internett :)

 

kjip er relativt .

For noen betyr det nesten ingen tin om man er ute tv , for andre betyr de mye.

Det blir som å gå glipp av lunsjen på jobb og så gå sulten resten av dagen.

 

Hvis man har gledet seg til en episode eller film lenge og så går glipp av den så kan man lett bli humørsyk

Lenke til kommentar

Noen kan vel bli det, men jeg mener at man burde klare å ikke bli det, mennesker har klart seg uten tv og internett i mange århundrer, jeg tror noen av oss klarer oss noen dager uten, uten å bli alt for hardt rammet :) Men jeg hadde også blitt sint hvis det f.eks. var noe direktesendt på tven, som en finale for eksempel, som man ville gått glipp av. Kunne selvfølgelig bare sett den hos noen andre dog.

Lenke til kommentar

Som du sier så skulle man tro at man bare kunne se det hos andre .

Problemet slå ekstra hardt når det ikke er mulig

Og da kan det være flere årsaker til at kanalene ikke er tilgjengelig både hos deg og hos naboen

 

Det nytter heller ikke å klage heller for leverandøren har alltid en unnskyldning om at det er problemer de råser over og skylder på en eller annen underleverandør

 

jeg driter i underleverandøren og vil stille min leverandør ansvarlig når ting ikke virker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjempefint om du deler dine erfaringer :)

Jeg er spent på lydnivå på denne nye boksen. Og ikke minst om disken er mer rolig enn dagens HD PVR, den spinner opp på helt vilkårlige tider. I det siste har jeg skrudd av boksen helt når jeg ikke bruker den, for ellers står disken og spinner kontinuerlig. Noe som ødelegger litt for opptaksmulighetene :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt Get Box II noen dager, og må si jeg er veldig fornøyd!

Lynrask zapping, og mye kjappere å bla gjennom menyene.

Den er mer stillegående enn Get Box HD PVR, har ikke merket til noe støy fra boksen når den tar opp.

 

Trådløsnettet fungerer også bra, den har også to nett - ett til 2,4 GHz og ett til 5 GHz.

Oppetid er jeg spent på, Get Box HD PVR måttes jo restartes en gang i mellom.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk den i går. Deilig å få rydda opp med ledninger og bokser. Gått fra 2 bokser og 6 ledninger samt en stor stygg adapter på antenne uttaket til 1 boks og 3 ledninger uten adapter. I tillegg er denne antenneledning sort og myk. De forrige var harde og hvite. Noe som gjorde dem vanskelig å forme.

 

Ellers synes jeg det fungerer greit. Har ikke fått testet den så lenge men alt ser ut til å fungerer enn så lenge. Forrige routern fra Get måtte restartes en gang i blandt. Det var spesielt irriterende da jeg gamer mye på nettet. Håper dette er bedre.

 

Deilig å ha 500gb med plass på dekoderen også. Alt er nesten i HD om dagen så trenger absolutt det om ikke mer egentlig. Ble litt overrasket at den ikke støtter Full HD. Bare 1080i. Men jeg aner heller ikke om TV sendingene faktisk er i full HD. Tenkte aldri på det når jeg hadde den gamle HD PVRn

Lenke til kommentar

TV-sendinger i HD er stortsett 1080i, og noen sportskanaler sender vell i 720P. Vet ikke om en eneste kanal som faktisk sender i 1080P så det å ha et 1080P valg på dekoder ville bare gjort at dekoder oppskalerer fra 720P / 1080i for deg i stedenfor TV eller AV-receiver (avhengig av hva du har i stereobenken.)

 

Dekodere generelt har mye dårligere oppskalering enn hva gode TV-er og AV-receivere har, derfor syntes jeg det regelrett er en uting at man ikke bare kan velge "source direct" på dekodere, altså at ting blir sendt i sin faktiske oppløsning så SD kanaler blir vist i sin 576i oppløsning, mens HD kanaler med 720P oppløsning blir vist i 720P og HD kanaler med 1080i blir vist med 1080i så gode TVer og AV-receivere kan ta for seg oppskaleringen til 1080P.

 

Sånn som 99,99% av alle dekodere fungerer i dag så må du velge SD (576i) og da miste muligheten for HD kanaler, dette gir stortsett best bilde på nevnte SD kanaler for de som har god oppskalering i TV eller AV-reciever men det er jo temmelig uaktuelt å sløyfe HD-kanalene. 720P som da vil betyr at eventuelle 1080i sendinger må nedskaleres til 720P, eller 1080i hvor alt av 576i (SD) og 720P (HD) materiale vil bli oppskalert til 1080i og deretter oppskalert til 1080P av TV eller AV-receiver.. Dette er jo ingen ideell løsning, det beste hadde vært om SD kanaler blir vist i sin faktiske 576i oppløsning, 720 HD sendinger i sin 720P oppløsning og 1080i HD sendinger i sin 1080i oppløsning, men sånn er det dessverre ikke.

 

 

Min ADB 5702SX dekoder fra Canal Digital (Parabol), som forøvrige er veldig god har muligheten for 1080P som betyr at dekoderen vil oppskalere alt av 576i (SD), 720P (HD) og 1080i (HD) til 1080P men dette fungerer faktisk så dårlig at bilde ikke flyter i det hele tatt om jeg forsøker å aktivere denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Sånn som 99,99% av alle dekodere fungerer i dag så må du velge SD (576i) og da miste muligheten for HD kanaler,

Det var da litt av en påstand. Har du virkelig prøvd alle dekodere? Eller har du en god kilde på dette?

 

 

 

Min ADB 5702SX dekoder fra Canal Digital (Parabol), som forøvrige er veldig god har muligheten for 1080P som betyr at dekoderen vil oppskalere alt av 576i (SD), 720P (HD) og 1080i (HD) til 1080P men dette fungerer faktisk så dårlig at bilde ikke flyter i det hele tatt om jeg forsøker å aktivere denne funksjonen.

En dekoder med så elendig/ubrukelig skalering ville jeg ikke kalt veldig god uansett andre egenskaper.....

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har gått å lurt litt på å skaffe meg den ny Get boksen. Jeg har i dag Get Box HD PVR, men utnytter den ikke akkurat fult ut. Jeg ser lite på TV, og bruker den hverken til opptak eller feilmleie.

 

Grunnen til at jeg ville ha boksen var pga. at jeg kunne få tilgang til HD kanaler og bli kvitt en ekstra box. Eneste grunnen til at jeg skulle gått for den nye Get Box 2 er for også å bli kvitt ruteren og få alt i en.

 

Er den verdt det? Eller finnes det bedre alternativer fra Get til mitt bruk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...