Gå til innhold

? Xbox One er 40 ganger kraftigere enn Xbox 360


Anbefalte innlegg

(...) Uansett 40 ganger mer kraft er nok å ta i, men det må jo være en fordel å kunne fordele prosessering slik at Xboxen kan konsentrere seg om det mest kritiske med tanke på grafikk og prosessering som må skje i realtime. Med skalerbarheten til nettskyen så er jo mulighetene uante. Et eller annet siet meg at vi kommer til å se en ny type spill med enorme, levende verdener.

I teorien ja, i praksis per idag, ikke gjennomførbart. Med tanke på at MS skal kunne blidgjøre alle sine kunder i hele verden, så må kravene til båndbredde og responstid være så utrolige lave at man i praksis ikke kan utnyttet skyen til det de lover.

 

Det sitter svært mange folk rundt om i det ganske land med helt håpløst dårlige nettforbindelser, noe som igjen vil bety at MS ikke kan regne med å få sendt/mottatt særlig mye data, og i alle fall ikke hurtig nok, med mindre de har valgt å differensiere spillopplevelsen slik at de med rask tilkobling og god responstid får spille med mer kompliserte grafiske effekter, fysikk-simuleringer etc.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kommer vel da også fra 75KM/h til 120KM/h på omtrent to sekunder? Dette er svært praktisk til forbikjøringer.

 

Nei, ikke når det er "turbolag" (Les: latency) ;)

 

Og forøvrig så er fartsgrensa fremdeles 90(bytt ut med hva det enn står på skiltet), selv ved forbikjøringer...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

40 ganger... dvs:

  • 120 GHz, tri-core
    • eller 60GHz, 6-core
    • eller 3GHz, 120-core :p

    [*]20 GB Ram, 700MHz

    • eller 10 GB, 1,4GHz

    [*]72000p oppløsning

    [*]20GHz skjermkort

Ikke helt sikker på om de vet hva 40 ganger betyr

 

Kanskje være litt forsiktig med å kaste stein i glasshus :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

40 ganger... dvs:

  • 120 GHz, tri-core
    • eller 60GHz, 6-core
    • eller 3GHz, 120-core :p

    [*]20 GB Ram, 700MHz

    • eller 10 GB, 1,4GHz

    [*]72000p oppløsning

    [*]20GHz skjermkort

Ikke helt sikker på om de vet hva 40 ganger betyr

 

Skal ikke se bort ifra at det er nærmere "3Ghz 120 core" enn du tror. M.t.p. antallet servere de skrøyt av, så er det snakk om seriøs distributed computing. Om det betyr at hver en XBone har tilgang til så mye alltid tviler jeg sterkt på, men skal ikke avskrive helt at muligheten for at systemet kan bruke MYE kraft er der (teoretisk - i praksis vil nok kraften deles mellom langt flere brukere til enhver tid).

 

 

edit: ikke dobbel post, men dobbel quoute? O_o

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Kom akkurat på en ny måte å bruke skyen, man lager CGI-mellomsekvens i skyen som kan strømmes tilbake til konsollen.

 

Siden renderingen ikke skjer i sanntid vil man kunne legge masse mer detaljer inn for å få det til å se tøft ut, og renderingen kan bruke input fra spillet til å tilpasse mellomsekvensen. f.eks. vil spilleren i mellomsekvensen ha samme utstyr som i spillet, om man tidligere har valgt å drepe eller spare en NPC endrer om de er med i mellomsekvensen eller ikke.

 

Hadde vært veldig artig i fremtidige rollespill, man får de dynamiske elementene fra mellomsekvens i spillmotoren med kvaliteten til forhånds renderte mellomsekvenser.

Lenke til kommentar

Jeg kan gi deg en leksjon i politikk hvis du ønsker det. Kort sagt er du best tjent med å stemme Arbeiderpartiet til høsten, med mindre du heter Thon til etternavn.

Tvilsomt. Arbeiderpartiet er basert på løgn, bedrag, kameraderi og svik. Du skal være god til å juge for å få meg til å stemme på slike avskum.

Endret av billywillie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom akkurat på en ny måte å bruke skyen, man lager CGI-mellomsekvens i skyen som kan strømmes tilbake til konsollen.

 

Siden renderingen ikke skjer i sanntid vil man kunne legge masse mer detaljer inn for å få det til å se tøft ut, og renderingen kan bruke input fra spillet til å tilpasse mellomsekvensen. f.eks. vil spilleren i mellomsekvensen ha samme utstyr som i spillet, om man tidligere har valgt å drepe eller spare en NPC endrer om de er med i mellomsekvensen eller ikke.

 

Hadde vært veldig artig i fremtidige rollespill, man får de dynamiske elementene fra mellomsekvens i spillmotoren med kvaliteten til forhånds renderte mellomsekvenser.

 

Dette er nok ett godt eksempel på mulig bruk, i slike scenariorer kan spillprodusenten legge inn fallback-løsninger som da ikke vil oppleves like skreddersydd men vil fungere slik noen spill løser det idag med tanke på rene forhåndsinnspilte cgi sekvenser.

 

Tipper også at dette kan brukes i multiplayer sammenhenger der hver enkelt konsoll har kun ansvar for sin spiller mens en i skyen har ansvaret for resten av det som skal skje i verdenen. Tenk deg i et spill med 8 spillere der det da eksisterer en 9ende spiller (klienten i skyen) som har ansvaret for verdenen.

 

Så lenge det finnes fallback løsninger så synes jeg dette er en snedig vei å gå. Man vil alltid ha latency men hele poenget med en klient i skyen er at man avlaster den lokale klienten helt. Dvs klienten i skyen vil kunne leve sitt eget liv uten å bli matet informasjon med teskje fra den lokale klienten og vil deretter sende informasjon til den lokale klienten på lik linje med slik multiplayer fungerer idag.

 

Trenger ikke være tung data som sendes frem og tilbake selv om utregningen på serveren er tung.

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...