Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Virkelig? Du putter Demon's Souls i samme kategori som f.eks. Uncharted? Rimelig spesiell sjangersortering her.

 

Jeg putter vertfall ikke demon souls i samme kategori som Baldurs Gate, begrensede rollespillelementer gjør det ikke til rollespill. Så jeg putter det i samme kategori som diablo, god of war, castlevania, tomb raider, m.f. som er action adventure.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var et svar jeg forventet meg.

Meget fjern forklaring. Er Demon Souls Action Adventure? Å herregud det er jo RPG!

Puppeeter er ute, virker som du er ute kun etter å trolle eller du sitter på en liten kunnskap rundt dagens konsoller og spillene rundt disse.

Så salgstall har noe å si plutselig nå, siden du nevnte at Tales Of Xillia er ikke bra pga lave salgstall? Har du spilt det?

 

Demon souls har rpg elementer, men det er ikke et rpg imo.

 

Og så har vi spillet som er så obskurt at fans ikke en gang kan skrive navnet riktig, Puppeteer, som på 3 uker har solg utrolige 30 000 kopier, og spillet er priset til halvparten av det ett normalt fult spill koster.

Som jeg sa har ikke prøvd det, men du kan ikke bortforklare de tallene.

 

Og jeg har aldri sagt at salgstall ikke var relevante, hva med å svare med argumenter i stede for stråmenn.

Lenke til kommentar

 

Mine preferanser såklart, som alle andre... Sa jeg noe om kvaliteten på PS3-spillene i posten min som du reagerte på?

 

For å svare på det siste du sier, selv om (hvis) Sony bruker mer penger på å få spill på sitt system, så betyr ikke det at alle har høy kvalitet... Regner med at du til og med skjønner dette... (Nå svarte jeg på samme idiotiske måte som deg)

 

Hvis nå dine preferanser er fps, bilkjøring, tredjepersons shoot em up, hvor er det da Sony har misset? Microsoft har i de siste 4 årene tilbydd 80% skyting og 20% kjøring, hvor er de resterende kategoriene(RPG/Adventure/Platform)?

 

Og du sa kvalitet framfor kvantitet, og da tipper jeg du hinter til den listen Thomas la frem, men noe jeg prøvde å få frem er at det er noe annet å ha 10 forskjellige utviklere på ti forskjellige spill enn 3-4 forskjellige utviklere som lager 3-4 forskjellige spill.

 

Og når omtrent alle spillene Sony gir ut er 7/10-8/10 gjennomsnittlig, ser jeg heller ikke hvor du får det kvalitet vs kvantitet greiene, jeg virker som en forbanna die hard Sony fan nå, men når noe ikke gir mening så reagerer jeg.

Lenke til kommentar

Lurer veldig på støynivået til konsollene, med innebygd PSU og mindre form så kan jeg ikke forstå annet enn at PS4 vil bli ha et litt høyere støynivå.

Sony har vel sagt PS4 blir mer stillegående enn PS3, hvilken modell sa de ingenting om...

Det høres jo lovende ut, den PS3en jeg har er jo nesten lydløs det meste av tiden, så med indre slim-versjonene hadde mye større støyproblemer, så høres dette for meg ut som at PS4 er veldig stille. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg putter vertfall ikke demon souls i samme kategori som Baldurs Gate, begrensede rollespillelementer gjør det ikke til rollespill. Så jeg putter det i samme kategori som diablo, god of war, castlevania, tomb raider, m.f. som er action adventure.

 

Diablo og God of War i samme kategori? Vel, deg om det, ti poeng om du finner noen overhode som er enig med deg i den. :p

Lenke til kommentar

Diablo er åpenbart RPG, mens jeg vil plassere GoW i Hack 'n' Slash-kategorien.

Diablo er på ingen måter RPG, det har jo færre RPG elementer enn Call of Duty.

 

Jeg mener at GoW har altfor mye fokus på historie til å defineres som et rent hack'n'slash, som en underkategori kan jeg være enig, men når man tenker på de gigantiske QTE-kampene er det vandkelig for meg å kalle det primert ett hack'n'slash, men nå har jeg også opplevd ekte hack'n'slash spill i D&D lenge før dataspill kom på banen.

Lenke til kommentar

Utviklerne har ingenting å tjene på å gjøre versjonene markant forskjellige. Derfor vil nok bare de som utvikler eksklusivt til én konsoll ta i bruk den maksimale kraften konsollen har å tilby. I praksis vil nok ikke hardwaren være et slående argument for å kjøpe verken den ene eller den andre.

 

Positivt og forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utviklerne har ingenting å tjene på å gjøre versjonene markant forskjellige. Derfor vil nok bare de som utvikler eksklusivt til én konsoll ta i bruk den maksimale kraften konsollen har å tilby. I praksis vil nok ikke hardwaren være et slående argument for å kjøpe verken den ene eller den andre.

 

Positivt og forventet.

Å holde tilbake teknologi er POSITIVT. Ja, sier jo seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utviklerne har ingenting å tjene på å gjøre versjonene markant forskjellige. Derfor vil nok bare de som utvikler eksklusivt til én konsoll ta i bruk den maksimale kraften konsollen har å tilby. I praksis vil nok ikke hardwaren være et slående argument for å kjøpe verken den ene eller den andre.

 

Positivt og forventet.

De vil faktisk måtte bruke mer ressurser for å få de til å bli like enn å bruke den ekstra kraften. Idioti som den vil tape på om ikke absolutt alle konkurrenter legger seg på den linjen.

Lenke til kommentar

Å holde tilbake teknologi er POSITIVT. Ja, sier jo seg selv.

 

I dette tilfellet, ja. Både for utviklerne selv og Microsoft.

 

De vil faktisk måtte bruke mer ressurser for å få de til å bli like enn å bruke den ekstra kraften. Idioti som den vil tape på om ikke absolutt alle konkurrenter legger seg på den linjen.

 

De utvikler hovedversjonen primært til den svakeste konsollen hardware-messig, og porter det over til den andre, med noen finjusteringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gjør jo ikke det. Hvorfor tror du det, egentlig? Har aldri vært slik før, så hvorfor skal det bli slikt nå? Det vil bety at ikke engang Pc vil få spill som ser bedre ut.

 

PC-versjonen er noe for seg selv. Ingen av konsoll-versjonene er i direkte konkurranse med PC-versjonen. Selvfølgelig legges det ekstra ressurser for å optimalisere PC-utgaven, men det kommer nok etter at konsoll-versjonene er ferdig. Men hvis det er slik du sier, så blir det like mye arbeid for utviklerne uansett. Man ser jo ofte at PC-versjonen kommer lenge etter konsoll-versjonene, noe som tyder på at de ikke optimaliserer spillet for PC først og fremst.

 

Men ikke for spilleren`? der har vi et stort dilemma

 

Jo, for noen spillere. De som tenker å bare kjøpe konsollen med svakest hardware vil vite at deres versjon av spillet ikke står tilbake for noen andre konsoll-versjoner. Det er jo positivt i og for seg. Vil man uansett ha den beste grafikken kjøper man PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...