Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Det provoserer meg at bensinstasjonene er blitt gatekjøkken som selger bensin på si.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke en unormal pære du var på jakt etter. Kanskje litt unormalt at en pære med slik sokkel er til bremselys. Går ut i fra det er til bremselys i et vindu eller noe?

 

Heldigvis er det enda en gammel knok på den lokale bensinstasjonen hvor jeg bor. Har det vanlige av pærer, samt noe gammelt som støver ned. Fikk tak i eldgamle 6 volt pærer der faktisk. Der bytter dem pærer også om jeg spør pent. :) Dem gjør det om bilen er gammel nok, nyere biler kan være litt problematiske å nå pærer i...

 

Dessverre er det slik at det er mer penger i å la en 16-åring selge pølser i dag enn å drive service stasjon.

Lenke til kommentar

Pæren du fikk anbefalt er jo den pæren som brukes som pære i bremselys for de aller fleste biler nå i dag. Pæren du skulle ha er dog mye mer vanlig som parklyspære for eksempel. Rart at de dog ikke hadde slike. Jeg husker at disse fantes på bensinstasjonen jeg jobbet på i Drammen..

 

Jeg er enig i det du sier også, men biler i dag trenger som oftest bare lyspærer og og olje. Pluggkabler, plugger og lignende er jo blitt mer sjeldent da biler er blitt såpass pålitelige, samt at teknologien har gått videre.

Lenke til kommentar

Det er ikke lenge siden jeg spurte fint om å få låne en 13mm fastnøkkel på nærmeste bensinstasjon. Om de hadde eller ikke vet jeg ikke, for fyren i kassen ante ikke hva det var. Jeg kunne imidlertid få låne et skrujern, da...som om det skulle kunne gjøre jobben til en fastnøkkel...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

w16w er litt spesiell pga av watt styrken, "wedge 16 watt" er vel det riktige navnet.. noe som bensinstasjoner ikke vet

pære med glassokkel er mest brukte navn, jeg har også hørt navnet: peanøtt-pære

 

mest vanlig av den typen er 5 watt pærer: w5w.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bensinstasjoner burde vært regulert av det samme regelverket som regulerer dagligvarebutikker da det ikker er bensinsalg som er i fokus... Bensinstasjoner som service-stasjoner har for lengst dødd ut, og blitt erstattet med kolonialer og gatekjøkkenmat.

 

Ubemannede pumper er billigere enn pumpene på bensinstasjonene, og etter min mening burde pumper på bensinstasjoner som ikke har fokus på bil, service osv tvinges til å holde samme pris som disse pumpene....

Lenke til kommentar

Og alle bør gå i grå klær?

Vi kan også pålegge alle å stemme ved valg, og avskaffe alle partier annet enn kommunistpartiet.

 

Helt ærlig, de må få ta akkurat hva de vil for sine varer.. Det er helt valgfritt om du vil kjøpe i den dyre eller den billige sjappa!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Er denne pæretypen jævlig sær, har jeg hatt uflaks eller er det blitt så jævlig vanskelig å få tak i deler til en bil på bensinstasjon?

 

Sånn, dagens klaging. Nå skal jeg ut og prøve å finne meg en dame jeg kan fiste.

 

Vanligvis bruker jeg å kjøpe minst to pærer i slengen, så kan man ha en liggende klar i tilfelle rottefelle ...

 

Sånn, dagens hjelp er utført. Nå skal jeg ut og drikke en kopp røyk ...

 

:)

Lenke til kommentar

Ikke lenge siden jeg så et gammelt "Norge Rundt" på NRK som tok opp en lignende problemstilling. Folk handlet ikke lenger hos småstasjoner som solgte bensin og bildeler o.s.v, men fylte hos store stasjoner som solgte bensin og mat. Dette programmet var fra 1984/85, så begynner å bli noen år siden. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde noe samme problem som TS.

Girkassa gikk i tykker på bilen, så jeg stakk innom statoil, dem hadde ikke girkasser der sa dem, så stakk jeg innom esso, ikke der engang hadde dem girkasse til bilen min, hva skjer med bensinstasjoner, har dem ikke bildeler lenger?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bensinstasjoner burde vært regulert av det samme regelverket som regulerer dagligvarebutikker da det ikker er bensinsalg som er i fokus... Bensinstasjoner som service-stasjoner har for lengst dødd ut, og blitt erstattet med kolonialer og gatekjøkkenmat.

 

Ubemannede pumper er billigere enn pumpene på bensinstasjonene, og etter min mening burde pumper på bensinstasjoner som ikke har fokus på bil, service osv tvinges til å holde samme pris som disse pumpene....

 

Ja for det er slik det fungerer... det er enkelt å greit forbruker som bestemmer og vi har bestemt at vi foretrekker biltema istedefor dyre bensinstasjoner. Ser ærlig talt ikke det helt store problemet her.

 

Tror du/dere egentlig bensinstasjoner står der for vår skyld? LOL

 

Istedefor å sutre over at man ikke finner absolutt alt til bil på en bensinstasjone (ja, BENSINstasjon) kan dere smile hver gang dere fyller bensin for at burgerfolka sponser bensinen din.

 

For tro det eller ei, uten pølser, brus og burgere hadde bensinen vært mye dyrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanligvis bruker jeg å kjøpe minst to pærer i slengen, så kan man ha en liggende klar i tilfelle rottefelle ...

 

Sånn, dagens hjelp er utført. Nå skal jeg ut og drikke en kopp røyk ...

 

:)

 

Nå har det seg slik at jeg pkt. 1: ikke er dum og pkt. 2: bilen hadde vært i mitt eie i under ett døgn, så ja, jeg kjøpte selvfølgelig flere pærer (måtte til forhandler for å få tak i dem), men jeg synes allikevel det er drøyt at det ikke går an å få tak i sånt når man trenger det.

 

Hadde noe samme problem som TS.

Girkassa gikk i tykker på bilen, så jeg stakk innom statoil, dem hadde ikke girkasser der sa dem, så stakk jeg innom esso, ikke der engang hadde dem girkasse til bilen min, hva skjer med bensinstasjoner, har dem ikke bildeler lenger?

 

Utrolig morsomt innlegg, dette er humor av aller, aller høyeste klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...