Gå til innhold

Fortell hva vi skal skrive mer om


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at e-sport nevnes i fleng, noe som gleder meg. Dere har jo allerede en grei dekning av e-sport i Norge, men den kan definitivt bli mer omfattende. Kanskje Gamer's Paradise burde komme med daglige nyheter om stort og smått rundt e-sport i verden, på samme måte som www.teamliquid.net ? Det hadde ikke vært meg imot å få dekning av utenlandsk e-sport på et norsk nettsted, selv om det selvsagt burde være fokus på norske utøvere og det norske miljøet. Flere intervjuer med folk i GamersLeague (og andre norske lag/klaner), Barcraft Oslo/Trondheim og vinnere av mindre norske turneringer er også andre ting som jeg gjerne kunne sett mer av, og som kunne hjulpet norsk e-sport å komme seg på beina.

 

For å oppnå det sistnevnte er det åpenbart viktig å dekke norsk e-sport, men grunnen til at det også er en idé å dekke verdensomspennende e-sport er at dette favner bredere, og dermed vil dere fort få flere lesere. Dette fører igjen til mer oppmerksomhet når dere først dekker norske utøvere, og blir en vinn-vinn-vinn situasjon (slik jeg ser det) for både Gamer.no, deres lesere og norsk e-sport. For sånn det er i dag er ikke Gamer's Paradise et fast stoppested i min e-sport-hverdag, noe det kunne blitt om dere lagde artikler om vinneren av GSL, Proleague, MLG, Dreamhack og andre store konkurranser, uavhengig av om det er norske spillere med eller ikke.

 

Kan jo skamløst slenge på til slutt at jeg gjerne hjelper til i denne utviklingen dersom det trengs. Jeg har erfaring som både spillskribent og StarCraft II-kommentator, og tror at jeg har ganske god innsikt i både norsk og internasjonal e-sport (særlig StarCraft II). Så om dere trenger hjelp i startfasen kan jeg godt bistå med noen gratis tips :)

Endret av ShampooMacTavish
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle de 34 episodene av Retro Crew har kommet på mandager, bortsett fra én som ble flyttet til tirsdag på grunn av en helligdag. Tenker du på noe annet, kanskje? De fire-fem podkastene fra 4-5 år tilbake var bare noe vi testet ut, og vi fant fort ut at de ikke fungerte så bra.

 

Neida. Var det eg tenkte på. Eg som ikkje har fulgt med i timen. Eller veka.

Lenke til kommentar

Noen har skrevet det før, men litt slik som Hardware.no driver med, guider, tips og hjelp som eg til god nytte til folk! En super nettside har dere allerede, men f.eks hjelp til hvordan man tar opp gameplay og lyd, hvordan man modder et spill, nyttige tips man bør vite og spesielt ha noen "gaming oppsett guider" . Oppsett til folk som trenger hjelp til å kjøpe seg ny PC! Ta inspirasjon fra denne tråden her på forumet(en av mine favorittråder) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1482986

Guider til gaming tilbehør til både pc og konsoll hadde også vært kult! Lykke til! Håper å se noe gode endringer!

 

 

Lenke til kommentar

Mer av "kommentarene" og blogginnleggene, gjerne dra det over i artiklene også. For meg er denne typen skriveri langt mer interessant. Man får gjerne et innblikk i personen som skriver og gjennom det også en bedre forståelse for hva man faktisk leser. Jeg føler også at det er mer "troverdig" å lese mer personlige tekster enn en sjekkliste med punkter på hva som "må" være med i en artikkel.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, mindre heminger, mer personlighet. Gjerne kom fulle på jobb en gang iblant også så vi kan le av artikler som aldri burde blitt publisert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
-

 

*snip *

 

Godt poeng! Trekk inn mer E-sport og mer av det norske vil komme frem. Hvor mye vil ikke gamer.no være de som faktisk får norsk e-sport store? Tenk dere det!

 

 

Mer av "kommentarene" og blogginnleggene, gjerne dra det over i artiklene også. For meg er denne typen skriveri langt mer interessant. Man får gjerne et innblikk i personen som skriver og gjennom det også en bedre forståelse for hva man faktisk leser. Jeg føler også at det er mer "troverdig" å lese mer personlige tekster enn en sjekkliste med punkter på hva som "må" være med i en artikkel.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, mindre heminger, mer personlighet. Gjerne kom fulle på jobb en gang iblant også så vi kan le av artikler som aldri burde blitt publisert :)

 

Helt enig her! Jeg digger når dere oppfølger trådene deres, når noen kommenterer at dere svarer. Mye mye mer av dette! :)

Lenke til kommentar

Høres gjerne litt som galskap. Men hva med å ha en mini-intervju / spørrerunde av random folk gjerne som er registrert hos gamer.no eller folk på gata av hva spill de spiller og hva de syntes om spillene, Så gjerne lappe det sammen med egne og andres meninger.

Jeg personlig syntes det alltid er interresangt å vite hva folks meninger er rundt omkring spill. Og hva slags spill de spiller. Ihvertfall når det ikke er noe spess "mainstream" spill. ala bf3 cod wow osv.

Lenke til kommentar

Som nemnt over av andrekhorne så er søkefunksjonane temleg utdatert. Utruleg vanskeleg å finne tilbake til ein gammal artikkel/anmelding ein huskar frå langt tilbake. Kjekt å søke innanfor kategoriar også. T.d rpg eller turbasert.

 

Spillsøk bør vi definitivt bli mye bedre på. Artikkelsøk er en balansegang mellom å finne det du magisk tenker på og det vi skrev om, men jeg vil veldig gjerne ha gode eksempler på der vi gir crappy søkeresultat. Send dem til meg -- aller helst på mail (mats alfakrøll gamer.no), men PM bør kunne fungere, så kan jeg skru på ting etter hvert som det passer seg.

 

Jeg antar at du tenker på spillsøk med tanke på sjanger, ettersom vi allerede har det på artikkelsøket?

Lenke til kommentar

Norge er ett land som ikke har vært store i så mange e-sporter. Men i det siste så virker det som at det er mer og mer nordmenn som blir gode og som ønsker å vise seg frem. Muligheten til å kjøre konkurranser oftere og lage e-sport-konkurranser, f.eks via gamersparadise, hadde også vært kult.Trenger ikke så store premier som dere hadde før, bare vi får det oftere og i flere sjangere.

 

Er likevel tragisk at TG har fjernet esporten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...