Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Merkelig smerte i bryst/hjerte regionen


megdani

Anbefalte innlegg

Jeg har en merkelig, stikkende smerte i bryst og hjerte regionen.

Har hatt det i mange år, men idag på jobb så ble det virkelig vonde greier, og det har vart i flere timer nå (Tidligere varte det kanskje bare i ca 10 minutter)

 

- Det gjør vondt å puste helt ut, og helt inn. (Så vondt at jeg ikke klarer det)

 

- Dette høres kanskje litt merkelig ut, men jeg legger alt frem nå. Når jeg kjører, så gjør det utrolig vondt når jeg svinger til venstre (sentrifugal kreften drar deg mot høyre). Men sving mot høyre derimot, da går det heeelt fint. Smerten går liksom helt vekk da.

 

- jeg har ikke sjangs til å lene meg ned (Sitte i en stol, og miste noe på bakken? Får ikke det opp igjen.)

 

- Gjør også vondt vist jeg anstrenger meg, og bruker krefter

 

Smerten er en stikkende, og rar smerte. Føles ut som det er i hjerte, men vanskelig å si. har fått smerten i langt mindre grader i høyre side tidligere.

 

 

Så, noen som har peiling? Voksesmerter? Luft i hjertet?

 

Gutt på 18 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt et par av de symptomene selv, men dette har skjedd som oftest hvis jeg har brukt mye krefter på en ting, eller noe sånt.

 

Ting i den regionen av kroppen skal man så absolutt ikke undervurdere, men jeg har kommet frem til med en annen samt en lege at for min del så var det at jeg bristet ribbein, eller andre ben i den regionen.

 

Dette førte da med at det stikker hver gang hjertet "slår" om jeg trekker eller slipper ut all luft av lungene, samt i visse stillinger så stikker det også.

 

 

Men ring legen for å være sikker! Anonym poster: c09c195d6dd1e4cafe6cf6be799dbe15

Lenke til kommentar

kan være muskelen som ligger rundt hjerte, det kan ofte gjøre at man følger ubehag i det området..Har det selv pga jeg har spent musklene veldig mye der pga tidligere angst problematikk.

 

legen min fortalte meg at 7/10 menn som oppsøker legevakten for hva de tror er hjerteinfarkt har hatt/har angstanfall.

 

Hvis du bor ved et volvat senter tilbyr de en meget god men dyr hjertesjekk..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd noe som ligner, en kraftig og stikkende smerte i brystet. Jeg er ganske sikker på at det var krampe i brystmuskler. Ble nervøs først gangen det skjedde, men når jeg fant ut at det oppførte seg på samme måte som krampe under foten ble jeg litt mindre bekymret. Dro aldri til legen og nå har jeg ikke hatt det på mange år.

 

Det er sannsynlig at det ikke er noe farlig, men hvis du har vondt over flere timer burde du nok dra til legen. Det var helt idiotisk av meg og ikke dra til legen, jeg burde helt sikkert snakket med fastlegen min om det og det burde nok du også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...