Jump to content
Sign in to follow this  
Joachim_F

Farvel til ukens nettutgivelser

Recommended Posts

Nei dette likte jeg ikke. Dette er en av grunnene til at jeg gikk innpå Gamer.no hver eneste fredag. Jeg får ikke med meg disse spillene, og jeg har oppdaget mange gode spill gjennom disse artiklene.

Mulig at den nye serien blir mer slik jeg har sett på ukens nettutgivelser, fokus på spill som ikke nødvendigvis blir gitt ut igjennom de tradisjonelle kanalene og kanskje ikke får så mye oppmerksomhet som de fortjener.

Ser ikke behovet til å begrense det til gratis spill, er det ett bra lite spill som fortjener litt ekstra oppmerksomhet så burde ikke pris stå i veien for det.

Hvis vi kommer over et kvalitetsspill som ikke er gratis, så skal det selvsagt få dekning på andre måter her på Gamer.no. Men den nye artikkelserien som debuterte i dag er forbeholdt de spillene som ikke koster et rødt øre. Edited by TST

[quote name='TST' timestamp='1366987758' post='20468768']
Hvis vi kommer over et kvalitetsspill som ikke er gratis, så skal det selvsagt få dekning på andre måter her på Gamer.no. Men den nye artikkelserien som debuterte i dag er forbeholdt de spillene som ikke koster et rødt øre.
[/quote]

Den nye artikkelserien er fin, men kommer det til å bli laget tilsvarende for spill som koster litt også? Tror mange setter pris på å finne potensielle ukjente perler i en artikkel som kommer ut på et bestemt tidspunkt i stedet for å saumfare siden hver dag, selv om det selvsagt er forståelig at det er det dere vil.

Jeg kan ikke forestille meg at det er [b]så[/b] mange gratisspill der ute som er verdt å nevne.

De fleste er gratis av en grunn. Edited by Coffey

Synd. Kanskje den faste spalta eg har vore mest glad i. Av spel eg har kjøpt dei siste åra er ein overveldande andel kome frå denne spalta. Feil avgjersle i mine auger, men for håpe den nye spalta blir bra. RIP "Ukens nettutgivelser."

[quote name='Coffey' timestamp='1366989987' post='20468928']
Jeg kan ikke forestille meg at det er [b]så[/b] mange gratisspill der ute som er verdt å nevne.De fleste er gratis av en grunn.
[/quote]
Eg trur det finst mange gode gratisspel, berre at dei er lite kjent fordi dei ikkje blir marknadsført.

Jeg tror også at det sikkert finnes en del. Men jeg lurer på hvor mange gode gratispill det finnes uten stor markedsføring sammenlignet med gode betalingsspill også uten stor markedsføring.

[quote name='Meiko' timestamp='1367087803' post='20473907']
Dette hørte ut som; vi gir faen i våre lesere!
[/quote]

Hvordan da?

[quote name='Meiko' timestamp='1367087803' post='20473907']
Dette hørte ut som; vi gir faen i våre lesere!
[/quote]
De må ha mere tid og forklare junk fooden de spiser når de reiser til viktige plasser som E3....

[quote name='radiohodet' timestamp='1366988341' post='20468806']
Den nye artikkelserien er fin, men kommer det til å bli laget tilsvarende for spill som koster litt også?
[/quote]
Jeg skjønner ønsket om en slik type artikler, men problemet er at med en gang spillene faktisk koster penger, blir situasjonen helt annerledes. Da blir terskelen for å anbefale spill langt høyere. Et gratisspill kan jeg anbefale at folk tester fordi det gjør noe interessant, fordi det er gøy i ti minutter (f.eks. et webspill) eller fordi det er nyskapende. Men når jeg skal anbefale et kommersielt spill, bør jeg være ganske sikker på at det er verd pengene. Dermed må det i praksis testes som et spill man anmelder.

Det er jeg uenig i. Når vi i dag har så mange indie-spill som koster alt fra 6 kroner til en 60 kroner, så mener jeg de kan bli anbefalt uten en grundig anmeldese bak.

Det er først når jeg skal brenne av en 300-600 kroner, at jeg vil vite om spillet er verdt pengene. Edited by Coffey

[quote name='Coffey' timestamp='1367335816' post='20486747']
Det er jeg uenig i. Når vi i dag har så mange indie-spill som koster alt fra 6 kroner til en 60 kroner, så mener jeg de kan bli anbefalt uten en grundig anmeldese bak.

Det er først når jeg skal brenne av en 300-600 kroner, at jeg vil vite om spillet er verdt pengene.
[/quote]

Enig med deg. 3 minutter med research på hvordan spillet blir mottatt av folkemassen er godt nok for meg. Artikkelen her trenger ikke være utfyllende for min del, den trenger egentlig bare å liste opp en rekke titler som etter skribentens mening virker spennende. Ingen skjermbilder eller avsnitt, bare en enkel beskrivelse av sjanger. Videre research kommer jeg uansett til å gjøre selv. Kan gjøres i en artikkelserie eller blogg-serie på denne siden. Jeg hadde i hvert fall satt pris på det. :)