Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva sier du når du blir stoppa med trimma moped?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg møtte politiet i dag faktisk, hehe :)

de stoppa meg ikke da, men jeg fikk litt hjertebank.

morsomt at dette skjedde dagen etter jeg åpnet tråden, kan det være et tegn, haha:)

 

Det lureste er vel ikke å trimme mopeden i det hele tatt, er det ikke?

 

selfølgelig er det det lureste, men det er ikke situasjonen min. lurer på hva du svarer om du HAR trim! :wee:

Lenke til kommentar

"jeg kjøpte den slik"

 

"plomberingen er slitt bort"

 

"nylig overhalt motoren og den har mer futt nå enn den hadde tidligere"

 

"Du er pliktig som trafikant til å sjekke at kjøretøyet er i lovlig og forsvarlig stand før du kjører"

 

"Du er pliktig som trafikant til å sjekke at kjøretøyet er i lovlig og forsvarlig stand før du kjører"

 

"Du er pliktig som trafikant til å sjekke at kjøretøyet er i lovlig og forsvarlig stand før du kjører"

Lenke til kommentar

Blir du tatt med trim er boten på 4200. Du får 3 prikker, og du må fjerne trimmen, også ha den på visning innen 3 uker.

 

Har du ikke fjernet all trimmen da så får du vell avskiltningsbegjæring eller hva de kaller det!

 

I mellomtiden er det vel også bruksforbud på kjøretøyet?

 

I tillegg er vel prikkbelastningen lagt opp slik at man i prøvetid (første 2 år med førerkort) får dobbel prikkbelastning om man blir tatt for noe..?

 

Problemet er ikke politiet, du får en liten bot, og påbud om å fikse det.

 

Vent til du kræsjer, og får regress på forsikringen du! - Kjenner en som kræsjet med chippet bil, han får nok aldri hus, for å si det sånn...

 

 

Årsakssammenheng er et nøkkelord det er verdt å merke seg.

At bilen er chippet er i seg selv ikke et grunnag for regress.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I mellomtiden er det vel også bruksforbud på kjøretøyet?

 

I tillegg er vel prikkbelastningen lagt opp slik at man i prøvetid (første 2 år med førerkort) får dobbel prikkbelastning om man blir tatt for noe..?

 

 

 

Er ingen prøvetid på mopedlappen, dette gjelder bare bil :)

 

 

Min mening er at ærlighet varer lengst. Men jeg ville selvsagt ikke sagt noe før de evt påpeker trim!

Lenke til kommentar

Er ingen prøvetid på mopedlappen, dette gjelder bare bil :)

 

 

Min mening er at ærlighet varer lengst. Men jeg ville selvsagt ikke sagt noe før de evt påpeker trim!

 

Kommer ann på om de du møter på er erfarne eller ikke :) Er det ei kjerring som ikke har peiling på moped så sier du ikke "jo, ja har nå trimma den litt så den skal følge trafikken". Da ber du om bot!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...