Gå til innhold

Bork Laser skal bli større


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

 

bøy: 37,5

Benk: 30

Mark: 40

 

Kjenner jeg ikke har fått inn teknikken på bøy helt enda. Fikk litt småvondt i ryggen. Noen som vet hva det kan være? Fikk ikke no særlig vondt i håndleddene som sist gang da. Er erdd for at progressjonen blir vanskelig om jeg ikke får in teknikken snart.

Benk - gikk fint

Mark - gikk fint, men kjente det skikkelig i korsryggen,, det er vel normalt?

 

har småvondt i ryggen akuratt nå. vet ikke om det er stølhet eller at jeg føkka opp noe.

 

 

sålangt har jeg spist:

 

to brød med egg og kaviar (1egg) 2 glass melk

3 oste smørbrød med servelat (to brød per smørbrød)

2 glass melk og to brødskiver med egg og beiken (2 egg, 3 beiken)

sjokomelk etter trening.

kylling curry med 600g kyllingfilet og en kopp melk

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Aller først - du trener starting strength. Begynn den første treninga med KUN stanga, og jobb med teknikken mens du legger på vekt. Vekta kommer fort nok.

 

 

"Before you lift anything heavy, you squeeze your

abs (really, you squeeze everything in the vicinity of your abs) into contraction. This squeezing

transforms your trunk into what is essentially a rigid cylinder that surrounds and supports the spine.

The effect is that of a hydrostatic column - an uncompressible column of fluid that is therefore

capable of transmitting compressive force - between the contracting abdominal wall and the spine.

The force of contraction transmitted through this fluid medium braces the spine into the position set

by the back muscles until the load overcomes your ability to stay in position. These muscles contract

isometrically - that is, they stay in contraction but cause no movement to occur - and in doing so,

they permit no movement to occur."

s. 54 i SS.

 

Stram magen! Og fortsett å holde magen stram gjennom alle settene når du øker. Lett å huske når det er lett, lett å "glemme" når det er tungt.

Lenke til kommentar

Styrkeløftbelter er også med på å stabilisere ryggraden, og opprettholde buktrykket. Kan jo være lurt å teste, men ikke bli helt avhengig av det. Kjernemuskulatur er viktig. :)

 

Et belte er med på og øke buktrykket. Når man stabiliserer/ strammer magen vil man støtte opp ryggen. Magen i seg selv er et naturlig belte. Men som en nybegynner burde du ikke tenke på noe som helst utstyr. Skal man bli sterk i øvelsene burde kjernen også holde følge, for og bli sterk samt holde deg skadefri. Når du trener uten belte må du skape ditt eget buktrykk, det lærer du ikke av og bruke belte fra nesten dag 1. Lær deg til og bruke så lite utstyr som mulig, men bruk det når det er nødvendig. Du burde minimum komme deg på 100 KG, før belte kommer på.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...