Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Spiller karrieremodus og skal kjøpe nye spillere. Når jeg søker får jeg ikke opp noe valg om hvilke ferdigheter de skal ha. Eksempelvis i FIFA 13 kunne man velge å bare søke etter spillere mellom 80-90 i skills. Når jeg søker etter forsvarsspillere får jeg bare opp spillere etter alfabetisk rekkefølge og ikke etter de som er best. Noen tips? Må jeg faktisk manuelt søke etter spillere i FIFA 14? Det virker tungvindt...

Lenke til kommentar

Begynner å få noen timer med FIFA 14 nå (er i januar i manager mode med Spurs på 6mins omganger, og har spilt 4-5 online matcher), og jeg begynner å like spillet mer og mer. Det er noen småbugs (kommentatorene gjentar ting rett etter hverandre, og pasninger går noen ganger til spillere som står lengre unna den du egentlig prøver å sende ballen til osv.), men alt i alt er FIFA 14 veldig bra. Menyen flyter også bedre enn før (Xbox 360).
Det som kanskje kan virke frustrerende og kanskje litt avskrekkende for folk flest, er at de typiske tingene du ville ha scoret på i tidligere versjoner (spille til den raske vingen din, beine ned til hjørnet av 16-meteren, ta skuddfinte for så og skjære inn og sette ballene i lengste med finesseskudd) fungerer dårlig. Her må du tenke mer taktisk, og faktisk kunne litt mer om fotball enn du har måtte kunne tidligere.
Taktikken jeg kjører her er å holde på ballen på midten med LT/L2 mens jeg ser etter løp fra medspillere enten inn i boksen eller ut på flanken. Min teori er at siden den gamle måten å spille FIFA på ikke funker lengre, og du opplagt må legge mere tid i oppbyggingsfasen i spillet tror jeg at mange blir frustrerte og utålmodige, og derfor opplever at gameplayet er dårligere enn det har vært. Jeg mener at de som mener det ikke kan en dritt om fotball. FIFA 14 er dritgøy, og mer realistisk enn noensinne, men det er kanskje mer for fotball/fifa-nerder enn gjennomsnittsspilleren.

Endret av MostlyLurkin'
Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg som umulig kan være riktig er pasningssystemet..

 

Skal sende en enkel pasning til en spiller nedenfor, ett enkelt tapp og stikka mot spilleren og idioten av en spiller sender en hard pasning mot en av spissene...?!

 

 

Skulle ta ett kjapt frispark også, vinkla spilleren nedover mot nærmeste spiller, sendte pasning og den gikk rett frem..

Lenke til kommentar

Jo flere kampen man spiller dette spiller jo mer overbevist blir eg at eg spillet er uferdig produkt. Jesus, for en nedtur dette spillet ble. Headinger og høyeballer er jo tingen her. Har ingen tro på at de klarer å fikse dette i en patch. EA er nok mer opptatt å telle hvlr mange mill de har tjent på dette drittet.

Lenke til kommentar

GTA hadde også blitt et mindre bra spill om Rockstar hadde laget det hvert år. Slike spill er vanskelige å få perfekt. Det beste hadde helt sikkert vært om EA hadde to års mellomrom mellom spillene. Slik det er nå så har de et år på fikse på spillet, et spill som aldri vil bli perfekt på grunn av en spesiell ting: Folk vil klage uansett.

I år er pace mindre viktig, da klager folk på at spillere som Agger klarer å håndtere Ronaldo f.eks. Så uansett hva EA eventuelt gjør med FIFA vil det være noe som er feil.

 

Min mening er at dette er det beste spillet til nå.

Lenke til kommentar

GTA hadde også blitt et mindre bra spill om Rockstar hadde laget det hvert år. Slike spill er vanskelige å få perfekt. Det beste hadde helt sikkert vært om EA hadde to års mellomrom mellom spillene. Slik det er nå så har de et år på fikse på spillet, et spill som aldri vil bli perfekt på grunn av en spesiell ting: Folk vil klage uansett.

I år er pace mindre viktig, da klager folk på at spillere som Agger klarer å håndtere Ronaldo f.eks. Så uansett hva EA eventuelt gjør med FIFA vil det være noe som er feil.

 

Min mening er at dette er det beste spillet til nå.

Eg snakker ikke om pace er mindre viktig her. Akkurst det bryr meg svært lite. Dunkan umulig mene at spiller som Messi sksl værr tregere enn meg til å gjøre en vendinger? At 9/10 innlegg blir mål. At høye gjennombruddsballer er enklere enn noengang.

Lenke til kommentar

Jeg har heldigvis(?) ikke tatt med meg PS3en til Bergen, så jeg tror jeg hopper over FIFA 14 før neste generasjon. Jeg er mer spent på å se hva de har fått til der.

 

Veldig redd for at det blir likt, selvsagt bedre grafikk og noen nye funksjoner. Men at selve spillets gameplay blir veldig likt, det regner eg nesten med. Finnes desverre ikke noe i mellom for EA.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...