Gå til innhold

Startmenyen kan vende tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var som snarest innom kildeartiklene som det refereres til nederst i artikkelen, og det er ingen som skriver at startmenyen kan vende tilbake i Win8.1. Derimot skriver de at startknappen kan vende tilbake. Tror nok Metro forblir slik som nå i Win8

Er klar over det, sa også at mangel av start knapp er det minste problemet, på windows 2012 server har de løst det med at mus helt ned i venstre hjørne gir en start knapp.

Tokk lang tid før jeg fant.

 

Metro er hovedproblemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Metro er sånt som skjer når designavdelinger får tunellsyn drevet av en aller annen hype. Særlig forsøket på tvangsinnføring av samme greie overalt virket forholdsvis lite gjennomtenkt og smått panisk.

 

Godt de tilsynetalende har åpnet øynene og ser ting litt bredere.

Lenke til kommentar

Det som virkelig manglet med Windows 8 er at brukerne selv kan konfigurere hvordan de ønsker å ha det.

 

Starte opp rett i desktop? Bør være valgfritt.

Ha en Startknapp med den eldre menyen? Valgfritt.

Bruke Modern Ui menyen isteden? Valgfritt.

 

Personlig så har jeg tilpasset meg det nye Os'et, men det er langtifra optimalt på alle enheter og det er tydelig at noen "smarte" sjeler hos MS har prøvd å få tak i App markedet så fort som mulig, problemet er dog at måten man prøver å få til dette på ikke er egnet for den største brorparten av brukerne av Windows...

 

Det er på tide at MS våkner og er litt forsiktig med å tvinge brukerne sine , la dem heller få valgfriheten sånn at de etter hvert går over til den beste løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå bruker jeg selv Start8, men så har jeg ikke betalt for Windows 8 heldigvis. Her er alt tilgjengelig via Microsoft DreamSpark, for det å betale for noe som jeg er såpass motstander av ser jeg ikke helt poenget med.

 

For selv om jeg liker Windows 8 aldri så mye, da med Start8 installert så er det jo på ingen måte noen unnskyldning for Microsoft at gode tredjepartløsninger som fikser på dårlig designvalg og mangelen på valgfrihet i operativsystemet eksisterer.

 

 

De som ikke liker Metro / Modern UI, og tenker "jaja, kan jo bare installere Start8" skyter jo seg selv i foten, for hvilken konsekvens for det for Microsoft om folk som ikke liker Metro / Modern UI valget til Microsoft kjøper Windows 8 uansett. Eneste måten Microsoft skal gidde å bry seg er jo ved at forbrukere ikke kjøper Windows 8, det vil på sikt tvinge Microsoft til å ta stilling til problemet da de er avhengig av penger i kasse som resultat av salg av Windows 8 lisenser.

 

 

Det at du sitter der fornøyd med Classic Shell eller lignende løsninger hjelper jo ikke på problemet et kvidder, og folk som feier bort hele Metro / Modern UI kritikken med at slike alternativer løsninger finnes forstår tydeligvis ikke hvordan ting fungerer i praksis.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå bruker jeg selv Start8, men så har jeg ikke betalt for Windows 8 heldigvis. Her er alt tilgjengelig via Microsoft DreamSpark, for det å betale for noe som jeg er såpass motstander av ser jeg ikke helt poenget med.

 

For selv om jeg liker Windows 8 aldri så mye, da med Start8 installert så er det jo på ingen måte noen unnskyldning for Microsoft at gode tredjepartløsninger som fikser på dårlig designvalg og mangelen på valgfrihet i operativsystemet eksisterer.

 

 

De som ikke liker Metro / Modern UI, og tenker "jaja, kan jo bare installere Start8" skyter jo seg selv i foten, for hvilken konsekvens for det for Microsoft om folk som ikke liker Metro / Modern UI valget til Microsoft kjøper Windows 8 uansett. Eneste måten Microsoft skal gidde å bry seg er jo ved at forbrukere ikke kjøper Windows 8, det vil på sikt tvinge Microsoft til å ta stilling til problemet da de er avhengig av penger i kasse som resultat av salg av Windows 8 lisenser.

 

 

Det at du sitter der fornøyd med Classic Shell eller lignende løsninger hjelper jo ikke på problemet et kvidder, og folk som feier bort hele Metro / Modern UI kritikken med at slike alternativer løsninger finnes forstår tydeligvis ikke hvordan ting fungerer i praksis.

 

Hahaha, jaja.. jeg er helt enig med deg i Win8 debatten og har ytret dette siden "Metro" ble kjent, her går det i Win7 all day long, ett OS jeg mener MS i motsetning fortjener skryt for.

 

Og at folk feier vekk kritikken skjer jo i "praksis" hele tiden.. eller?

Lenke til kommentar

Jeg tror vel heller at jeg sendte et signal til Microsoft om noe helt annet da jeg kjøpte to lisenser rett før tilbudet utløp; at lav pris funker selv når produktet får pepper. Da kan man jo i alle fall håpe at noe blir påvirket på sikt; prisen.

 

Microsoft ser nok uansett at peppern har påvirket salget, ellers hadde ikke hele denne 8.1-retretten funnet sted.

 

Jeg også mener Windows 7 fortjener skryt. Jeg håper det blir mulig å få tak i en billig W7/32 på salg snart, siden det er det høyeste min gamle tabletPC teknisk kan oppgraderes til, og siden den har SSD-disk men et OS som ikke er optimalisert for SSD-disk.

Lenke til kommentar

Nå har vell den "billige" introduksjonen hatt sine baksider også, det at man må betale ekstra for å aktivere Windows Media Center er for meg helt bak mål og det at du ikke engang kan få betalt og aktivert den om du kjører volumlisens er også helt på trynet.

 

Her sitter jeg og klør meg i hode når jeg nå skal få migrert fra Windows 8 Enterprise (volumlisens) til Windows 8 Pro bare for å få lov til å kjøpe Windows Media Center da jeg har tenkt til å kjøre HDMI ut til stua og bruke maskinen som mediacenter... Det at de ikke engang kan tilby en "alt-i-ett" utgave er også temmelig håpløst, nå må man altså velge mellom muligheten for Active Directory eller Windows Media Center, hvorfor fungerer ikke Enterprise som en "Ultimate" versjon slik som med Windows 7?

 

 

EDIT:

 

Microsoft har en fin funksjon som heter "Windows Easy Transfer", men denne går på trynet så fort som du forsøker å kopiere mapper som inneholder programfiler.. Hvor vanskelig kan det være å få på plass noe som ligner på TimeMachine i OS X? Jeg trodde "Windows 8 File History" skulle være en slik funksjon, men jeg har fått beskjed om at denne kun tillater deg å gjenopprette etter installasjon av Windows så den kan verken ta systemfiler, ei heller programfiler om det da ikke er helt "standalone" programmer ..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

W8.1 der Metro blir borte når du ønsker det, så er jeg kanskje i gang.

Laptop med tøtsjskjerm? Dette er ok på pad, men trolig overføldig når tastatur henger med. Skal jeg bøye meg over tastaturet å klisse med excel med mine fingre?

W8 synes jeg er helt overflødig på PC. Dessuten koster en tøtsjskjerm ca. 100 daler mer.

Når maskinen er oppe og går, så er det ingen forskjell i fart. Bare mer mikk som man skal forhold seg til med W8.

Det må være når man er i "pad-modus". Det er jeg aldri på en PC. En PC med vendbar skjerm, sa du. Jeg synes min iPad3 allerede er i overkant. Så PC på 1,x Kg.

Nope!

W8 er litt kalkun. Fugl med dårlige flyegenskaper.

Vi får se hva Steve Balmer dra opp i neste vending. Tipper det koker i den sjappa nå. Litt Vista følelse!

 

Lenke til kommentar

Jeg så et det var noen so mente at jeg kom til bli glad .

Nå får vi da se hva realitene blir

 

Det jeg liker bedre er at man kan hoppe over metromenyen ved opstart.

 

Man må tross alt ha et sytem med minstmulig iritrende elemeter .

Det beste er heller ikke at man fører musen til hjørnet av skjermen og så opper det opp en gigantisk meny opp.

 

Da er det bedre at man får velge direkte på "knappen" hva som skal skje.

 

 

 

Lenke til kommentar

"I tillegg skriver ZDNet at enda en etterlengtet funksjon kan dukke opp i den kommende oppdateringspakken, som er ventet i august: Muligheten til å gå rett til skrivebordet ved oppstart." Dette sitate fårstår jeg ikke da jeg i dagens verson kan gjøre slik at du kommer rett inn i skrivboret i stede for berøringsskjermvennlige startskjermen.

Lenke til kommentar

"I tillegg skriver ZDNet at enda en etterlengtet funksjon kan dukke opp i den kommende oppdateringspakken, som er ventet i august: Muligheten til å gå rett til skrivebordet ved oppstart." Dette sitate fårstår jeg ikke da jeg i dagens verson kan gjøre slik at du kommer rett inn i skrivboret i stede for berøringsskjermvennlige startskjermen.

 

Men hvordan er dette valget still in som default og er det lett å finne ?

Forøvring så har jo alle tidligere utgaver av Windows gåt til dekstopen etter opstart

 

Nå så mange ( som jeg har fått intryket av ) velger innstalre en startkanpp så har nok Microsoft insert at behovet er stort nok

Det sies at den er i vein , men jeg fårt ikke hvordan ?

Da er den nye stattskjermen like mye i veien hvis man skal vei begge opp mot hverandre

 

 

 

En del av kritikken mot w8 var jo at instilingene var plaser på 2 forskjelige steder og at man var avhengig å gjøre instillingene på begge stedene , altså måtte man inne i "Metro" for gjøre flere av instilligene

Det jeg ikke har fått med meg avar om mtroinstilligen bare gjaldt metro delen.

 

Folk ønsker selvfølgelig at alt kan gjøres fra samme sted , enten man bruker metro elller dekstop modus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sunn fornuft! Så mange som arbeider i Microsoft, også har de så lite kompetanse rundt hva som er best måte å fremstille sitt nye OS. Til og med jeg som ikke har jobbet innen IT, vet jo at å gå så ekstremt radikalt til verks mot Metro er dødfødt. Sunn fornuft er en fin ting å ha i en bedrift. Ansett meg Microsoft!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...