Gå til innhold

(Leik) Kva hadde du kjøpt for 10 000kr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gitt 5000 til StoltHD for å være den eneste på kloden som greier å få enheten for wattsekund korrekt. Det resterende hadde gått til kelux for en ukes opphold på sanatorium med kalde bad og kraftig kost i et forsøk på å kurere kjøpemanien.

 

Hvis de nekter å ta i mot pengene så blir det enten sigma 35 mm f/1,4 eller nikon 70-200 mm f/4.

Endret av Kristallo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt Nikon 12-24mm f2.8 og lagt ut mellomlegget selv.

 

Hvis det ikke er lov, så hadde jeg kjøpt Sigma150mm macro og brukt resten på et macroobjektiv i 40-60mm klassen.

 

Et Nikon D7100 kunne of vært aktuelt, men siden jeg fremdeles drømmer om et D400 så hadde jeg nok ventet litt med det

Lenke til kommentar

10K for en time med supermodell? Folk er forskjellig, jeg ville ikke ha betalt penger for å fotografere slike jenter. Mulig jeg ville ha gjort det hvis det hadde vært en kampanje mot spiseforstyrrelser e.l.

 

Kunne gjerne ha betalt 10K for en time med f.eks.: Willem Dafoe, Daniel Day Lewis, Christopher Walken, Clint Howard og mange fler....

Lenke til kommentar

...

 

Det at du har helt feil bilde av hva supermodell er og hva denne tittelen innebærer i seg selv - her er det bare uvitenhet.

 

Men poenge mitt var å heller betalle for å mulighet til å bruke den fotoutstyr man har.

 

Personlig har jeg både fotografert supermodeller og kongefamilien - men kunne lett brukt 10k på å gjøre egen prosjekt.

Lenke til kommentar

Jeg er jammen usikker på hvis det måtte bli brukt på utstyr. Føler jeg har "alt" i tilstrekkelig grad. Men kanskje en Pentax DA* 60-250mm f/4 bare for å få brukt opp gavekortet.

 

Hadde jeg sluppet fri fra kravet om utstyr så ville jeg brukt det på en reise til et sted med mange gode fotomotiver. Aner ikke hvor, men helst langt borte.

 

Eller kanskje en haug med fotoduppeditter som storformatkamera, objektiv, negativer, fremkaller, stativ, lysmåler, pinhole-hull, etc.

Lenke til kommentar

Jeg er jammen usikker på hvis det måtte bli brukt på utstyr. Føler jeg har "alt" i tilstrekkelig grad. Men kanskje en Pentax DA* 60-250mm f/4 bare for å få brukt opp gavekortet.

 

Hadde jeg sluppet fri fra kravet om utstyr så ville jeg brukt det på en reise til et sted med mange gode fotomotiver. Aner ikke hvor, men helst langt borte.

 

Eller kanskje en haug med fotoduppeditter som storformatkamera, objektiv, negativer, fremkaller, stativ, lysmåler, pinhole-hull, etc.

Sistnevnte ender fort på over 10k. Det har jeg skrekkelig erfart :p Et felt kamera i tre ender fort på 3k, objektiv 3-5k, holdere for film 1-2k, loupe 500kr, fremkaller og fremkallingstanker, 1-2k. Lysmåler har jeg ikke sjekket opp, da jeg bare bruker en app på telefonen eller vanlig digitalkamera som spotmåler. Stativ er jo fort dyrt... Alt i alt var det mye dyrere enn jeg hadde trodd, men det er jo verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...