Gå til innhold

Dette er Folding@Home


Anbefalte innlegg

Dette har jeg ikke mye peiling på som du kanskje skjønner. Jeg så linken, men jeg har ikke opprettet nicket th1nk på folding@home som jeg vet om. Har ikke skrevet th1nk i forbindelse med det, kun receptor da jeg fikk valget om å skrive et nick. Jeg bruker kun én maskin til dette, fordi det er alt jeg har.

 

Jeg trodde jeg hadde skrevet at jeg bare brukte én maskin, og derfor ble jeg usikker på hva du mente med client når det står 2 på meg og jeg kun har 1. Jeg trodde nemlig at 1 client = 1 maskin, hehe. Ble mye surr her nå, sorry. Jeg lar det være som det er siden det ikke er noe problem.

 

Takk for svar :)

 

Takk selv, det er bare hyggelig å kunne hjelpe. :thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS3 bidro mest av alle utenom anonyme, de la det ned da sony ikke ville mer.

 

Får håpe de setter inn Folding@Home i PS4, siden den er mye kraftigere enn PS3, de kan sikker tgjere det slik at alle PS4 skal ha F@H gående i bakgrunnen slik at når PS4 har vært uaktiv i 30 min. for eksempel så starter F@H automatisk. Dette kommer F@H til å tjene MASSE poeng på, nesten alle jeg kjenner på PS3 lar konsollen være på døgnet rundt og bruker den bare 2-3 timer om dagen, det er masse ubrukt tid/kraft......

Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort bør jeg kjøpe dersom jeg ønsker å bruke det til folding?

 

Kan jo kjøre sli eller crossfire dersom det blir mer output med 2 billige kort enn ett dyrt. f.eks 2 x Gtx 660?

 

Har ett Gtx680 i den ene pc'en min pr i dag, og det gjør jo foreløpig en god jobb. Men tenkte å slenge inn ett bedre kort i jobbmaskinen min også.

 

Kunne jo godt tenke meg ett Gtx Titan i pc'en hjemme, er det noen som har erfaring med det kortet i folding@home?

Lenke til kommentar

Har foldet siden denne annonsen kom opp på HW.no. Den stod å foldet på 4.6GHz dag og natt men en morgen kom jeg til en blåskjerm. Tenkte det måtte være for høy varmeutvikling. Demonterte vifter på radiator. Sinnsykt!

 

post-292564-0-70538200-1366446180_thumb.jpg

 

"vasket" min CPU helt ren med aceton og installerte en H100i isteden. Påførte denne gang Arctic Silver 5. Etter at alt var klart slo jeg på maskinen og den idlet ved 40C'. :hmm: Hva fa.. tenkte jeg. Alt var jo perfekt montert. Den termiske pasta'en kom jo på helt perfekt. Hmm. Så tenkte jeg på om den kunne være gammel. Demonterte alt igjen og påførte Arctic cooling MX-4 siden den var helt ny. Startet maskinen og den idlet ved 26-30C' (kjerne*) Nå står PC'en å folder ved 3.6GHz. Lav klokkehastighet, men den får generert noen poeng hver dag. Setter sikkert opp hastigheten igjen snart. Har 2 Burmesere som løper rundt her og de elsker selvfølgelig å sitte "oppå" radiatoren :green:. Uff, jaja...Fikk rundt 40k+PPD på 4.6GHz. På 3.6Ghz ligger det vanligvis på 30k+.....

 

post-292564-0-06380800-1366450411_thumb.jpg

Endret av Bit44
Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort bør jeg kjøpe dersom jeg ønsker å bruke det til folding?

 

Kunne jo godt tenke meg ett Gtx Titan i pc'en hjemme, er det noen som har erfaring med det kortet i folding@home?

 

Titan fungerer godt til folding, både med nye core 17 som kommer snart og med dagens prosjekter. Men, et 7970 ser ut til å gi deg mer PPD for pengene (56K PPD Vs 45K PPD) hvis man bruker kommende core 17 som grunnlag. Neste gen. core17 vil doble ytelsen og dermed øke differansen mellom kortene enda mer. I tillegg er dagens Nvidia drivere dårlig egnet for core 17 i forhold til AMDs drivere. Dette kan dog endre seg rimelig snart.

 

Når QRB kommer for alle prosjekter kan det se ut som jo krafitgere kort, jo bedre PPD/kr. Jeg gjorde et grovt overslag over HD7000-serien med data for P7662 (nye core 17), og da ble PPD/kr høyere jo kraftigere kort.

 

Kort og greit: Det er mye usikkerhet rundt hva man bør velge som skjermkort til Folding akkurat nå. Dersom Nvidia kommer med en JIT-kompilator (ikke spør, dette er "sitater" :p) vil muligens F@H gå tilbake til CUDA for Nvidia kort (core 17 er OpenCL), og da kan ting snu seg igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det jeg savner i artikkelen er en oversikt over hva folding har bidratt til så langt? Hvilke områder har det bidratt til fremgang på? Slikt er viktig for å rettferdiggjøre at folk bruker ressurser på å bidra.

 

War:

Er det engineering samples det går i? Tråler du ebay eller har du tilgang på godsaker?

 

Her kunne vel noen laget en Wikipedia-artikkel om hvilken nytte foldingen har hatt. Man kunne kanskje også gitt firmaene litt PR som har fått det til med den informasjonen. Det blir vel ikke lett, men universitetet måtte vel da ha satt krav til noe feedback dersom firmaet hentet informasjon fra folding@home.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...