Gå til innhold

Dette er Folding@Home


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en rekke spørsmål.

 

1. Installation VMware guest

2. Guest-OS Debian 6

 

Spm.1 Skal jeg sette skjermdvaleinnstillinger i Windows 7 til å ikke trigge?

 

Spm.2 Skal jeg gjøre noen endringer i Guest-OS, siden den også sparker seg ut med passordskjermbeskytter? Hvilke endringer i Debian justeres, og hvor?

 

Spm.3 Går det enormt tregt uten GPU-støtte, da den ikke har noen GPU å kjøre dette på i den virtuelle maskinen? Bidrar jeg noe nå?

 

Har lite lyst å ha dette gående i Host-OS (Windows 7).

 

post-30484-0-85269400-1365955130_thumb.jpg

 

 

Verts-OS (Host-OS):

post-30484-0-02218000-1365955604_thumb.jpg

Lenke til kommentar

1: Nei, så lenge maskinen er oppe og går skal ikke skjermen ha noe å si. Kjører selv Ubuntu i VM med skjermbeskytter uten problem

 

2: Samme her, men kjenner ikke nok til Debian til at jeg kan si hvor du gjør ting og tang

 

3: FAHviewer er sikkert ikke raskeste (vet ikke hvor mye ressurser den krever, bruker den aldri :) ), men det ser ut til at du er i gang!

 

 

Min T7100 1.8GHz@cpu:1 har følgende stats: Min. Time / Frame : 00:37:01 - 433 PPD på P8083

 

 

 

PS: Velkommen i gjengen :)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Det viktigste ser ut til å være Host-OS, justere strømspare-innstillingene til av, slik at VMware Workstation (alternativt VMware Player) ikke finner på å legge (parkere) hele Guest-OS i Suspend-mode.

 

Nå lurer jeg litt på om man skal:

 

For å restarte Guest-OS (her: Debian):

 

1. Bør man, og finnes det noe man pauser prosessen og opplaster det man har "tallknust" til nå, før man restarter?

 

2. Regner med at det går fint å bare kjøre hard restart på Guest-OS, men da regner jeg med at Folding-systemet trenger å lese inn igjen ting, og finne ut hvor det slapp sist. Det er jo unødvendig egentlig, dersom man kan gjøre noe med punkt. 1 ovenfor.

 

Tenker å slå på litt mer RAM, når jeg forlater heimen, og så justere de ned når jeg er tilbake. :)

 

Kan jo være en grei praksis å vende seg til. :)

Lenke til kommentar

Blir faktisk litt i tvil nå:

 

Virtuell CPU-oppsett støtter 1 x 2 eller 2 x 1 (men, nekter med 2 x 2). Her tenker jeg på:

 

1 CPU med 2 kjerner

 

VS.

 

2 CPU med 1 kjerne hver

 

(men ikke 2 CPU med 2 kjerner hver)

Tror jeg skal prøve 2 CPU med 1 kjerne hver kanskje? Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Prøvde 1 CPU med 2 kjerner:

 

Det ble litt mer stabilt, og til tider kan jeg ha at CPU1 gir 100 % mens CPU2 gir 5 %. Det er ihvertfall litt mer enn kun 1 CPU. Likevel skjer det litt mindre hyppige skifter, men når disse skjer, så blir den ene CPU'en som har vært på 100% fallende til mellom 20 og 30 % et lite øyeblikk.

 

Ikke noen ideell utnyttelse med andre ord.

 

post-30484-0-91671500-1365961017_thumb.jpg

 

 

Litt forandring ;) , på tross av flere restarter (utprøving):

 

post-30484-0-93972800-1365961560_thumb.jpg

 

 

Jeg tror det er dette jeg bidrar på å folde, nå:

http://www.fold4life.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=2887

Endret av G
Lenke til kommentar

1. Bør man, og finnes det noe man pauser prosessen og opplaster det man har "tallknust" til nå, før man restarter?

For både 1 og 2: Folding-programvaren skriver checkpoints hver x-minutt, x kan være i bunn og grunn hva som helst, men standard er 15 minutt. Dvs at uansett om du pauser klienten før restart eller kjører en hard restart, så lagres bare info frem til siste checkpoint. Hvis du ikke vil miste opp til 15 minutter med tallknusing må du følge med når checkpoint blir skrevet for så å ta restarten. Er veldig surt å restarte rett før en checkpoint :)

 

Du har bare en dual core CPU? Folding bryr seg svært lite om den får kjerner eller CPUer, bare så lenge det er snakk om en fysisk kjerne på host-CPUen som mappes over til VM ser jeg ikke at det skal være stor forskjell. Jeg er riktignok ingen ekspert på virtualisering så ta det med en klype salt :)

 

Hvis du setter 2CPU kjerner tilgjengelig til klienten, risikerer du at den bruker begge to 100%. Hvis du vil ha en CPU-kjerne tilgjengelig bør du kanskje konfigurere klienten til å bruke maks en kjerne hele tiden. Å bytte antall kjerner midt i en WU kan gå gale for noen prosjekter. Personlig erfaring tilsier alle gangene jeg byttet antall kjerner ga ubrukelige resultater ved opplastning til Stanford. Jeg tolker ditt oppsett som at du ønsker å gi foldingen så mye ressurser som mulig men fortsatt ikke 100 % (hele CPUen) når du selv skal bruke PCen?

Lenke til kommentar

I grunnen, ja. Nå skal jo prosessen være smidig og kunne ta hensyn til at brukeren behøver kreftene. Men, for akkurat denne maskinen. Som forøvrig surrer å går mange timer i døgnet, så ønsker jeg ikke noe som ligger i bakgrunnen, derfor valget på virtualisert OS, så kan den gå og pludre i bakgrunnen der, uten at den tar for mye styring på maskinen. Jeg kunne godt hatt noen andre maskiner i gang hvor folding fikk full tilgang til og med for GPU-deler. Men i øyeblikket er ikke det aktuellt. Det kan likevel bli aktuellt. Vi får se. :)

Lenke til kommentar

Kan det være slik at jeg har fått en ekstra tung pakke å folde, siden jeg er medlem av 37651?

 

Men, man må jo forvente så treg folding i en virtuell maskin som surrer og går på en Core 2 Duo. :laugh:

 

Uansett oppe i 79,63 % utført jobb i den proteinbiten jeg fikk tildelt.

Lenke til kommentar

Jeg installerte dette etter å ha lest artikkelen, og det har gått sin gang i noen dager nå. Da jeg trykte på navnet mitt i stad, kom jeg til den siden på nettet hvor det står hvilket team, poeng osv, og ser at det står 2 på clients. Hva betyr dette? Jeg trodde clients var hvor mange enheter man brukte, at hvis jeg hadde hatt en annen data stående her og brukt den i tillegg så hadde 2 clients blitt rett. Det sto bare 1 før. Skal det være sånn? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar

Det betyr i utgangspunktet at du folder med 2 klienter, men hvis du foreks. hadde problemer med den første du startet, slettet denne og så startet en ny så vil det stå 2 der. Dette vil reduseres av seg selv etter noe tid hvis du ikke starter flere klienter.

 

Sjekket brukernavnet ditt, og ser at det faktisk står med 0 aktive klienter, link: http://fah-web.stanf...&username=th1nk

 

Jeg antar derfor at du har et annet nick du folder med?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det betyr i utgangspunktet at du folder med 2 klienter, men hvis du foreks. hadde problemer med den første du startet, slettet denne og så startet en ny så vil det stå 2 der. Dette vil reduseres av seg selv etter noe tid hvis du ikke starter flere klienter.

 

Sjekket brukernavnet ditt, og ser at det faktisk står med 0 aktive klienter, link: http://fah-web.stanf...&username=th1nk

 

Jeg antar derfor at du har et annet nick du folder med?

 

Ja, nicket mitt der er receptor. Hva mener du med klienter? Jeg har ikke hatt noen problemer så vidt jeg vet. Det vil si, jeg installerte dette på torsdag forrige uke tror jeg, og jeg har ikke gjort annet enn å la det gå, og sette på pause en gang eller to. Laptopen sto på fra i dag tidlig og da jeg kom hjem i stad så jeg tilfeldigvis at det sto "2 active clients" der det før sto 1, (men nå vet jeg ikke om det har stått 1 fra starten, for jeg har ikke sjekka det så mye) Hvis det ikke er noe problem, så er det jo greit. Men hvis det ikke skal være sånn og det går utover ett eller annet, så hadde det vært greit å ordne det, tenkte jeg.

Endret av th1nk
Lenke til kommentar

Klient = client = antall cpu/gpu du folder med, benevnt som client som du selv skrev over her! Jeg bare skrev det på norsk.

 

For øvrig er det vel du som har opprettet nicket th1nk da siden det finnes, se linken jeg la ut.

 

Men spørsmålet er da, folder du på 2 maskiner? Uansett så er det ikke noe problem om det står 2 aktive klienter der.

 

Statistikken din er mer detaljer her: http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=637044

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Klient = client = antall cpu/gpu du folder med, benevnt som client som du selv skrev over her! Jeg bare skrev det på norsk.

 

For øvrig er det vel du som har opprettet nicket th1nk da siden det finnes, se linken jeg la ut.

 

Men spørsmålet er da, folder du på 2 maskiner? Uansett så er det ikke noe problem om det står 2 aktive klienter der.

 

Statistikken din er mer detaljer her: http://folding.extre...php?s=&u=637044

 

Dette har jeg ikke mye peiling på som du kanskje skjønner. Jeg så linken, men jeg har ikke opprettet nicket th1nk på folding@home som jeg vet om. Har ikke skrevet th1nk i forbindelse med det, kun receptor da jeg fikk valget om å skrive et nick. Jeg bruker kun én maskin til dette, fordi det er alt jeg har.

 

Jeg trodde jeg hadde skrevet at jeg bare brukte én maskin, og derfor ble jeg usikker på hva du mente med client når det står 2 på meg og jeg kun har 1. Jeg trodde nemlig at 1 client = 1 maskin, hehe. Ble mye surr her nå, sorry. Jeg lar det være som det er siden det ikke er noe problem.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...