Gå til innhold

Dette er Folding@Home


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare ikke dette støtter legemiddelindustrien, så må det jo være bra greierDet er alltid noen få gubber som skor seg på alle andre sitt hardt arbeid

 

Det gjør det nok, til slutt :) (Støtter legemiddelindustrien altså...)Men regner med at F@H er opensource som gjør at resultatene av denne forskningen er åpne for alle slik at hvem som helst kan bruke resultatene til noe fornuftig ;)

Lenke til kommentar

Når pande lab kommer med løsningen så hiver nok legemiddelindustrien seg på for å tjene penger.

 

Verken pande eller oss foldere vil se noe til de pengene.

Det føles litt godt å folde for et universitet en et privat firma som er ute etter å tjene penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har slengt meg på og satt i gang serveren i kottet hjemme i tillegg til maskinen jeg bruker på skolen som vanligvis står på idle 24/7. Det blir da et HD6950, et 9500GT, en Phenom II x4 945, og en Core 2 Quad Q9400. Bedre å bruke de til noe nyttig enn å bare ha alt stående. Har også et HD5770 liggende et eller annet sted.

 

Et spørsmål: Når jeg har flere maskiner på forskjellige nettverk på samme identitet, hvor kan jeg få de opp samlet? Altså points per day totalt, hvilke prosjekter jeg støtter totalt etc. Jeg er helt ny på alt dette, så litt rot blir det. Jeg viser heller ikke på HW-teamet ennå, men dukker vel opp etter en liten stund.

 

EDIT: Gjør som Vesleengen og henger meg på med hovedmaskinen også. 2700k på 4.7GHz og et HD7950. Vil ikke ha den stående på 24/7, but hey.

Kan sette opp Linux kjapt i Virtualbox eller noe sånt både på serveren og skolemaskinen senere også, men det får vente for nå.

Endret av Nødstopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme hus så kan mappene deles og bruke HFM.net til å add new v7 .

Det kan hende du må tillate IPen her (bilde)

HFM.NET kan også settes til regn inn bonus og baser det på siste frame så man ser en oppdatert PPD sånn alt er nå.

 

 

Er det lan utenfor huset så må jeg nesten referere til blogg i sig.

 

Ser at vi må fikse en guide på det.

post-64596-0-24079100-1365722155_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Bare ikke dette støtter legemiddelindustrien, så må det jo være bra greier

 

Det er alltid noen få gubber som skor seg på alle andre sitt hardt arbeid

Det spørsmålet har jeg også lurt på i mangfoldige år. La oss folde hendene. Nei, seriøst. Jeg mener Hardware.no burde gjøre en viss porsjon granskning av om vi får igjen noe gratis av de som benytter dette. Annet enn nye dyre behandlingsformer da..

 

Går det an å håpe på idealisme også fra de som benytter denne gratis datakraften?

Lenke til kommentar

1)

 

V7klienter i LAN inn i HFM.NET

 

Navn : 192.168.1.33 ( IP i nettet på maskinen som folder)

Så gikk jeg til maskinen som foldet og trykket Configure- Remote Access

Der inne står det IP Adress Restriction

og der står det bare allow 127.0.0.1

og jeg endret det til 127.0.0.1, 192.168.1.41 ( IP i nettet på maskina jeg har HFM) + reboot

Da kom alt frem med en gang.

 

2)

Hvilken Linux-distro egner seg aller best (mest effektivt) til Folding? Distroen må samtidig være enkel nok å sette opp Folding på..

 

Ubuntu.12.04

http://www.team37651...l-dedikert.html

 

Meget enkel, med ferdige kommandoer man legger rett inn i terminalen.

 

3)

Da har jeg også blitt med. Har ikke den kraftigste stasjonære, men noen poeng klarer den. Dog litt skuffet over at mitt HD4870 ikke var støttet.

 

Velkommen, ingen foldet med annet en nvidiakort bare for noen uker siden.

Store forandringer nå.

post-64596-0-13822300-1365723314.png

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke av disse trenger man til Linux (Fedora) ?

 

fahclient-7.3.6-1.x86_64.rpm

fahcontrol-7.3.6-1.noarch.rpm

fahviewer-7.3.6-1.x86_64.rpm

 

Tenker jeg fant svaret selv:

FAHClient is required, FAHControl is recommended, FAHViewer is optional.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ser Nvidia i en nylig video snakker om at om at folding home har funnet en mulig kandidat til legemiddel for Alzheimers den siste tiden.

Så det gir jo resultat og det er jo derfor jeg har vært med å folda siden starten.

 

Link til video fra GTC messa

Se fra 9.45 og litt utover
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et parr ting jeg savner,

kunne hw.no laget en tilsvarende artikkel om "Boinc" som jeg selv syntes er mye mere brukervennlig. Det siste jeg savner er en liste over hva de 2 (Folding@home & Boinc) har oppnådd av resultater. :) Det hadde jo vært spennende :xmas:

 

Legg merke til at jeg og en neve andre har skrevet artikkelen og gitt den til hw.no.

Hvis ingen i nettverket driver med "Boinc" selv så kan det ta litt tid før det evt kommer av seg selv.

Det finnes jo muligheter for å lage en tråd og opprette et google docks hvor de som kan dette samskriver en artikkel dere også gir til hw.no hvor de kan gi den ut på vegne av dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...