Gå til innhold

Batman: Arkham Origins-tråden


Anbefalte innlegg

At det var et tredje spill i serien på vei var vel ingen hemmelighet, men nå har det altså fått et navn.

 

http://www.gameinfor...am-origins.aspx

 

Lite med detaljer foreløpig, stort sett:

 

-Som tittelen hinter om foregår spillet mens Batman er "ny i gamet", altså før de to de to andre spillene. Dette var ikke helt uventet pga silver age-ryktene.

 

-Det er ikke Rocksteady som utvikler spillet, men WB Games Montreal som bygger videre på Rocksteadys motor osv for å unngå særlig estetisk brudd.

 

-Det kommer allerede til høsten

Endret av Riboflavin'
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært mer betryggende om Rocksteady sto bak dette også, men jeg velger å ikke automatisk bli pessimist slik jeg har sett en del blir. Jeg håper nesten først og fremst at de klarer å holde på den samme stemningen på en eller annen måte, slik at det blir en ålreit balanse mellom noe nytt og at det fortsatt føles som et "ekte Arkham-spill".

 

Settingen gir jo også ganske logisk ramme rundt dette med at Batman levler opp, kommer opp med nye gadgets osv.

Lenke til kommentar

Da er det bare å håpe at WB Games Montreal gjør en like god jobb som Rocksteady Games.

Uansett skal det vanskelig gjøres å feile med det fantastiske kampsystemet de to forrige spillene hadde.

 

Nja. Jeg synes spillene har vært morsomme og interessante, men selve kampsystemet er jo så alt for simpelt.

Lenke til kommentar

Enig med han ovenfor her at gameplayet har vært litt simpelt i spilla. Det beste med de forrige spilla var heller storyen, detaljene og rollene.

 

Skulle ønske at Marvel hadde noe like bra som Arkham-spillene, ettersom Marvel generelt har bedre karakterer. Batman-delen av DC Comics har mye bra, og det er derfor også karakteren både i film, spill og tv er både populær og bra i en del tilfeller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nja. Jeg synes spillene har vært morsomme og interessante, men selve kampsystemet er jo så alt for simpelt.

Kampsystemet er simpelt, og ble ikke taktisk før du prøvde å holde en combo gående så lenge som mulig, som for min del virket meningsløst. Jeg håper heller de bygger videre på det ved å gjøre det mer utfordrende å slåss mot færre fiender, slik at man må unngå å la seg bli omringet - som i virkeligheten.

Lenke til kommentar

For min del funket kampsystemet fint i en gjennomspilling av selve historien, men ikke interessant nok til at jeg gidder å bruke tid på disse slåsse-challengebrettene. Jeg gjorde det kanskje litt Asylum, men ikke i City.

 

Siste nytt er denne promo-greia som sannsynligvis avslører flere av skurkene:

 

http://www.ign.com/articles/2013/04/18/the-joker-is-in-batman-arkham-origins

Lenke til kommentar

Det er visst litt mer info ute om spillet enn jeg hadde fått med meg.

 

Noen punkter:

 

*Spillområdet skal være ca dobbelt så stort som Arkham City, med "Old Gotham" og en øy ved navn New Gotham. Visstnok er enkelte områder fra AC som Amusement Mile og The Bowery med denne gangen også.

 

*Det blir fast travel med Batwing, men områder må åpnes for fast travel etterhvert, et system som visstnok skal minne om FarCry3. (Har ikke spilt det ennå.)

 

*Det blir lagt mer vekt på å oppklare forbrytelser gjennom detektivarbeid.

 

*Spillet er lagt til vinter og juletid. Det var jo en viss vinterstemning i AC også, men det blir vel mer snø denne gangen.. De er også ute etter den quirky blandingen av det mørke med Gotham og det koselige med jul. (Som de muligens har tatt fra Burtons Batman Returns)

 

http://www.ign.com/a...-arkham-origins

http://www.shacknews...onships-setting

 

I to de forrige spillene ga det mening at nesten alle npc'er var bad guys eller vakter/politi. Denne settingen åpner jo for mange flere npc'er/"sivile". På en annen side kan de jo bruke unnskyldningen at det er jul til å la gatene være ganske tomme..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært kult om spillet tok inspirasjon fra L. A. Noire, eller til og med Bladerunner-spillet (for de som husker det - for dere andre, løp og kjøp), med tanke på etterforskning og avhør. Batman hadde selvsagt gjort ting annerledes, men hadde vært kult med en variant i alle fall.

Hmm, ikke dumt. for jeg føler at gadgetene er litt forenklet i forhold til hva de kunne ha vært. Men jeg forbinder ikke Batman bak en pult, med kopp kaffe med melk i avhør med Jokern. Action er det jeg ihvertfall forbinder, men en mere miks av både detektiv arbeid og slossing hadde kanskje gjort susen.

Lenke til kommentar

Hmm, ikke dumt. for jeg føler at gadgetene er litt forenklet i forhold til hva de kunne ha vært. Men jeg forbinder ikke Batman bak en pult, med kopp kaffe med melk i avhør med Jokern. Action er det jeg ihvertfall forbinder, men en mere miks av både detektiv arbeid og slossing hadde kanskje gjort susen.

Nei, jeg ser mer for meg Batman henger folk opp/ned over et syrebad mens han foretar avhøret, så måtte du i alle fall avgjøre hvor langt du kunne presse folk, og om de snakket sant etc. Gjerne gi de litt juling for å få svar, men ikke så mye at de bare sa det du ville høre. En liten balansegang der, altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke så mye forskjell fra Arkham City vel? Uansett så ser det litt bedre ut ja.

Hvis dette er ingame er det en ganske drastisk forskjell fra Arkham City.

 

Batman ser jo ut som han er på steroider, var han så stor i Arkham Asalym og City?

Han var større i Arkham City, og i tegneseriene er han enda større igjen. Denne Batman ser ut s om en hybrid mellom Nolans Batman og Arkhams Batman

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...