Gå til innhold

Batman: Arkham Origins-tråden


Anbefalte innlegg

Noen andre som ikke kommer seg ut av Burnley Tower? Drar ned ventilasjonstingen og hopper opp, men Batman nekter å klatre opp. Blir sittende fast i rommet og eneste mulighet ut er å bruke fast travel.

Det er ingen (på PC ihvertfall) som kommer seg ut via ventilasjonen. En luring fant en måte å glitche spillet for å fikse det :nei::

 

http://www.youtube.com/watch?v=HkDLaojdCCw

 

 

 

Edit:

Dette er ikke et spill som "funker ved release". Flere områder i spillet kan en bug hindre deg i å fortsette historien, og med ÉN save så er du solgt.

 

Her f.eks. forsvant jeg plutselig ut av spillverdenen etter å ha gått inn en dør:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=188998030

Håpløst å komme noen vei, så jeg valgte å restarte fra siste checkpoint. Da falt, og falt og falt Batman og alt var fucka. Måtte starte spillet fra begynnelsen igjen, noe flere spillere har opplevd. Andre steder er progression-bugen litt mer subtil, f.eks. at en dør er låst som ikke hører til å være det, eller at du kommer deg ned et sted (f.eks returnerer for å plukke opp en Enigma-sak) men ikke opp igjen. Subtil, men likevel ødeleggende ettersom du som nevnt har kun én (auto)save og fast travel er typisk utilgjengelig.

 

Så har du ikke kjøpt spillet allerede, vent like gjerne litt lenger. For her må det patching til.

http://steamcommunity.com/app/209000/discussions/0/792924952554932514/

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Problemet er vel mest at man må vente til Y-tegnet dukker opp, og så vente enda litt til for å finne en åpning. Men når Y-tegnet bare er det i to sekunder sier det seg selv at det blir vanskelig. ;) Men skal prøve igjen i helgen. Ned skal han, om jeg så må sitte her til mandag. :p

 

Tok han til slutt. :) Hovedpoenget er å spille defensivt, men jeg oppdaget at man kan bruke batclaw etter noen angrep, når bossen er litt fortumlet. Da klarer han ikke stikke av igjen, så man kan dra ham nærmere med batclaw og denge løs litt. Gjør ikke så altfor mye skade, men bedre enn ingenting. Det samme gjelder når han skyter. Batclaw drar han nærmere, og drar vi han nært nok rekker Batman å denge løs får fyren begynner med den counter-greia igjen. :)

Lenke til kommentar

Blitt noen timer nå, og kan trygt si jeg liker Arkham Origins. Men samtidig er det nok ganske mye her jeg ikke liker, eller synes de kunne ha gjort annerledes. For å ta noen høydepunkter er det pinlig klart hvorfor de kaller dette en prequel, og ikke oppfølger. For eksempel er det ment å være Gotham City på julaften, men det føles mer som Arkham City. Det er jo klin umulig å utforske noe som helst uten å møte fiender hele tiden! Det gjør utforsking ganske kjedelig i lengen, synes jeg. Kampene er jo bra nok, men det blir alt for mye rutine, og alt for mange kamper selv i vanlig utforsking.

 

Videre har vi jo det evige maset hva vi skal gjøre. Det er irriterende nok i seg selv, men det er jo verre når det er mange ting man kan gjøre, og jeg har satt historien på "pause" for å lete etter andre ting. (har tatt alt av relays i to bydeler, og jobber med tårnene for å stoppe Riddler.)

 

Ellers har vi jo den oppsummeringen etter en kamp. I starten var det en interessant detalj, men etter xxxx antall kamper blir det bare irriterende. Og hva med de challenge-greiene? (Gotham protector, Worst nightmare osv). Det er rimelig kjipt å bli hengende fast der fordi man må ta dem en etter en, så selv om man har fullført de fleste andre telles de ikke før vi har tatt de forrige. Disse burde helt klart ha vært mulig å ta i valgfri rekkefølge.

 

Historien er på mange måter ren rutine, og selv om jeg liker at det er så mange relativt ukjente fjes, synes jeg godt de kunne dratt den enda lengre. Kort sagt burde det helt klart ha vært Arkham City 2, og ikke Arkham Origins.

 

Men til tross for alt dette er det jo Arkham City i reprise med ny historie, nye områder og nye villains, og det er jo en bra ting. :) Det kunne bare ha vært så mye mer. Foreløpig vurdering havner på ca 7/10. Ikke dårlig, men langt fra så bra som det kunne, og burde, ha vært.

Lenke til kommentar

Oooooog der var en game-breaking bug som gjør at det ikke er mulig å kommer videre. Jippi...

 

Nærmere beskrivelse i spoiler.

 

 

Er på politistasjonen, og skal inn i serverrommet. Men først må jeg forbi Brendan (eller noe sånt) og et tyvetalls politifolk. Det er greit nok, bare bruk den batrope-greia fra Deathstroke. Men etter det står en fyr foran en brusautomat, og jeg må hacke en dør til høyre for han. Tar jeg han ut først kommer alle de andre politifolkene (selv om jeg bruker Silent Takedown). Tar jeg han ikke ut må jeg ta alle de andre pluss ham. Når minst ni av dem har maskingevær sier det seg selv at det ikke er mulig å ta dem. Selv Batman kommenterer at han ikke har sjans mot alle sammen.

 

I mangel på noe bedre å gjøre sjekket jeg en Official Walkthrough på youtube for å se om jeg gjorde noe feil. Fyren som spilte der tok ut fyren med brusautomaten med en silent takedown, hacket døren og gikk videre. Det er logisk at det er det jeg må gjøre, men som sagt, tar jeg han ut kommer alle de andre løpende. Tar jeg han ikke får jeg bare "secure the area before moving on". Ergo er det rett og slett ikke mulig å fullføre oppdraget. Irriterende.

 

Lenke til kommentar

Oooooog der var en game-breaking bug som gjør at det ikke er mulig å kommer videre. Jippi...

 

Nærmere beskrivelse i spoiler.

 

 

Er på politistasjonen, og skal inn i serverrommet. Men først må jeg forbi Brendan (eller noe sånt) og et tyvetalls politifolk. Det er greit nok, bare bruk den batrope-greia fra Deathstroke. Men etter det står en fyr foran en brusautomat, og jeg må hacke en dør til høyre for han. Tar jeg han ut først kommer alle de andre politifolkene (selv om jeg bruker Silent Takedown). Tar jeg han ikke ut må jeg ta alle de andre pluss ham. Når minst ni av dem har maskingevær sier det seg selv at det ikke er mulig å ta dem. Selv Batman kommenterer at han ikke har sjans mot alle sammen.

 

I mangel på noe bedre å gjøre sjekket jeg en Official Walkthrough på youtube for å se om jeg gjorde noe feil. Fyren som spilte der tok ut fyren med brusautomaten med en silent takedown, hacket døren og gikk videre. Det er logisk at det er det jeg må gjøre, men som sagt, tar jeg han ut kommer alle de andre løpende. Tar jeg han ikke får jeg bare "secure the area before moving on". Ergo er det rett og slett ikke mulig å fullføre oppdraget. Irriterende.

 

 

Jeg slet på samme sted. Listet meg inn og tok han ut stille og rolig, men likevel kom hele gjengen springende inn og drepte meg. Etter en del forsøk gikk det derimot. Har uansett bestemt meg for å vente på en patch før jeg spiller videre. Er altfor mange bugs og slikt nå.

Lenke til kommentar

 

Jeg slet på samme sted. Listet meg inn og tok han ut stille og rolig, men likevel kom hele gjengen springende inn og drepte meg. Etter en del forsøk gikk det derimot. Har uansett bestemt meg for å vente på en patch før jeg spiller videre. Er altfor mange bugs og slikt nå.

Takk, jeg får vel bare prøve og feile en stund. Er for opptatt med Skylanders nå, så blir nok ikke å prøve i kveld. Men hvem vet? En patch kan kanskje ordne saken uansett. Er jo for dumt at alle hører en Silent Takedown.

 

Opplevde for øvrig noe lignende da jeg utforsken byen. Prøvde en ledge takedown, men ble oppdaget. I stedet snek jeg meg opp til balkongen, plantet eksplosiver på bakken, brukte batgrapple for å dra fienden bort til meg (så han sto oppå sprengstoffet) og sprengte ham. Ingen oppdaget det. WTF? :p

Lenke til kommentar

Liten tankegang her: Fant en poster med "Flying Greysons - coming soon!". Er dette bare et lite easter egg, eller kan det være noe mer? Flying Greysons er som kjent sirkusgruppen Dick Greyson tilhørte før han ble Robin, så kan "coming soon" bety Robin DLC? Da tenker jeg på en historie med ham, og ikke bare noe bonusgreier som den Deathstroke DLCen.

 

Ellers har vi jo så klart noen kasser fra Queen Industries. Den eies jo så klart av Oliver Queen, aka Green Arrow. Så kanskje vi kan få en Green Arrow oppfølger? Håper det. :)

Lenke til kommentar

Så klart, og det er laaaangt fra det eneste easter egget. Men jeg kan umulig være den eneste som er skuffet over Arkham Origin, blandt annet fordi det er ekstremt likt Arkham City. Om neste spill ikke gjør noe drastisk for å bli annerledes tror jeg neppe jeg gidder kjøpe det engang. DC er smekkfull av gode karakterer de kan bruke, så hvorfor tviholde på Batman til det kjedsomme? Rocksteady sa jo rett ut at de planla et Arkham Asylum/City med Superman, for eksempel. Ellers har vi jo Wonder Woman, Green Lantern, The Flash, Booster Gold, Zatanna og Aquaman som noen jeg gjerne skulle sett et spill med. Selv om de tviholder på Batman-universet kunne vi jo ha fått et spill basert på Robin, for eksempel. Kanskje en Nightwing Origins, der han går fra å være Robin til å bli Nightwing?

 

Noe må uansett gjøres. Selv historien i Arkham Origins skuffet meg stort, av relativt åpenbare grunner.

 

 

Jeg har gledet meg til det siden første preview pga Black Mask og de mer eller mindre kjente folkene han hyrer inn, og hva skjer? "Who is this Joker anyway?" SKUFFA! Joker er død, så la ham være det Gi noen andre sjansen!

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...