Gå til innhold

Amerikansk apparat i Norsk stikkontakt


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig et fantastisk toastjern fra amazon, og kom på i ettertid at de har helt andre standarder for strøm i USA. Om jeg husker rett kjører vel amerikanske enheter på 110V og norske på 240V. For å ikke brenne i stykker utstyret, hva slags utstyr/adapter trenger jeg? Har sett på forskjellige reiseadaptere, men tror de bare omgjør pluggen, og ikke strømstyrken. Noen tips?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke gjøre noe med strømstyrken, du må endre spenningen hvis toasteren er bygget for 110V.

Det du trenger er en transformator som likner på denne, men den er ikke kraftig nok til en toaster. Det kan kanskje bli vanskelig og/eller dyr å finne noe du kan bruke... Spørs hvor kraftig element det er i toasteren din.

Lenke til kommentar

Åpne den og se om varmeelementene over og under er koblet i parallell. Er de det kan du koble de i serie, klippe av stikkontakten og montere på en norsk jordet stikkontakt. Da får du tilnærmet samme varmeeffekt. Det er riktignok ikke helt etter forskriftene. Gjøres selvsagt helt på eget ansvar.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror nok det beste vil bli å returnere den tilbake :(

Grådig synd, for jeg fikk en veldig god deal på den etter å ha sendt mail til Amazon, hvor de valgte å refundere 70$ (ergo gratis frakt) fordi det var eneste fraktalternativet :(

 

Hvordan fungere det med returer på amazon? Kan jeg returnere på grunnlag av at jeg ikke har 110V hjemme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...