Gå til innhold

– Virtuell virkelighet kommer til å forandre alt


Anbefalte innlegg

Er det bra for øynene med skjermer så nære?

 

Jeg skal ikke påstå noe, siden jeg ikke har testet, men ut ifra hva jeg har lest, kan mye tilsi at det er bedre for øynene, enn å sitte forran en PC skjerm. Grunnen til det, er fordi øynene fokuserer på samme måte i Oculus Rift, som når du fokuserer på noe langt unna. Så istede for at du fokuserer på noe 50 cm unna øynene dine, som akkurat nå, så tror øyene at de ser på noe 5 km unna istede. Om det er bedre eller dårligere for øyene, er ikke lett å si, men sånt rent på papiret høres det jo egentlig bedre ut! ;) Uansett grusomt spennende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette blir noe som kan selge, men alt i alt, så vil folk bare spille normalt og ikke drive å veive rundt med kontrollere, eller ha på seg ekstra utstyr, eller se på "3d" som ikke fungerer/ødelegger oppi topplokket etc..

 

Både ja og nei. Problemet med slik teknologi vi har her er jo faren for at det aldri blir utnyttet for sitt eget beste, og vi derfor ender opp med dårlige spill/kontrollere som gjør at opplevelsen blir ødelagt og VR blir flopp. Jeg ser litt av det samme som med Move kontrollene til PS3. Fantastisk teknologi, men blir helt feil fremsatt i de fleste spill som derfor ødelegger alt. De eneste som gjør det bra er de som fokuserte på det til å begynne med, og ikke la det til som en ekstra gadget.

 

Oculus Rift har allerede blitt godt motatt, den gjenstår bare å utnytte det. Tenk deg at du faktisk kan føle at du sitter i cockpiten i en bil og faktisk ser hvor du kjører, istedenfor å se på en cockpit på en skjerm en meter unna deg. Mulighetene er uendelige.

Lenke til kommentar

Både ja og nei. Problemet med slik teknologi vi har her er jo faren for at det aldri blir utnyttet for sitt eget beste, og vi derfor ender opp med dårlige spill/kontrollere som gjør at opplevelsen blir ødelagt og VR blir flopp. Jeg ser litt av det samme som med Move kontrollene til PS3. Fantastisk teknologi, men blir helt feil fremsatt i de fleste spill som derfor ødelegger alt. De eneste som gjør det bra er de som fokuserte på det til å begynne med, og ikke la det til som en ekstra gadget.

 

Oculus Rift har allerede blitt godt motatt, den gjenstår bare å utnytte det. Tenk deg at du faktisk kan føle at du sitter i cockpiten i en bil og faktisk ser hvor du kjører, istedenfor å se på en cockpit på en skjerm en meter unna deg. Mulighetene er uendelige.

 

Oi, ser jeg skrev litt fakta basert. Var ikke meningen. >jeg tror< ska ldet stå. hehe.

 

Jeg er fult enig i det du sier. Sa det når Move til PS3 kom, at jeg håpet de ville lage dedikerte Move spill som ville gi en unik opplevelse (dog håpet hovedfokuset ville være på normal gaming fortsatt ) , og ikke tvinge Move på feil type nye spill eller serier som aldri har hatt noe slikt før og som ikke passet til det, som fks Socom 4. it still hurts...

 

Vi får bare se hva det blir ut av Oculus Rift, det har absolutt potensialet.

Endret av Ipad
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...