Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Denne tror jeg nok jeg kommer til å kjøpe. Den eneste mobilen som kan gjøre at jeg ombestemmer meg er den neste nexusen (google x?).En ting jeg lurer på er hvordan batteritiden på denne er i forhold til htc one x?

One X var svak på batteri og kan ikke sammenlignes. Holder vi oss til terminaler med iOS, Android eller Windows Phone så er det kun iPhone jeg har opplevd bedre batteri på.

S4 får jeg ikke på test før om 2-3 uker tipper jeg.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC One har fått slakt på antennene sine (bluetooth og wifi) Lider visstnok av Apple-syndromet med "grip og of death"

Er grunn til å mistenke metall-chassiet.

 

Mobili.no sier at det nok å stryke en finger over antenneområdet så detter signalet ut, fra fullt til null

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Mobilen har også en IDIOTISK løsning på menytasten. One har to kapasitive taster men ikke den tredje. Dermed må denne siste tasten opp på skjermen og spiser opp skjermareal.

 

Linsa er ikke ripesikker

 

Dette var de negative punktene foruten at alle disse hullene skjemmer utseendet kraftig.

 

Sånn... og alt som jeg ikke har nevnt er meget bra da :thumbup:

Lenke til kommentar

HTC One har fått slakt på antennene sine (bluetooth og wifi) Lider visstnok av Apple-syndromet med "grip og of death"

Er grunn til å mistenke metall-chassiet.

 

Mobili.no sier at det nok å stryke en finger over antenneområdet så detter signalet ut, fra fullt til null

 

 

Det var triste greier, nå tror jeg ikke bluetooth er så veldig relevant, men WiFi derimot. Det er jo dog øverst på skjermen du må stryke etter det jeg har fått med meg, er vell heller få som holder rundt telefonen på toppen.

 

Er jo forøvrig et litt mer ekstremt tilfellet enn det Apple opplevde med iPhone 4, da måtte man jo bevisst greipe tak rundt hele telefonen for å i det hele tatt klare å fremprovosere redusert dekning, her er det tydeligvis snakk om at bluetooth / wifi faller helt ut bare av å så vidt holder over toppbiten av telefonen.

 

Heldigvis så ser det ikke ut til å påvirke GSM på noen måte.

Lenke til kommentar

HTC One har fått slakt på antennene sine (bluetooth og wifi) Lider visstnok av Apple-syndromet med "grip og of death"Er grunn til å mistenke metall-chassiet.Mobili.no sier at det nok å stryke en finger over antenneområdet så detter signalet ut, fra fullt til null

Skjer ingenting med signalet når jeg dekker for antenneområdet....

 

 

Lenke til kommentar

Her er ennå en test av kameraet til (nye) HTC One. Denne gang fra Anandtech. Jeg synes bildekvaliteten er helt ok, men kan ikke se at den overgår kvaliteten til konkurrentenes 8-13 Mp kameraer. Med andre ord: Jeg kan ikke se noe til gevinsten av færre megapiksler.

Under gode lysforhold er One og de andre med 8-13MP ganske like. Fordelen med flere MP er hvis man skal blåse opp bildene, men ser man bildene bare på telefonen er det vanskelig å skille de.

 

Jo svakere lysforholdene blir desto mer skiller One og Lumia 920 seg ut i positiv retning.

 

 

Lenke til kommentar
Jo svakere lysforholdene blir desto mer skiller One og Lumia 920 seg ut i positiv retning.

Jeg leter fortsatt etter sammenligninger som kan vise at påstanden er riktig. F.eks ISO 1600-sammenligninger med samme eksponeringstid, samme blenderverdi, samme forstørrelse av bildet osv.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Har testet dette grundig og den One jeg har slår faktisk Lumia 920 på bilder i mørke omgivelser.

Det er også helt i tråd med sammenligningen jeg linket til (og andre tester), der kameraet i HTC One på ingen måte framstår som så enestående under dårlige lysforhold som amobil vil ha det til. Språkbruken i artikkelen tyder på at amobil-skribenten har slukt markedsføringen til HTC rått og ukritisk, og ikke gjort noen skikkelig kameratest mot de beste konkurrentene.

Lenke til kommentar
Denne er kanskje noe for deg som er interessert i sammenlikning av kameraet med andre telefoner: http://www.phonearen...-Nexus-4_id3273

Denne sammenligningen er bare middels god, sidende lar iPhone5 jukse med høyere ISO i nattfoto-sammenligningen og de glemmer å normalisere størrelsen på bildene.

 

http://www.mobili.no...htc-one/?page=2

Her tester de HTC One, Samsung Galaxy S III, Apple iPhone 5, Sony Xperia Z opp mot hverandre.

Synd det er vanskelig/umulig å få noe fornuftig ut av sammenligningen når de tester med ulike innstillinger. Det blir litt som å teste Ferarri på sommerdekk mot Fiat på piggdekk på glattholka.

 

Synd at mobilsider ikke lar folk med kompetanse på kameraer teste kameraene. Det blir litt som å la kjerringer med kompetanse på barnevogner teste sportsbiler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg leter fortsatt etter sammenligninger som kan vise at påstanden er riktig. F.eks ISO 1600-sammenligninger med samme eksponeringstid, samme blenderverdi, samme forstørrelse av bildet osv.

Er det i det hele tatt mulig å få til, i og med at vi snakker om telefoner som har begrensede muligheter for manuelle innstillinger?

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Denne har FM radio.

En FM-mottaker er ikke det samme som en sender. Det var en av funksjonene jeg brukte mest på min Nokia, så skjønner at folk savner den.

Lenke til kommentar

"Har alt av teknologi" javel, hvor er FM-senderen hen isåfall ??Ett slikt uttrykk bør ikke brukes uten det er riktig.Vet mange syns FM-sender er veldig kjekk å ha innebygget i mobilen ved bruk i bilen, men ett fåtall av mobilene som har denne funksjonen.

 

Tror det har noe med at det ikke er lov å kringkaste radio uten godkjennening

Lenke til kommentar

Det er også helt i tråd med sammenligningen jeg linket til (og andre tester), der kameraet i HTC One på ingen måte framstår som så enestående under dårlige lysforhold som amobil vil ha det til. Språkbruken i artikkelen tyder på at amobil-skribenten har slukt markedsføringen til HTC rått og ukritisk, og ikke gjort noen skikkelig kameratest mot de beste konkurrentene.

Det jeg sier er at One faktisk er minst like god som Lumia 920 og sannsynligvis bedre på bilder i dårlig lys :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...