Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Bildemessig, så krever folk ulike ting og mobiltelefoner har ulike begrensninger knyttet til bl.a størrelse på bildebrikke og optikk rundt.

 

Noen vil ha et renest mulig ubearbeidet bilde som viser ting som det er, andre synes det er best når bildet fremstår best mulig etter at kameraet/mobilen har pyntet på resultatet, glattet ut, rettet opp og fjernet støy uansett hvor brutalt det gjøres. Best mulig, eller best mulig virkelighetstro/realistisk?

 

Høy iso vs lang lukketid handler jo om bruken. JEG tar 95% av bildene inne i relativ dunkel belysning og bliser uansett om det er led eller xenon har enorme begrensninger. Tar man nærbilder flombelyses bildet slik at resultatet blir en hvit flate og det er det. Tar man bilde lenger unna er ikke blitsen kraftig nok.

 

Lang lukketid krever at kameraet holdes i ro. Greit når det står på stativ, men det er vel få som sleper rundt et stativ til mobilen sin. Høy iso er derfor min løsning for å ta bilder i mørke omgivelser, og det medfører ofte mye støy. Skarpe bilder med minimalt med støy tatt på høy iso (ihvertfall 400 eller 800) er en utfordring på kamera, og det blir ikke enklere med en mobils ofte dårligere kameraegenskaper.

 

Skal man først dra igang kameradiskusjonen, så burde man jo også vurdert historgram, exif, kromatisk abberasjon, radial fortegning osv og tatt tester tilsvarende f.eks akam gjør når de tester kamera.

Eventuelt vurdert om mobilen tar bilder i raw formatet, og ønsket støtte for tre separate minnekort:

Ett til mobilen, og to til kameraet (hvor man enten bruker det ene til backup eller fordeler raw og jpg til hvert sitt minnekort.

 

Det hadde vært intressant å tatt en skikkelgi dyptgående test av mobilkamera på de f.eks 10 beste mobilene idag og testet bildekvaliteten f.eks slik akam gjør det.

Da kunne man sammenlignen iphone 5, htc one, htc one x, samsung s4, lumia 920 osv for å se hvor bra det faktisk blir.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det ville ihvertfall avgjort diskusjonen isteden for synsinger om hva som er bra. Det er så mye som avgjør hva som er bra. Noen har tid til å vente på tregt kamera bare bildet blir bra, andre trenger lynkjappe knips og godtar om det går på bekostning av kvalitet. Noen kamera er gode ute, andre funker også i mørke omgivelser. Noen skal kun vise bildene på 4" mobilskjermer, andre skal printe ut plakater i A3 størrelse. Noen vil bruke to uker på å finjustere på bildene i etterkant, noen er fornøyd bare de kan vises på facebook.

 

Kamera burde vært testet nøytralt, dvs under like forhold med likt utstyr hvor man fikk frem fakta om kvaliteter og ytelser slik man gjør med andre kamera på akam.

 

Det overrasker meg også at ingen kommer på ideen om å lage en kameraboks greie hvor man kan slide mobilen inn i et spor slik at man får et tradisjonelt kameragrep og skruehull i bunn til standard stativer og med knapper som treffer utløser og zoom.

Lenke til kommentar

HTC One eller Xperia Z, That is the question..

 

Xperia Z har muligheten for Playstation games, Noe som kan være artig.

Også er den vanntett..

 

One har selvsagt et utrolig fantastisk design som jeg virkelig liker.

Veldig gode høytalere har den også iforhold til Xperia Z.

 

Hmm dette blir vanskelig.. Får ta turen i butikken og holde begge i hendene og se hvilken som imponerer mest.

Lenke til kommentar

Simen1: Du kaster deg på et forsvar om en uttalelse om S3 sitt kamera i denne HTC ONE tråden. Og fyller opp en hel side her om det. Og ikke ETT ord om at du drar dette off topic. Newnick innså dette og kommenterte dette. Bra gjort av han. Men at du som moderator ikke ser dette er utrolig merkelig.

 

Og det sier om at det er kameraet som markedsføres aller hardest på denne telefonen stemmer jo bare ikke!

Først og fremst er det designet og byggekvaliteten i hel aliminium som fremheves. Deretter er det startskjerm med Blinkfeed, så det levende fotogalleriet og så stereo fronthøyttalere.

 

Jess2310: Jeg kaster meg ikke på en diskusjon om en annen telefon. Det er hele veien HTC One som er temaet også i mine innlegg. At jeg sammenligner den med, ikke bare én men flere andre telefoner, er høyst relevant. Kameraet markedsføres hardt. Se for eksempel tittelen på testen vi diskuterer nå "Luksusmobilen som tar bilder i mørket". På side tre kan vi også lese "Kameraet i HTC One har fått mye oppmerksomhet". Til og med fotonettstedet dpreview har dekket telefonen med hele tre artikler 1 2 3. Apropos den siste av de artiklene så viser den tidlige minitesten at HTC One imponerer på støy ved høy ISO sammenlignet med iPhone 5, men taper så det suser på detaljer i godt lys. Merk også at æren for de gode nattbildene først og fremst gis til det lyssterke objektivet (f/2,0 mot konkurrentenes svakere f/2,8) og at stabilisatoren gjør det greiere å bruke lengre lukkertider. Merk også at pikselstørrelsen ikke får noe av æren for det i den foreløpige konklusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått det med meg for lengst og det er flott de finpusser kameraprogramvaren.

 

Du snakker atter en gang om per-piksel-støy og ikke om per-areal-støy (som også kan kalles totalbildestøy). Jeg må atter en gang be deg lese den svært informative linken for å se hva som er forskjellen. Det du snakker om, per-piksel-støy, er irrelevant.

 

Sammenligner du to bilder A og B i samme størrelse på telefonskjermen, på samme størrelse PC-skjerm, på samme størrelse papirutskrift eller samme størrelse proff fotopapir, lerret eller hva det måtte være, så lenge de betraktes i samme størrelse, er det totalstøyen som er interessant, ikke per-piksel-støyen.

 

Per-piksel-støy er bare relevant for de som velger å se på bildene i ULIK størrelse. Det bildet med minst forstørrelse gir minst støy hvis alt ellers er likt. Det er nettopp ULIK størrelse/forstørrelse du legger til grunn for din per-piksel-støy-vurdering. Dette vil være fakta uansett hvilket bilde som hadde flest megapiksler. Men av en eller annen grunn har du og en del andre hengt dere opp i at størrelsen på utskriftspapiret/skjermen/etc MÅ henge sammen med megapikseltallet. Det er helt fjollete å drive på sånn. Det er rett og slett irrelevant og en elendig sammenligning.

 

Jeg får oppfordre deg nok en gang til å LESE LINKEN.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor har du dette fra? Alt han sier er vel bare at Samsung Galaxy S3 har mulighet for lang lukkertid. Man trenger ikke høy ISO og dermed mye støyfjerning når man bruker lang lukkertid.

 

 

Jess2310: Jeg kaster meg ikke på en diskusjon om en annen telefon. Det er hele veien HTC One som er temaet også i mine innlegg. At jeg sammenligner den med, ikke bare én men flere andre telefoner, er høyst relevant. Kameraet markedsføres hardt. Se for eksempel tittelen på testen vi diskuterer nå "Luksusmobilen som tar bilder i mørket". På side tre kan vi også lese "Kameraet i HTC One har fått mye oppmerksomhet". Til og med fotonettstedet dpreview har dekket telefonen med hele tre artikler 1 2 3. Apropos den siste av de artiklene så viser den tidlige minitesten at HTC One imponerer på støy ved høy ISO sammenlignet med iPhone 5, men taper så det suser på detaljer i godt lys. Merk også at æren for de gode nattbildene først og fremst gis til det lyssterke objektivet (f/2,0 mot konkurrentenes svakere f/2,8) og at stabilisatoren gjør det greiere å bruke lengre lukkertider. Merk også at pikselstørrelsen ikke får noe av æren for det i den foreløpige konklusjonen.

 

Alle dine innlegg er kun om HTC One ja......

 

Og du fremholder ennå at kameraet er det som markedsføres hardest på denne telefonen?

For det første: vet du forskjellen mellom markedsføring og oppmerksomhet? Ikke noe av det du prøver å forsvare din påstand med har noe med markedsføring å gjøre. Og uansett har jo design/utseende/byggekvalitet fått mye mere oppmerksomhet enn kameraet.

HTC selv(som jo er de som står bak hovedmarkedsførinfgen) nevner ikke kameraet før du kommer et stykke ned på lista for å si det sånn.

Og ville jo være meget rart at de skulle markedsføre kamera som hovedgrunn til å kjøpe denne telefonen. All den tid de har laget en telefon med utrolig design og byggekvalitet. Hvis du spør folk rundt deg vil 9 av 10 fremheve utseende og kvalitet som det de liker best på telefonen.

Endret av jess2310
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jess2310: Jeg kaster meg ikke på en diskusjon om en annen telefon. Det er hele veien HTC One som er temaet også i mine innlegg. At jeg sammenligner den med, ikke bare én men flere andre telefoner, er høyst relevant.

 

 

Alle dine innlegg er kun om HTC One ja......

 

 

Nå greier jeg ikke tie stille lengre... Jess2310, det må da gå an å følge med på sin egen debatt. Hele sulamitten startet i post #82 med at noen slengte ut en påstand om kameraegenskapene til S3. Simen1 svarte kort på denne, og resten av debatten handler ikke om den, men støy på bilder på et generelt grunnlag. Start på nytt og les fra post 82 så ser du.

 

Bilde- og pikselstøy er uhyre relevant for debatten siden One har gjort en helt "ny" filosofi (ny vending) når det kommer til mobilkameraer på flaggskip i 2013.

 

At f.eks Canon og Nikon blir dratt inn er av desperasjon for å prøve å trenge igjennom med poenget sitt om nettopp HTC One. Jeg sier ikke her i innlegget hvem som har rett ang støy, men prøver å få deg på rett spor hva som er cluet til Simen1, og at han ikke prøver å fremheve hverken den ene eller den andre mobilen.

Endret av gammalerik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nå greier jeg ikke tie stille lengre... Jess2310, det må da gå an å følge med på sin egen debatt. Hele sulamitten startet i post #82 med at noen slengte ut en påstand om kameraegenskapene til S3. Simen1 svarte kort på denne, og resten av debatten handler ikke om den, men støy på bilder på et generelt grunnlag. Start på nytt og les fra post 82 så ser du.

 

Bilde- og pikselstøy er uhyre relevant for debatten siden One har gjort en helt "ny" filosofi (ny vending) når det kommer til mobilkameraer på flaggskip i 2013.

 

At f.eks Canon og Nikon blir dratt inn er av desperasjon for å prøve å trenge igjennom med poenget sitt om nettopp HTC One. Jeg sier ikke her i innlegget hvem som har rett ang støy, men prøver å få deg på rett spor hva som er cluet til Simen1, og at han ikke prøver å fremheve hverken den ene eller den andre mobilen.

 

Mitt innlegg hadde to poeng.

Første var at Simen1 påstår ALLE hans innlegg omhandler kameraet til HTC One eller teknologien bak det. Stemmer ikke, men det referer til hans første innlegg som du selv har lest. Resten kan forsvares som diskusjon angående kamerateknologi som også gjelder HTC One. Men som du sier, hele bøtteballetten starter med noe som ikke omhandler HTC One.

 

Andre poeng er at han påstår og forsvarer sin påstand om at det er kameraet til HTC One som markedsføres hardest. Det stemmer iallefall ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du guffer opp iso på en brikke med mange pixler kontra en med færre pixler må den bruke mer aggressiv støyfjerning for å få samme støy på samme bilde. Og hva skjer med detaljene da? Prøv gjerne med en samsung telefon. Jeg gjorde akkurat det og bilde ble fint med lite synlig støy. Men detaljene var også forsvunnet som dugg for solen.

Men du mener altså at flere pixler gir mindre støy på høy iso? Eller var det noe annet du mente? Vi andre har vel diskutert egenskaper ved dårlig lys og høy iso...

Lenke til kommentar

Jess2310: Hvorfor bli så aggresiv bare noen nevnte en telefon av et annet merke? Det hører definitivt med til en vurdering av HTC One å gjøre sammenligninger og teknologiforklaringer. Når folk har grove misforståelser av HTC One sine teknologier så er det bare naturlig at diskusjonen baller på seg med både sammenligninger og forklaringer. Kanskje det ikke har kommet like tydelig frem hele tiden, men mine innlegg handler om HTC One sitt kamera og diskusjon rundt det temaet siden kamerateknologi generelt er en av mine store interesser.

 

Greit, jeg tok feil i at kameraet var den mest markedsførte egenskapen, men så vidt jeg har fått med meg er det en viktig del av telefonen som også har fått mye oppmerksomhet på de nettsidene jeg leser.

 

newnick: Du har fått utdelt så mange teskjeer nå at jeg gir opp. Vil man ikke lære så lærer man heller ingen ting. Vil du ha en ny sjanse så si i fra når du har lest deg opp på temaet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jess2310: Hvorfor bli så aggresiv bare noen nevnte en telefon av et annet merke? Det hører definitivt med til en vurdering av HTC One å gjøre sammenligninger og teknologiforklaringer. Når folk har grove misforståelser av HTC One sine teknologier så er det bare naturlig at diskusjonen baller på seg med både sammenligninger og forklaringer. Kanskje det ikke har kommet like tydelig frem hele tiden, men mine innlegg handler om HTC One sitt kamera og diskusjon rundt det temaet siden kamerateknologi generelt er en av mine store interesser.

 

Greit, jeg tok feil i at kameraet var den mest markedsførte egenskapen, men så vidt jeg har fått med meg er det en viktig del av telefonen som også har fått mye oppmerksomhet på de nettsidene jeg leser.

 

newnick: Du har fått utdelt så mange teskjeer nå at jeg gir opp. Vil man ikke lære så lærer man heller ingen ting. Vil du ha en ny sjanse så si i fra når du har lest deg opp på temaet.

Det eneste man trenger å forstå angående HTC One kameraet er at de brukte stikk motsatt strategi når det kommer til kamera.

 

Istedenfor å pøse på med megapixler valgte de færre for å kunne slippe til mere lys (300%) "Our own customised technology" Som designersjefen sa på lanseringskonferanseen. Dette kameraet er så flott at en del omtalere på youtube har akkurat samme formening om at det "ser" lettere i mørket enn det menneskelige øye. (Really??..)

 

Jeg har skjønt at bildekvaliteten er visst kornete i vanlige lysforhold, Men er helt knall når det er mørkt.

Sistnevnte er et "MUST HAVE" i dagens flaggskipmodeller. Vi er helt loddrett drittlei å ikke få bra nok bilder i mørket.

 

Når det sies at kameraet er "dårlig" i vanlige lysforhold er jeg ikke helt enig, Men kan hende de mente at når man zoomer inn på bilde er da det blir dårlig.. Enkelte mente det er støy pga kamerateknologien allerede ved vanlige bilder i lyset..

 

Jeg syntes kameraet til HTC One er bedre enn bra, Men ikke noe superkamera. Det vil uansett holde i massevis i forhold til hva jeg vil evt. komme å bruke det til. Facebook, Vise bilder på tlf, Mail, Presentasjon på LCD-TV.. Er ikke noe stress.

 

Så greit, After all, Får man ett kamera som fungerer generelt sett veldig bra i alle situasjoner, Spesielt i mørket (Er denne kongen akk. nå) Men man må takle at man ikke får allverdens kvalitet hvis man skal beskjære/zoome bildet, Skarpheten ikke blir det samme alltids da, Men det produserer gode farger og vil holde i massevis til de tingene du kommer å gjøre hveragslig uansett :)

 

Hvis kamera et viktigst kjøp digital eller DSLR..

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

Legg ut noen bilder fra 'One din da vel

 

DSLR er digitale forresten ;)

 

Det er aldeles ikke et argument for mobilkameradebatten å anbefale kjøp av et dedikert kamera.

Man anbefaler ikke kjøp av en Audi om man synes traktoren sin går for sakte.

Nå håper jeg virkelig du skjønte at jeg mente kompakt digitalkamera, Eller DSLR :p Jeez..

 

Det er inderlig strålende argument å anbefale andre dedikert kamera hvis du/de syter over at HTC One kameraet er bullshit, Når det er PÅ EN MOBIL (What can you expect?) I tillegg til at det er bra nok som det er, Men som sagt inget superkamera :D

 

Man kan ikke klage på HTC one ved å sammenligne et annet kamera som har langt mer megapixler, Zoome inn å etterpå si "se så dårlig det er!" Man vet hva man går for (Håper jeg hvertfall dere gjør) Når dere kjøper HTC One, Så bildene dere tar vil se knall ut i helt vanlig størrelse, Men ikke forvent mirakler når dere skal beskjære, Trikse og mikse..

 

Men hva er uansett vitsen å klage som en liten drittunge når man per. idag med bildene man tar på mobil ikke gjør annet enn å ha dem lagret på tlf, vise til andre på sin tlf, eller legge ut på Fejsbok, Der kvaliteten uansett vil holde seg mer enn bra nok? Man kjøper jo gjerne HTC One ikke pga kameraet selvom dette er bra uansett og gir lyse, Fine farger og gode bilder gjennom hele dagen og kvelden :p

 

Men pga dets elegante design, Solide byggekonstruksjon og kvalitet, Rask i bruk, Utrolig skjerm, Helt sinnsyke stereohøytalere osv osv.. Man føler man har en SKIKKELIG telefon pga konstruksjonen og materialene. Samsung S4 er plastic fantastisk og opplevelsen ville vært 100 ganger bedre hver gang man plukker opp telefonen hvis denne hadde vært laget av skikkelig materialer.

 

Noe man kun får hos HTC One. Det er rett og slett en tlf man liker å bruke ;)

 

iphone-5-no-flash.jpg

Nokia-lumia-920-no-flash.jpg

htc-one-no-flash.jpg

 

-

 

ultrapixel.jpg

 

-

 

htc-one-camera-sample-vs-sony-xperia-z-low-light-full-size-crop1-1280x721.jpg

 

Samsung S4

SammyBand.jpg

HTCBand.jpg

HTC ONE (Bare se i taket på nederste bilde så ser du hva S4'en går glipp av)

 

iPhone-5-vs-HTC-One-Photo-Samples.png

"Leading Competition" Her er iPhone 5 siden tok bilde fra en One VS iPhone5 Comparison review.

http://www.gottabemo...e-5-vs-htc-one/

 

http://www.youtube.com/watch?v=7LcmWm3GVUQ

 

Så HTC ONE er slettes ikke den dårligste telefon, Men en stålpakke :)

Sjekk lydkvaliteten på videoen iforhold til iPhone5 :p

 

Også har den også IR-Sender så man kan skru av tven/bytte kanaler til naboen/venner uten at de skjønner en dritt :laugh:

 

Folk kjøper jo ONE i år over Samsung bare fordi dem er lei av designet på S4'en.

Skulle likt å se hvem av dere her som virkelig kommer til å kjøpe telefonen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Istedenfor å pøse på med megapixler valgte de færre for å kunne slippe til mere lys (300%)

Dette er en misforståelse jeg må få oppklare kjapt. Det er objektivet (engelsk: lens) som slipper inn lys, ikke sensoren. Sensoren må bare ta til takke med den totale lysintensiteten og det opplyste arealet det får servert fra objektivet. Så lenge sensoren har samme størrelse spiller det ikke noen rolle for lysmengden om den er inndelt i 1 eller 100 megapiksler. Sagt på en annen måte: 4 piksler a 1*1 mikrometer fanger i teorien akkurat (i praksis omtrent) like mye lys som 1 piksel a 2*2 mikrometer.

 

Merk at HTC One har noen viktige fordeler i dårlig lys:

- Relativt fysisk stor sensor (ca 4,8 * 3,6 mm og selvsagt optikk som leverer lys til hele sensoren)

- Bildestabilisering (gir mindre kamerabevegelsesuskarphet ved lengre lukkertider)

- Lyssterk optikk f/2,0. Mange konkurrenter har f/2,8 eller deromkring. Forskjellen på disse er at "pupillen", den effektive lysfangende delen av objektivet, har ca dobbelt så stort areal og fanger dermed ca dobbelt så mye lys.

 

Merk også at inndelingen av sensoren i relativt få antall piksler IKKE står på lista. Årsaken har jeg forklart over her og ørten ganger tidligere i tråden.

 

Hvis kamera et viktigst kjøp digital eller DSLR..

Så enkelt er det ikke. Selv proffe fotografer bruker telefonens kameradel av og til, rett og slett fordi den alltid er med. Jeg er en av de som har skikkelig kamera (mange faktisk), men tar likevel bilder med telefonen fordi jeg ikke drasser med meg det skikkelige utstyret til en hver tid. Jeg skulle selvsagt ønske at telefoner kunne gi dslr-kvalitet på bildene, men godtar et kraftig kompromiss fordi telefonen alltid er med. Kunne jeg fått tak i en telefon med vesentlig bedre kamera enn min nåværende har så ville jeg vært glad for den muligheten.

 

For de nysgjerrige merkekonspiratorene: Jeg har en Samsung Wave S8500 og ja den begynner å dra på årene og nei, kamera er ikke det eneste jeg vil ha bedre på min neste telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en misforståelse jeg må få oppklare kjapt. Det er objektivet (engelsk: lens) som slipper inn lys, ikke sensoren. Sensoren må bare ta til takke med den totale lysintensiteten og det opplyste arealet det får servert fra objektivet. Så lenge sensoren har samme størrelse spiller det ikke noen rolle for lysmengden om den er inndelt i 1 eller 100 megapiksler. Sagt på en annen måte: 4 piksler a 1*1 mikrometer fanger i teorien akkurat (i praksis omtrent) like mye lys som 1 piksel a 2*2 mikrometer.

 

For de nysgjerrige merkekonspiratorene: Jeg har en Samsung Wave S8500 og ja den begynner å dra på årene og nei, kamera er ikke det eneste jeg vil ha bedre på min neste telefon.

Ok det er godt at du får klart opp i det, Er tydeligvis ikke alltid like lett selvom man blir forklart teknologien :)

(Var iallefall sånn jeg skjønte det, At de satsa på færre mpixler, For å kunne få til mer lys og bedre bilder generelt i de fleste situasjoner som lyst og mørkt)

 

Men hva syns du selv om kameraet på telefonen? :) Er den interessant? (Og da spør jeg spesielt deg i og med at du har en del kamera som du selv sier)

 

Mitt inntrykk er at den er helt grei lix. I en del tilfeller syntes jeg fargene er mer naturlige ved siden av iPhone 5 og S4. Bildekvaliteten svaier til tider mellom kornete og helt greie, Og er veldig sterk i lavlys forhold.

 

Det blir gode bilder så og si uansett, Mer lyssterk en andre konkurrenter, Det er point&shoot som gjelder! Jeg har ikke tenkt å redigere med photoshop og zoome for det er ikke der forbruket mitt engang ligger! (Showoff på tlf og facebook)

Hvis folk skal klage på at kameraet ikke er godt nok som skal bli kjøpsgrunn alene for å ikke kjøpe telefonen så må jeg si dere har bomma så forferdelig hardt.

Såklart rynker jeg litt på nesen selv når jeg ser at kameraet bare er helt greit nok i år også, Men dette er uansett ikke det aller viktigste, Men til gjengjeld tar den utrolige bilder når det kommer til lys.

 

Da får heller dere andre kjøpe noe S4 og gå glipp av de andre funksjonene som HTC har, Så kan jeg være fornøyd med HTC One.

 

Grunnen til at man kjøper ONE er ikke bare pga kameraet men alt annet solide de har fått til rundt hele, For jeg kan leve med at den tar greie bilder :)

 

 

Bare se fra 33:30 til 35:05 om hva Brandan syns om den.

Lenke til kommentar

Det er inderlig strålende argument å anbefale andre dedikert kamera hvis du/de syter over at HTC One kameraet er bullshit, Når det er PÅ EN MOBIL (What can you expect?) I tillegg til at det er bra nok som det er, Men som sagt inget superkamera

Svar: Du har ikke fattet en halvmeter av poenget. Vi diskuterer mobilkamera opp mot mobilkamera.

 

Men hva er uansett vitsen å klage som en liten drittunge når man per. idag med bildene man tar på mobil ikke gjør annet enn å ha dem lagret på tlf, vise til andre på sin tlf, eller legge ut på Fejsbok, Der kvaliteten uansett vil holde seg mer enn bra nok? Man kjøper jo gjerne HTC One ikke pga kameraet selvom dette er bra uansett og gir lyse, Fine farger og gode bilder gjennom hele dagen og kvelden

Svar: Her går du kun ut i fra dine egne krav til kvalitet og du regner med at resten av verden er som deg. Korttenkt. Ikke alle er tilfreds med dine krav. Seriøst da mann, "klage som en drittunge?" Har jeg klaget på mobilen? Jeg klager på din evne til å trekke objektive konklusjoner.

 

Men pga dets elegante design, Solide byggekonstruksjon og kvalitet, Rask i bruk, Utrolig skjerm, Helt sinnsyke stereohøytalere osv osv.. Man føler man har en SKIKKELIG telefon pga konstruksjonen og materialene. Samsung S4 er plastic fantastisk og opplevelsen ville vært 100 ganger bedre hver gang man plukker opp telefonen hvis denne hadde vært laget av skikkelig materialer.

Noe man kun får hos HTC One. Det er rett og slett en tlf man liker å bruke.

Svar: Nå vet jeg at du ikke har engang holdt denne i hånda basert på en av dine poster fra i går eller forleden dag hvor du var tilnærmet hysterisk for at den ikke kom inn i butikken før ute i mai en gang, slik at du kunne holde den i hånda.

 

Folk kjøper jo ONE i år over Samsung bare fordi dem er lei av designet på S4'en.

Skulle likt å se hvem av dere her som virkelig kommer til å kjøpe telefonen

Svar: Prisen for årets synsing går til deg.

 

Man kan ikke klage på HTC one ved å sammenligne et annet kamera som har langt mer megapixler, Zoome inn å etterpå si "se så dårlig det er!" Man vet hva man går for (Håper jeg hvertfall dere gjør) Når dere kjøper HTC One, Så bildene dere tar vil se knall ut i helt vanlig størrelse, Men ikke forvent mirakler når dere skal beskjære, Trikse og mikse..

 

Hvordan i alle dager skal man kunne bedømme mobiler på annet sett. Man prøver å være litt profesjonell her på forumet. Å bedømme ut fra et lite frimerke er helt fullstendig absurd når man skal i det minste prøve å være halvveis seriøs.

 

Sjekk dette eksempelet som jeg tok i mars 2010 fra min eldre mobil. Mobilen kom på markedet i 2009. Sjekk EXIF på bildet om du lurer på fra hvilket kamera.

Jeg har resizet bildet fra 100 til 15% Hvordan skal man kunne bedømme noe her hvorvidt kameraet er bra eller ikke??

(klikk på bildet for å få det opp i de 15% jeg resizet til)

 

post-131485-0-67046000-1364737860_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...