Gå til innhold

Vurderer å kjøpe diablo3


Anbefalte innlegg

Jepp, du vil bruke titalls timer på endeløs, monoton farming av gear.

 

Akkurat som dem tidligere Diablo spillene, og som i andre hack & slash spill. Folk må dra hode ut av ræva å vaske seg skikkelig godt. Stinker nostalgi møkk lang vei...

 

Ikke ment til deg nødvendigvis Metaldude, bare slipper ut litt høyt komprimert nerd rage her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat som dem tidligere Diablo spillene, og som i andre hack & slash spill. Folk må dra hode ut av ræva å vaske seg skikkelig godt. Stinker nostalgi møkk lang vei...

 

Ikke ment til deg nødvendigvis Metaldude, bare slipper ut litt høyt komprimert nerd rage her :)

 

Jeg har Diablo II installert -- og...

 

...

Crafting er faktisk relativt gøy.

Å kjøre 8 ulike karakterer med VIDT forskjellige item requirements og forskjellige gameplay er slettes ikke monotont.

 

Mens farming er monotont -- så kan du i det minste velge både mål og metode og VELGE hva du går etter:

Runefarming (Countess + Cows)

MF-farming i høylevelområder basert på din karakter sine styrker og svakheter

Boss-farming

Keyfarming

Baal-farming

Andariel-Duriel farming for ringer, amuletter og juveler

Mephisto farming for class-specific items

 

Når jeg lette etter en bue jeg kunne lage Faith runeword i, hva gjorde jeg?

Jeg gikk til et område hvor det var mange fiendtlige archers -- SELVFØLGELIG.

Det sier jo seg selv at archers har buer.

Og de har de også i Diablo II.

 

Hvordan er tilværelsen i Diablo III på det området?

Er det lett å spille 8 forskjellige karakterer og føle progressjon for alle sammen når du spiller dem -- uten å bytte items internt?

(Jada jeg vet -- hvorfor ha to av samme karakter i Diablo 3 liksom?)

 

Med en sorceress kan jeg teleportere fritt.

 

Med en bowazon kan jeg bruke 18 forskjellige skills som alle er nyttige, og switche mellom to buer med vidt forskjellige egenskaper -- en som hjelpert til med å fryse de sterke fiendene med frostskade som basert på amazonen sine magiske egenskaper og en som meier ned store grupper effektivt basert på buens styrke og amazonens treffsikkerhet (500 dexterity)

 

Med en necromancer kan jeg gjenopplive 100 døde fiender som skjelletter og Returned og le manisk mens jeg forbanner fiendene.

 

 

Jeg tror det er litt for lenge siden du spilte Diablo II -- uten Diablo 3-fargede briller.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Akkurat som dem tidligere Diablo spillene, og som i andre hack & slash spill. Folk må dra hode ut av ræva å vaske seg skikkelig godt. Stinker nostalgi møkk lang vei...

 

Ikke ment til deg nødvendigvis Metaldude, bare slipper ut litt høyt komprimert nerd rage her :)

 

Ikke noe problem. Det beste jeg husker fra Diablo II var de utrolige filmene i spillet. Grafikken på de glemmer jeg aldri. Fikk sånn "WOW!" øyeblikk der jeg satt på gutterommet. Syntes også at skill-systemet var bedre, men det har absolutt mye med nostalgi å gjøre, ja. :)

 

 

Edit: Fant denne:

loldaddy.com-1338663615.jpg

Endret av Metaldude
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke noe problem. Det beste jeg husker fra Diablo II var de utrolige filmene i spillet. Grafikken på de glemmer jeg aldri. Fikk sånn "WOW!" øyeblikk der jeg satt på gutterommet. Syntes også at skill-systemet var bedre, men det har absolutt mye med nostalgi å gjøre, ja. :)

 

Må si meg enig med det du skriver. Synes historien var mye bedre i D2 en i D3....men når alt kommer til alt så gjør en akkurat det samme. Slår ihjel dem samme monstrene i håp om å få bedre gear så en kan slå ihjel dem samme monstrene på en hardere vanskelighets grad...hehe.

 

Nostalgi sykdommen er farlige greier, har hatt den flere ganger før. Like sjokkert hver gang det går opp for meg at jeg er blitt smittet og må få en kur i form av et par tette og en badehette... :)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan det kan kobles til ditt innlegg med mindre du selv definerer innlegget ditt som tull. Jeg skrev at trådstarter burde se bort fra alt tullet som ble sagt, ikke alt som ble sagt. Igjen, et innlegg må nesten følge et annet. Formulerte meg akkurat som jeg ville, og det var perfekt, så det er det ikke noe å utsette på.

 

Det er jo tydelig hva du mener er tull når du støtter Diablo 3 og mener det er så komplett. Når jeg da anbefaler et annet spill enn Diablo 3 så er det åpenbart at ditt innlegg på en eller annen måte også rører min anbefaling.

 

Det er helt vanlig at man på et forum ikke nødvendigvis trenger å sitere en post for å rette seg mot den når man skriver rett under posten. Da er det opp til deg å gjøre budskapet så klart at det ikke kan tolkes noen annen vei, ikke leseren. Med andre ord, din post er nok ikke så "perfekt" som du trur den er.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Til forskjell fra tidligere spill, der man gjorde hva?

 

1: Bygde unike karakterer og eksperimenterte med faktiske karakterer uten restart button

2: Faktisk bygget karakterer (unlocking av skills er ikke det samme som karakterbygging)

3: Lette etter spesifikke unike items som var spesielt gode for akkurat DIN karakter, men ikke nødvendigvis for alle karakterer av samme klasse som deg

4: Valgte mellom flere mulige items som tilbyr DRASTISK FORSKJELLIGE gameplaymuligheter

5: Byttet til deg items ingame gjennom sosial trading med faktiske andre spillere slik at du kunne rollespille

6: Spilte player versus player

7: Ble angrepet av en høyere level player mens du var i et game og hadde verdifulle items på bakken

 

Til sammenligning så har du i Diablo 3 en mannekeng i fargen rød (strength), blå (dexterity) eller gul (intelligence) -- og så har du røde, blå og gule items som bare passer til den karakteren av samme fargen (har mainstat) -- og utenom fargen på items så ønsker alle de samme itemsene:

-Høy mainstat

-Høy crit chance

-Høy crit damage

-Høy life on hit

 

Ta vekk items, og karakteren din er ikke det spor kraftigere på level 60 enn på level 1.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo bare ikke sant. Og uansett om det hadde vært det, hva så? Spillet er knakende god underholdning.

 

Unequip alle items og forsøk deg på act 4 nightmare med bare items du finner hos merchants inne i spillet.

Equip alle items du hadde på en level 1 karakter og prøv deg på act 4 nightmare.

 

Hvem overlevde?

Selvsagt level 1-karakteren, selv om level-requirements ødelegger eksperimentet.

Lenke til kommentar

Diablo III er et langt bedre spill enn Diablo II.

 

http://www.ign.com/top/rpgs/6

 

 

Så kan du bla bakover på de lavere plasseringene til du finner Diablo III.

Hint; Det er rangert dårligere enn Lufia II: Rise of the Sinistrals og Dragon Warrior VII.

(Ja og dårligere enn Icewind Dale 2, selvsagt. Når du har bladd fra Diablo II til Suikoden II -- så er du nesten halvveis til Diablo III på listen.)

 

Rent bortsett fra grafikken, og om jeg strekker meg -- flyten i combat -- hva eksakt er bedre?

 

Diablo 2 er etter min mening bedre på følgende måter:

 

 

-Bedre historie

Den er der: Du får den bare ikke slengt opp i trynet til enhver tid.

Du får vite utdypende historier av Decard Cain og byenes innbyggere, vismenn og mindre vise menn.

 

===

 

-Bedre utstyrsbalansering

Det er bare tre utstyrsgrader; Normal, exceptional og elite.

Ikke noe av det der level 1, 5, 8, 16, 25, 35, 45, 48, 55, 58, 60, 61, 62 og 63-tullet i Diablo III -- hvor alt som ikke er level 63 (utenom amuletter og kanskje ringer) automatisk og alltid er vendor-trash.

Normale items (laveste klasse av de tre i Diablo 2) kunne faktisk være mer enn gode nok i høyeste vanskelighetsgrad for mange karakterer:

Du er ikke som en larve som stadig vekk skifter skinn for å vokse i Diablo II.

 

===

 

-Legendariske items og set items dropper faktisk i Diablo II, og er i mye større grad brukbare

Du kunne knapt nok spille gjennom Normal uten å finne minst ett item

I over 150 timer i Diablo III fant jeg aldri ett eneste set-item i hele min tid i spillet.

Ironisk nok så finnes det set items som ikke er level 61, 62 og 63 -- noe de færreste vet fordi de dropper så sjeldent at de færreste noen gang har sett ett eneste av dem fordi de er ubrukelige lenge før du har sjansen til å faktisk få stjernene til å stille på linje slik at monster i Nightmare dropper set-items.

 

===

 

-Set-items og legendariske items av laveste level kunne fremdeles droppe på høyeste vanskelighetsgrad.

I Diablo III dropper vel minimum level 55 items i Inferno -- og om du farmer Hell for items så kaster du bort tiden din selv om du blir slaktet i Inferno.

Items som du kan finne i Normal som kan brukes, med fordel, i høyeste vanskelighetsgrad:

[Listen er så lang at det ikke er vits i å ha den, så jeg nevner bare ett item fra hver item-slot]:

-Stone of Jordan (Ring)

-Raven Frost (Ring: Ikke få noen ideer her)

-The Eye of Etlitch (Amulet)

-Goblin Toe (Føtter)

-Nightsmoke (Belte)

-Chance Guards (Hansker)

-Wizendraw (Bue; Våpen)

-Skin of the Vipermagi (Armor)

-Mosers Blessed Circle (Skjold)

 

===

 

-Mer intuitivt OG mer komplisert gameplay

*En ikke-magisk hammer gjør ikke iskometene dine sterkere

*Iskometene dine blir ikke sterkere av at hammeren din gjør ekstra ildskade

*Iskometene dine blir sterkere av at karakteren din sin evne til å lage iskometer blir bedre

*Iskometene dine blir sterkere av at karakteren din sine ferdigheter med relevante formler i samme slekt blir sterkere

*Iskometene dine blir sterkere av at du har utstyr som forsterker magien din

*Du trenger styrke for å kle deg i full rustning

*Når du ikke kan kaste en spell -- så er det fordi du ikke har nok Mana eller fordi du fremdeles konsentrerer deg om å holde formelen gående -- ikke fordi utviklerene plasserte en arbitrær forsinkelse på skillen fordi de regnet den som alt for kraftig.

(Noen skills har en begrensning fordi spillet krasjet når de ble kastet for ofte fordi effektene ble for mye for serveren og krasjet alle gamene på serveren som krasjet -- men ingen skills har så lange forsinkelser at du får tid til å irritere deg over at du ikke kan bruke skillen.)

 

===

 

-Attributes er ikke utelukkende en item-attribute, men et valg

Min Amazon har over 500 dexterity for å gjøre max skade med buen.

Mens Diablo II sitt attributtsystem ikke er optimalt -- så valgte utviklerene bak Diablo III å ødelegge attributes fullstendig i stedet for å forbedre systemet.

 

===

 

-Bedre kart og områder

De er tilfeldige og ofte store, utenom act 4.

 

===

 

-Kamera er lengre unna karakteren: Du ser mer av slagmarken og mindre av rompa til karakteren din

 

===

 

-Bedre offense og defense på items:

Ikke noe "alle items må ha mainstat for høyere skade" eller "jeg må ha 10 000 armor og 1 000 all resistances for å kunne overleve!

Jeg har en Amazon akkurat nå som bare tåler to treff fra fiender -- og jeg er avhengig av å manuellt dodge fiender sine angrep. I diablo 3 treffer alle fiender som påbegynner sine angrep deg selv om du flytter deg med mindre RNG triller en auto-dodge for deg basert på din dexterity.

 

===

 

-Spillerens ferdigheter er i høysetet

Det finnes ikke gear-checks som i Diablo III:

Iron maiden ble fjernet fordi utviklerene mente det ødela gameplay.

Ekstremt dyktige spillere kunne gjennomføre spillet uten utstyr på sine karakterer, eller ved å bare bruke utstyret de fant på sin reise uten å farme -- selv om dette ofte tok lengre tid enn å farme og så gjennomføre spillet.

 

===

 

-Diablo 2 er faktisk et action-RPG.

Individuell karakterutvikling er essensielt i RPG-er

 

===

 

-8 karakterslots er ofte alt for lite til å bygge alle karakterene du ønsket å prøve.

Fem populære og adskilte spillopplevelser som er basert på Amazon som er verdt å bygge seg en amazon for å prøve ut med det unike gearet hver av disse buildsene krever:

Bowazon, Magezon, Hybridzon, Javazon, Jabbazon og Frostmaiden.

Det var seks -- men det er vanskelig å stoppe, og Magezon og Frostmaiden spiller ganske likt.

Og hver av disse seks amazon-arketypene hadde mange valgmuligheter innen utstyr og valg av skills.

VALGMULIGHETER INNEN UTSTYR og VALG AV UTVIKLING AV SKILLS.

Heldigvis går det an å lage flere kontoer i Diablo II...

 

Bare for å gå inn på valgmulighetene innen utstyr:

Bowazon.

Du kan bruke..:

Våpen:

-Windforce

-Buriza Do-Kyanon

-Faith runeword i Diamond Bow for raskere angrep

-Faith runeword i Grand Matron Bow for kraftigere skills og mer skade

-Breath of the Dying runeword i Hydra eller Crusader bow for maks skade men lavere skills

-Goldstrike Arch med gode stats for bonusen den har mot demoner og levende døde

-Witchwild String for forbannelsen den kaster på dine fiender

-Et gult magisk våpen med god statistikk og en god rune eller to

 

...

 

 

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

http://www.ign.com/top/rpgs/6

 

 

Så kan du bla bakover på de lavere plasseringene til du finner Diablo III.

Hint; Det er rangert dårligere enn Lufia II: Rise of the Sinistrals og Dragon Warrior VII.

(Ja og dårligere enn Icewind Dale 2, selvsagt. Når du har bladd fra Diablo II til Suikoden II -- så er du nesten halvveis til Diablo III på listen.)

 

Rent bortsett fra grafikken, og om jeg strekker meg -- flyten i combat -- hva eksakt er bedre?

 

Diablo 2 er etter min mening bedre på følgende måter:

 

 

-Bedre historie

Den er der: Du får den bare ikke slengt opp i trynet til enhver tid.

Du får vite utdypende historier av Decard Cain og byenes innbyggere, vismenn og mindre vise menn.

 

===

 

-Bedre utstyrsbalansering

Det er bare tre utstyrsgrader; Normal, exceptional og elite.

Ikke noe av det der level 1, 5, 8, 16, 25, 35, 45, 48, 55, 58, 60, 61, 62 og 63-tullet i Diablo III -- hvor alt som ikke er level 63 (utenom amuletter og kanskje ringer) automatisk og alltid er vendor-trash.

Normale items (laveste klasse av de tre i Diablo 2) kunne faktisk være mer enn gode nok i høyeste vanskelighetsgrad for mange karakterer:

Du er ikke som en larve som stadig vekk skifter skinn for å vokse i Diablo II.

 

===

 

-Legendariske items og set items dropper faktisk i Diablo II, og er i mye større grad brukbare

Du kunne knapt nok spille gjennom Normal uten å finne minst ett item

I over 150 timer i Diablo III fant jeg aldri ett eneste set-item i hele min tid i spillet.

Ironisk nok så finnes det set items som ikke er level 61, 62 og 63 -- noe de færreste vet fordi de dropper så sjeldent at de færreste noen gang har sett ett eneste av dem fordi de er ubrukelige lenge før du har sjansen til å faktisk få stjernene til å stille på linje slik at monster i Nightmare dropper set-items.

 

===

 

-Set-items og legendariske items av laveste level kunne fremdeles droppe på høyeste vanskelighetsgrad.

I Diablo III dropper vel minimum level 55 items i Inferno -- og om du farmer Hell for items så kaster du bort tiden din selv om du blir slaktet i Inferno.

Items som du kan finne i Normal som kan brukes, med fordel, i høyeste vanskelighetsgrad:

[Listen er så lang at det ikke er vits i å ha den, så jeg nevner bare ett item fra hver item-slot]:

-Stone of Jordan (Ring)

-Raven Frost (Ring: Ikke få noen ideer her)

-The Eye of Etlitch (Amulet)

-Goblin Toe (Føtter)

-Nightsmoke (Belte)

-Chance Guards (Hansker)

-Wizendraw (Bue; Våpen)

-Skin of the Vipermagi (Armor)

-Mosers Blessed Circle (Skjold)

 

===

 

-Mer intuitivt OG mer komplisert gameplay

*En ikke-magisk hammer gjør ikke iskometene dine sterkere

*Iskometene dine blir ikke sterkere av at hammeren din gjør ekstra ildskade

*Iskometene dine blir sterkere av at karakteren din sin evne til å lage iskometer blir bedre

*Iskometene dine blir sterkere av at karakteren din sine ferdigheter med relevante formler i samme slekt blir sterkere

*Iskometene dine blir sterkere av at du har utstyr som forsterker magien din

*Du trenger styrke for å kle deg i full rustning

*Når du ikke kan kaste en spell -- så er det fordi du ikke har nok Mana eller fordi du fremdeles konsentrerer deg om å holde formelen gående -- ikke fordi utviklerene plasserte en arbitrær forsinkelse på skillen fordi de regnet den som alt for kraftig.

(Noen skills har en begrensning fordi spillet krasjet når de ble kastet for ofte fordi effektene ble for mye for serveren og krasjet alle gamene på serveren som krasjet -- men ingen skills har så lange forsinkelser at du får tid til å irritere deg over at du ikke kan bruke skillen.)

 

===

 

-Attributes er ikke utelukkende en item-attribute, men et valg

Min Amazon har over 500 dexterity for å gjøre max skade med buen.

Mens Diablo II sitt attributtsystem ikke er optimalt -- så valgte utviklerene bak Diablo III å ødelegge attributes fullstendig i stedet for å forbedre systemet.

 

===

 

-Bedre kart og områder

De er tilfeldige og ofte store, utenom act 4.

 

===

 

-Kamera er lengre unna karakteren: Du ser mer av slagmarken og mindre av rompa til karakteren din

 

===

 

-Bedre offense og defense på items:

Ikke noe "alle items må ha mainstat for høyere skade" eller "jeg må ha 10 000 armor og 1 000 all resistances for å kunne overleve!

Jeg har en Amazon akkurat nå som bare tåler to treff fra fiender -- og jeg er avhengig av å manuellt dodge fiender sine angrep. I diablo 3 treffer alle fiender som påbegynner sine angrep deg selv om du flytter deg med mindre RNG triller en auto-dodge for deg basert på din dexterity.

 

===

 

-Spillerens ferdigheter er i høysetet

Det finnes ikke gear-checks som i Diablo III:

Iron maiden ble fjernet fordi utviklerene mente det ødela gameplay.

Ekstremt dyktige spillere kunne gjennomføre spillet uten utstyr på sine karakterer, eller ved å bare bruke utstyret de fant på sin reise uten å farme -- selv om dette ofte tok lengre tid enn å farme og så gjennomføre spillet.

 

===

 

-Diablo 2 er faktisk et action-RPG.

Individuell karakterutvikling er essensielt i RPG-er

 

===

 

-8 karakterslots er ofte alt for lite til å bygge alle karakterene du ønsket å prøve.

Fem populære og adskilte spillopplevelser som er basert på Amazon som er verdt å bygge seg en amazon for å prøve ut med det unike gearet hver av disse buildsene krever:

Bowazon, Magezon, Hybridzon, Javazon, Jabbazon og Frostmaiden.

Det var seks -- men det er vanskelig å stoppe, og Magezon og Frostmaiden spiller ganske likt.

Og hver av disse seks amazon-arketypene hadde mange valgmuligheter innen utstyr og valg av skills.

VALGMULIGHETER INNEN UTSTYR og VALG AV UTVIKLING AV SKILLS.

Heldigvis går det an å lage flere kontoer i Diablo II...

 

Bare for å gå inn på valgmulighetene innen utstyr:

Bowazon.

Du kan bruke..:

Våpen:

-Windforce

-Buriza Do-Kyanon

-Faith runeword i Diamond Bow for raskere angrep

-Faith runeword i Grand Matron Bow for kraftigere skills og mer skade

-Breath of the Dying runeword i Hydra eller Crusader bow for maks skade men lavere skills

-Goldstrike Arch med gode stats for bonusen den har mot demoner og levende døde

-Witchwild String for forbannelsen den kaster på dine fiender

-Et gult magisk våpen med god statistikk og en god rune eller to

 

...

 

 

 

At du bruker IGN som kilde sier vel sitt om hvilken person du er :)

Lenke til kommentar

Liker du Diablo 2, så liker man Path of Exile også. Det er bygget opp med mye inspirasjon fra Diablo serien. Og mange mener at PoE er den virkelige arvtageren til Diablo II fremfor Diablo III.

 

For å se noen videoer, så kan jeg anbefale Kripperian på youtube. Han har lagt ned hundrevis av timer i både Diablo serien og Path of Exile, og han har noen kloke ord til de som leter etter et nytt Dungeon Crawler spill å spille. Man må bare kunne klare å overse "leetness" greiene hans. hehe

Lenke til kommentar

Foretrekker du metacritic?

 

Nei, har mine egne meninger jeg, og trenger ikke at de blir slått opp på diverse topp 100-lister for å få meg til å føle meg bedre :)

 

Ingen seriøse kritikere kan la være å ha Diablo II på topp 10 -- og ingen seriøse kritikere kan ha Diablo III på topp 20.

 

Ja, gud forby at noen har egne meninger, det blir for dumt. Da kan man ikke være mye seriøs!

Lenke til kommentar

Nei, har mine egne meninger jeg, og trenger ikke at de blir slått opp på diverse topp 100-lister for å få meg til å føle meg bedre :)

 

Ja, gud forby at noen har egne meninger, det blir for dumt. Da kan man ikke være mye seriøs!

 

Så hvilke kriterier, utenom grafikk og flyt i combat scorer Diablo III bedre på i din bok?

Lenke til kommentar

Så hvilke kriterier, utenom grafikk og flyt i combat scorer Diablo III bedre på i din bok?

 

Jeg er ikke typen som bryter et spill ned i forskjellige biter for så å gi hver enkelt del en karakter. Helheten er ofte større enn summen av hver del. Når det er sagt, så er vel nettopp flyten i spillet det som gjør det så fornøyelig. Det er rett og slett bare en fryd å spille.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke typen som bryter et spill ned i forskjellige biter for så å gi hver enkelt del en karakter. Helheten er ofte større enn summen av hver del. Når det er sagt, så er vel nettopp flyten i spillet det som gjør det så fornøyelig. Det er rett og slett bare en fryd å spille.

 

Så spillet er bra fordi det er bra? Ikke noe forklaring på hvorfor?

Du bryter spillet i deler: grafikk, historie, gameplay, etc. for å finne helheten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt klart at det anbefales å spille gjennom D3. Blizzards cinematics er noe av det beste, gameplay til blizzard spill har alltid vært nummer 1.

 

Spiller ikke selv det lenger, men spilte det 24/7 i begynelsen men alle spill har begrenset med content så.

 

Folk som syter over AH, har aldri skjønt på dem, er bare å la være å bruke det, ikke verre enn det.

Og ikke minst, folk som syter at D3 ikke kan spilles offline, er det så rart når spillet er designed som co-op spill.

 

/facepalm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...