Gå til innhold

- Neste iPhone blir en mindre oppdatering


Anbefalte innlegg

Ja iOS er vel egentlig det man kan kalle regelrett kjedelig og litt trist. Men det er ihvertfall så godt skrudd sammen og optimalisert for flyt og rask respons som man får det. Som tidligere Android bruker føles enkelte ting litt tungvint, som snarveier til tilkoblingsmuligheter av/på etc. Men i det store og hele trives jeg godt innad i iOS, og føler jeg trenger en pause fra Android nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel bedre "byggkvalitet" kan vel diskuteres, iphone'er er og har tidligere fremstått mer solid design, men alikevel tåler de jo ikke mer når de faller i bakken. De veier også mer, og utnytter ikke skjermarealet slik som f.eks nye S4 vil gjøre.

Gorillaglass kan knuse, og det er relativt uavhengig av om det sitter på en iPhone 5 eller en Samsung-telefon. iPhone 5 veier dessuten mindre enn de fleste andre smarttelefoner, inkludert Samsung Galaxy S3 og S4. Til forskjell fra f.eks Galaxy S4 har iPhone ikke en utstikkende klump på baksiden - Apple har altså gjort noen andre designvalg for å kunne lage telefonen ekstremt tynn, men samtidig få tilstrekkelig plass for kamera, en stor home-knapp, solide kontakter, høyttalere, osv.

 

Så spørsmålet blir jo: Vil du ha mobilen som føles mest solid(iphone), eller den som faktisk er mest solid og praktisk anvendelig iforhold til vekt og størrelseutnyttelse(Samsung)?

Spørsmålet ditt inneholder feilaktige premisser. iPhone 4S eller 5 er da minst like solid og praktisk anvendelig som f.eks Samsungs Galaxy S3.

 

Med mindre Apple begynner å innovere mer med sin Iphone, er det ikke sikkert de beholde sine markedsandeler fremover. Folk er ivrige etter å prøve noe nytt.

Apple satte for det første standarden for moderne smarttelefoner med heldekkende skjerm, og innoverer fortsatt så det holder.

Innovasjon er ikke ensbetydende med endringer kun for endringens del, eller å smøre tjukt på med alt man klarer å putte inn av mer eller mindre nyttige gimmicks som ingen egentlig bruker (Samsung). God innovasjon handler ofte om fokusering av produktet, reell forbedring av brukeropplevelsen, finpussing av alle de små detaljene, om forenkling, og å klare å utelate ting som ikke tilfører stort mer enn økt kompleksitet for brukerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten at dette er vitenskapelig korrekt, var det ikke tilfellet at iPhone 5 som regel kom bedre ut av disse eminente droptestene på YouTube for en stund tilbake? Når har jo Apple erstattet glasset bak på telefonen, en helt idiotisk idé i utgangspunktet å ha glass på begge sider etter mitt hode da.

 

Dett er ikke min påstand så det er sagt, bare basert på det jeg mener å huske.

 

Edith: sammenlignet med S3.

 

Nå er det jo så mye som spiller inn på slike droptester, så og ta de for god fisk kan jo diskuteres opp i mente.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Blir det en like stor oppdatering som fra 3G til 3GS, eller fra 4 til 4S blir det rimelig bra.

Det var ikke snakk noen mindre mellom dem, selv om utsiden var ganske lik.

 

Du sa jo tidligere at 3.5" skjerm var det optimale, og at du ikke ønsket 4". Står du fortsatt for den meningen? I så fall tror jeg du vil støtte Apple i alle tilfeller, selv med en minimal oppdatering.

 

Når Apple gikk fra 4-4s, var det ramaskrik. Nesten alle mine bekjente som bruker iPhone var megaskuffa, media haglet med negativ kritikk, aksjekursen stupa etc. selv om innmaten fikk seg en ok oppgradering. Tross dette var det ikke mye forskjell på den og S2, som kom på markedet en del mnd før.

 

Apple har fremdeles en del å hente på skjerm, og utnyttingsgraden rundt rammen i forhold til skjerm. Det er heller ikke mye valgfrihet, hvis man liker Apple`s telefoner.

 

Utvikling:

3_3.jpg

 

2_15.jpg

 

original.jpg

 

Merkelig nok, er det mange jenter idag som springer rundt med S3, og har ser ikke ut til å ha problemer med å betjene 4,8" skjerm. Verdt å nevne før noen kommer med en kommentar "den er alt for stor". S4 er forøvrig tynnere, smalere og lettere enn sin forgjenger. Da ligger alt til rette for at jenter fortsetter å kjøpe nykommeren i stort tall.

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Store skejrmer er akkurat som SUV trenden som var for noen år siden. "Alle" skulle ha SUV, men nå er den på tur tilbake igjen fordi folk finner den upraktisk stor.

 

Eneste grunnen til at andre pusher "store" skjermer, er fordi de trenger store skjermer for å få plass til kraftgere hardware og batteri, og ikke vil gjøre en skikkelig jobb med å designe telefonen. Og på den måten blir det milevis forskjell mellom en S3 og en iP5 i både byggekvalitet og opplevd ekslusivitet.

 

Uthevet utsagnet ditt her. Det er det latterligste jeg har lest. Ingen pusher store skjermer fordi de trenger plass til kraftigere HW. De gjør det på grunn av visningsopplevelsen en stor skjerm bringer.

 

Større skjermer gir økt opplevelse for:

Surfing

Video

Bildevisning

Spill

E-post

SMS/MMS

Dokumentlesning

Navigasjon/kartlesning

All annen visning

Berøring

 

Ulemper med større skjermer:

Den fysiske størrelsen på smartmobilen

 

Når det kommer til design:

Nesten hele forsiden på S4 består jo av bare skjerm!

 

Her er et gammelt eksempel på det med visningsopplevelse:

64801787.jpg

 

Tror du S5, S6 og sine etterkommere, kommer med mindre enn 5" skjerm? Jeg tviler STERKT. Som jeg sa i tidligere post. S3 er meget populær hos jenter...

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når Apple gikk fra 4-4s, var det ramaskrik. Nesten alle mine bekjente som bruker iPhone var megaskuffa, media haglet med negativ kritikk, aksjekursen stupa etc. selv om innmaten fikk seg en ok oppgradering. Tross dette var det ikke mye forskjell på den og S2, som kom på markedet en del mnd før.

Ramaskrik ja, klart det, folk forventer jo at apple skal henge på det idiotiske rotteracet til Samsung og de andre, med redesign, ny og større hvert år. Men faktum er at de forbedrer et alelrede eminent produkt. Hver gang de gjør en komplett redesign så får de nok en gang en haug med problemer.

 

Denne fremgangsmåten ahr de jo på alle sine enheter bortet fra iPods, Feks macbook har jo sett lik ut i årevis, men har små og nesten umerkbare iterasjoner på design, der man finsliper produktet. Det samme gjelder 4S, 5 og nå 5S.

 

Apple har fremdeles en del å hente på skjerm, og utnyttingsgraden rundt rammen i forhold til skjerm. Det er heller ikke mye valgfrihet, hvis man liker Apple`s telefoner.

"Utnyttingsgrad"? Du menre altså at i en ideel verden så holder du en 100% skjermplate, med bilde over hele?

 

Samsung er lur der ser du, slu som en rev. De har ikke noe bedre utnyttelsesgrad som du så fint sier det. De har akkurat like store områder over, og under telefonen som Apple har, de har bare kjørt på med en større skjerm, for å gjøre forholdet mindre. Og det er jo typisk samsung egentlig. De måtte lage S3 latterlig stor og klumpete for å få presset inn hardware som kunne konkurere på kraft og batteri som den mye mindre og letter iP5.

Det er ikke innovasjon, det er unskyldnigner og effektiv markedsføring.

 

Om de bruker en 7"skjerm så får de jo enda bedre "utnyttelsesgrad", og det må jo per din logikk være en enda bedre telefon? (ja, det er en stråman, men det drtier jeg i)

Merkelig nok, er det mange jenter idag som springer rundt med S3, og har ser ikke ut til å ha problemer med å betjene 4,8" skjerm. Verdt å nevne før noen kommer med en kommentar "den er alt for stor". S4 er forøvrig tynnere, smalere og lettere enn sin forgjenger. Da ligger alt til rette for at jenter fortsetter å kjøpe nykommeren i stort tall.

Disse jentene har også BHer som er feil størrelse for dem, uten at det heller ser ut til å ha store problemer for dem. S3 er alternativet om man vil ha en "mote" telefon og ikke har råd til iPhone. Da må man bare tilpasse seg.

Og på samme måte så ser jeg jo daglig folk i Trondheim by som kjører svære 4x4 SUVer, men som aldri i verden har vært en plass der hverken 4x4 eller 30cm bakkeklaring var nødvendig.

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Zepticon:

"De har ikke noe bedre utnyttelsesgrad som du så fint sier det. De har akkurat like store områder over, og under telefonen som Apple har, de har bare kjørt på med en større skjerm, for å gjøre forholdet mindre."

 

post-227811-0-97382200-1363880628_thumb.jpg

Ser du ikke forskjell på utnyttingsgraden her mpt. skjerm målt opp mot rammen rundt? Var det vanskelig å forstå at det var dette jeg mente?

 

Zepticon:

"Disse jentene har også BHer som er feil størrelse for dem, uten at det heller ser ut til å ha store problemer for dem.

 

Vær så snill å vær saklig..... Vær og snill og ikke trekk inn store biler. 5" skjerm er ikke en mote. Det er kommet for å bli! Er du uenig i denne påstanden? Tror du Zepticon at toppmodellen til Samsung vil komme med mindre enn 5" skjerm i fremtiden?

Endret av Open-Source
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uthevet utsagnet ditt her. Det er det latterligste jeg har lest. Ingen pusher store skjermer fordi de trenger plass til kraftigere HW. De gjør det på grunn av visningsopplevelsen en stor skjerm bringer.

Hahaha :D Det må være det mest naive jeg har lest noen gang! Større skjerm er brukt for å skape en illusjon av at noe er nytt å bedre. Det er en ganske enkel og veldig kraftig måte å si at noe er forandret på.

 

Vidre:

Surfing: NEI! jeg kan ikke surfe med en hånd lengere.

Video: Ja, men dette er i stor grad et fabrikert argument.Per denne logikken er det ingen grunn til å kjøpe noe annet enn tablets (og TVer) AOm du er opptatt av visningsopplevelse ser du ikek film på en telefon.

Bildevisning: Samme som over

Spill: enig

E-post: Nei, man mister 1-hånds muligheten

SMS/MMS: Nei, man mister 1-hånds muligheten

Dokumentlesning: Marginal forbedring, at den er liten og praktisk trumfer denne LETT.

Navigasjon/kartlesning: til en viss grad

All annen visning: tablets er bedre

Berøring: helt 100% tullprat. En større skjerm krever lengere bevegelser, som fører til større belastninger og mindre ergonomi.

 

Når det kommer til design:

Nesten hele forsiden på S4 består jo av bare skjerm!

Og dette er en klar ulempe. I feks landscapemodus har du ingen plass å gjøre av tommlene.

 

Tror du S5, S6 og sine etterkommere, kommer med mindre enn 5" skjerm? Jeg tviler STERKT. Som jeg sa i tidligere post. S3 er meget populær hos jenter...

Selvfølgelig ikke, hvordan skal de selge en telefon som ikke har en åpenbar "nyhet". Apple trenger ikke større skjerm for å selge telefoner, mens samsung trenger all den dra hjelpen de kan få.

 

Og ja, at mange jenter kjøper S3 er jeg ikke i tvil om, det er like my juggel som alt dillet som de kjøper på "Glitter" og henger overalt ellers på kroppen. De må jo ha en telefon som amtcher plastikksmykkene sine :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Zepticon må være det største trollet jeg noen gang har sett. Morsomt at Open-Source bryr seg egentlig. Han burde vel se at latterlige argumenter som det vi har sett hittil ikke kan komme fra en person som faktisk vet hva han snakker om.

 

Anbefaler at du lester Zepticon sine innlegg, Open-Source. Da ser du nok hva jeg snakker om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vell, Samsung S3, slik dem fremstår for meg, er en plastleke. <klipp>

Det er ikke brukt noen ekslusive materialer, ...<klipp>.

Jeg antar du mener "i motsetning til iPhone" ?

 

Aluminium er det vanligste metallet man finner på jorden. (Og det kommer på tredjeplass av alle grunnstoffer.)

Glass er hovedsaklig laget av silisium - det nest mest vanlige grunnstoffet på jorden, etter oksygen.

(Rettere sagt: i lithosfæren; jordskorpen. Der gruvedrift skjer.)

 

Hva er egentlig så eksklusivt med materialene Apple bygger sine mobiltelefoner av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Open source

 

Man bør nå over skjermen uten å måtte skifte grep eller holde telefonen unaturlig. Der tøyer iPhone 5 grensene, men heldigvis økte de bare lengden, så ulempene er begrenset.

 

Kraftige ikke-tilpassede komponenter, eller hyllevare gjør telefonene større, men de prøver å vri det til at det er det kundene vil ha og bruker det som et "bullet point" på spec-listen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du ikke forskjell på utnyttingsgraden her mpt. skjerm målt opp mot rammen rundt? Var det vanskelig å forstå at det var dette jeg mente?

Jeg skjønner utmerket godt hva du mener. Men poenget mitt er at det er en illusjon. området under og over skjermen er like stort på iP5 som på S3/4, men siden den har større skjerm blir forholdet et annet. Altså per din logikk så vil en telefon på 7" ha større utnyttelsesgrad enn en på 4,7" og dermed være bedre, bare fordi forholdet mellom skjerm og ikke skjerm er større.

 

Vær så snill å vær saklig..... Vær og snill og ikke trekk inn store biler. 5" skjerm er ikke en mote. Det er kommet for å bli! Er du uenig i denne påstanden? Tror du Zepticon at toppmodellen til Samsung vil komme med mindre enn 5" skjerm i fremtiden?

Vell, du kjører et Argumentum ad populum for å legetimere at S3 er bra. Jeg påpeker svakheten i ditt argument, ved å bruke den samme formelen, men som beviselig gir et falsk resultat. På samme måte som at mange jenter velger S3, velger de også BHer som er i feil størrelse. Og på samme måter velger folk store biler fordi det er på moten, selv om de aldri får bruk for dem, eller trenger dem. Men ulempene med høyere bensinkostnader får de på kjøpet.

 

På samme måte er samsungen unødvendig stor, og da får man manglende brukbarhet på kjøpet. Men, som med unødvendig store biler, er det trenden hos produsentene, og dermed også i reklame og media.

 

Altså er store skjermer i stor grad et fabrikert behov som skal selge flere telefoner. da det er mye lettere å bare legge på en stor skjerm, kontra å faktisk laget et bra OS. (samsung har jo gjort en begredelig jobb på den fronten, med touchwiz, så at de ikke klarer å konkurere der, er ingen hemmelighet)

 

Men ja, jeg tror gjerne at Samsung kommer til å lage større telefoner i fremtiden, men jeg tror at den trenden kommert il å stoppe opp, og reverseres om ikke så alt for lenge, spesielt når iPhone 6 og 7 kommer. Disse kommer nemlig til å være enda tynnnre, og mer anonyme enn før.

 

Samsung fokuserer på hardware, fordi de selger hardware, og det er derfor de gjør feil, ved å tilby stadig mer hardware. Hardware er bare ett plagsomt grensesnitt, og det har andre og mer fruktbare produsenter skjønnt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg trekker meg fra diskusjon med deg Zepticon. Makan til lite forståelse for utvikling innenfor markedet har jeg ikke sett noen sted her på forumet tidligere. Det å påstå at alle de største produsentene lager mobiler med store skjermer, pga at de må presse inn hardware.. Jeg har ikke ord. Du klarer heller ikke å se fordelen med visningsopplvelsen som større skjermer gir. Du klarte å misstolke listen med fordeler, siden du ikke kunne betjene dette med en hand? Du må lese om igjen. "Større skjermer gir økt opplevelse for:" Du klarte også å dra inn her at tablet var bedre, når vi snakka om smartmobil. Hvordan skjedde det. Jeg sa at større skjermer gir bedre berøring, noe som er totalt rett. Du skriver "Berøring: helt 100% tullprat. En større skjerm krever lengere bevegelser, som fører til større belastninger og mindre ergonomi." Må jeg ta frem en rekke bilder av når folk spiller på Nexus og iPhone med 3,5" skjerm? Tommlene dekket store deler av skjermen på 3,5" som igjen tok opp visningen.

 

"Og dette er en klar ulempe. I feks landscapemodus har du ingen plass å gjøre av tommlene." Du kan fremdeles holde tommlene på øvre og nedre del av telefonen, med god plass!? Må jeg vise også dette med bilde?

 

Du presterte å kalle 5" en mote. Trakk inn biler som SUV, og mente folk ville gå tilbake når de fant ut hvor stort det egentlig var. Jeg kan si deg med en gang. 5" er kommer for å bli. Jeg presiserte også dette med at jenter idag ikke har problemer med å betjene S3 som har 4,8" skjerm. Du presiserte også her å si at jenter brukte for stor BH! Jeg har ikke ord.

 

Her har du begrunnelse for at jeg stopper diskusjonen med deg. For dette blir som å snakke til en vegg.

Endret av Open-Source
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva er egentlig så eksklusivt med materialene Apple bygger sine mobiltelefoner av?

Opplevd kvalitet, taktilitet og kulturelle fordommer :)

Du kan ta med glass, plastic, carbonfiber, aluminium, titan, furu og mahogni, gips, skifer, marmor osv spørre hvilken som helst fokusgruppe om å rangere dem etter ekslusivitet, og du vil finne metallene på topp, og plast på bunn.

Listen vil også være overaskende homogen. Jeg har selv gjort akkurat dette forsøket ifb med et kurs på NTNU og resultatet ble som forventet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hahaha :D Det må være det mest naive jeg har lest noen gang! Større skjerm er brukt for å skape en illusjon av at noe er nytt å bedre. Det er en ganske enkel og veldig kraftig måte å si at noe er forandret på. Vidre: Surfing: NEI! jeg kan ikke surfe med en hånd lengere. Video: Ja, men dette er i stor grad et fabrikert argument.Per denne logikken er det ingen grunn til å kjøpe noe annet enn tablets (og TVer) AOm du er opptatt av visningsopplevelse ser du ikek film på en telefon. Bildevisning: Samme som over Spill: enig E-post: Nei, man mister 1-hånds muligheten SMS/MMS: Nei, man mister 1-hånds muligheten Dokumentlesning: Marginal forbedring, at den er liten og praktisk trumfer denne LETT. Navigasjon/kartlesning: til en viss grad All annen visning: tablets er bedre

 

At du ikke kan bruke en hånd er kanskje et poeng for noen, men jeg har små prøblemer med det selv med min note 2, enhåndstastatur er veldig kjekt.

Så er etter min mening det å _måtte_ kunne bruke en hånd også et konstruert argument, det er uhyre sjeldent det er bnødvendig for meg, i de fleste sammenhenger fortrekker jeg å bruke en hånd til å holde telefonen og en annen til å trykke rundt, det samme gjelder når jeg må gå tilbake til min HTC Desire S (som regel når Noten er tom for strøm, eller når den var på reperasjon). Når man frir seg fra denne besettelsen av enhåndstyre kan man se alle fordelene med en stor telefon.

 

Jeg forstår hva du mener, og jeg prøver ikke å si at jeg vet hva som er best for deg, men please, du vet ikke hva som er best for meg heller. Man må gjøre en aveing, hvor viktig er det å kunne styre telefonen med bare en hånd? For meg, svært liten, for deg, tydeligvis avgjørende.

 

Det å se på film på 5.55'' er foresten ganske brukbart, det er også lesing av ebøker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trekker meg fra diskusjon med deg Zepticon. Makan til lite forståelse for utvikling innenfor markedet har jeg ikke sett noen sted her på forumet tidligere.

Nei det er jo klart, jeg argumenter for apple, mens du er samsung fanboy? Har du relevant kompetanse til å uttale deg om markedet?

 

Det å påstå at alle de største produsentene lager mobiler med store skjermer, pga at de må presse inn hardware.. Jeg har ikke ord.

Vell, klart de har. At du ikke ser dette er helt merkelig for meg. Det er jo klart som dagen. Samsung leverer en telefon i sprøytestøpt plast, mens Apple leverer en telefon som er frest ut fra en solig blokk med aluminium, der hver eneste komponent er findesignet for å passe til telefonen. Samsung derimot benytter samme hyllevare som alle andre produsenter.

 

Du klarer heller ikke å se fordelen med visningsopplvelsen som større skjermer gir.

Å snakke om visningsopplevelse på en telefon er vell egentlig et ganske håpløst opplegg? det er dritt uansett om du ser på en 4" eller 5" skjerm.

 

Du klarte å misstolke listen med fordeler, siden du ikke kunne betjene dette med en hand? Du må lese om igjen. "Større skjermer gir økt opplevelse for:"

Det gir ikke økt opplevelse dersom jeg er nødt til å slippe handleposa mi for å kunne svare på en SMS, eller lese VG???

 

Du klarte også å dra inn her at tablet var bedre, når vi snakka om smartmobil. Hvordan skjedde det.

Fordi det er neste steg i din "større skjerm er bestandig bedre" argumentasjon. Hvorfor sleges det i det hele tatt smartphones da? når en tablet har enda bedre visningsopplevelse som du sier??

 

Jeg sa at større skjermer gir bedre berøring, noe som er totalt rett. Du skriver "Berøring: helt 100% tullprat. En større skjerm krever lengere bevegelser, som fører til større belastninger og mindre ergonomi." Må jeg ta frem en rekke bilder av når folk spiller på Nexus og iPhone med 3,5" skjerm? Tommlene dekket store deler av skjermen på 3,5" som igjen tok opp visningen.

Nå konstruerer du eksemplet ditt for å påasse til argumentasjonen. Se over på mitt bilde der jeg prøver å bruke "up" på en samsung S2. Større skjermer gir MINDRE brukbarhet. Det er ikke et argument, det er et faktum, et faktum du kan lese om i ergonomilitteraturen om du intresserer deg for slikt.

 

Du presterte å kalle 5" en mote. Trakk inn biler som SUV, og mente folk ville gå tilbake når de fant ut hvor stort det egentlig var. Jeg kan si deg med en gang. 5" er kommer for å bli.

Jeg kan si deg med en gang at det er en gimmick som kommer til å forsvinne igjen.

 

Jeg presiserte også dette med at jenter idag ikke har problemer med å betjene S3 som har 4,8" skjerm. Du klarte presiserte også her å si at jenter brukte for stor BH! Jeg har ikke ord.

De har ikke problemer, fordi de tilpasser seg et for stort produkt. At de får til å bruke den betyr ikke at den er passe for dem. Jeg klarer fint å gå på ski som er for store, og med for lange staver, men det er jo på ingen måte en givende opplevelse.

 

Her har du begrunnelse for at jeg stopper diskusjonen med deg. For dette blir som å snakke til en vegg.

Joda, takk det samme :) Var vell heller mangel på argumenter for det du påstår kansje?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nå konstruerer du eksemplet ditt for å påasse til argumentasjonen. Se over på mitt bilde der jeg prøver å bruke "up" på en samsung S2. Større skjermer gir MINDRE brukbarhet. Det er ikke et argument, det er et faktum, et faktum du kan lese om i ergonomilitteraturen om du intresserer deg for slikt.

Ikke hvis du uansett foretrekker å bruke to hender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå konstruerer du eksemplet ditt for å påasse til argumentasjonen. Se over på mitt bilde der jeg prøver å bruke "up" på en samsung S2. Større skjermer gir MINDRE brukbarhet. Det er ikke et argument, det er et faktum, et faktum du kan lese om i ergonomilitteraturen om du intresserer deg for slikt.
Ikke hvis du uansett foretrekker å bruke to hender.

 

Så da er vi enige da, samsung fanboys er arbeidsløse og har alltid to hender til overs, mens vi som har iPhone har en jobb og må klare oss med en hånd på telefonen.

 

Derfor foretrekker arbeide folk iPhone fordi de faktisk må bruke en hånd til noe produktivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...